Skip to main content
Antwoord

Bellen via Wifi lukt niet meer

• September 10, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Heb in huis zeer slecht bereik (geen of hooguit een streepje).

Kon met mijn mijn iPhone SE in huis via WiFi bellen.

Heb telefoon vervangen voor een iPhone 12 mini en nu lukt bellen via WiFi niet meer.

Admin: postcode verborgen vanwege de privacy.

Beste antwoord door Alex van KPN

Ik licht dit graag toe. Ik nam verkeerd aan dat je bij KPN zat met je vaste internet thuis. SOlcon is namelijk nog wel afhankelijk in de dienstverlening. Maar dit kunnen wij wel oplossen. 

Waar het nu niet goed gaat is dat je IP-adres van Solcon niet samenwerkt met bellen via WiFi bij ons. Dit moet nog worden aangemaakt doormiddel van een ticket. Neem dan even contact met ons op en houd je IP-adres bij de hand van je Solcon aansluiting. Dit vind je door naar Wat is mijn IP adres? te gaan wanneer je verbonden bent met wifi. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hi ​@JJV60, welkom allereerst bij onze community. 

Dit hoort te werken, zeker als je eerder via WiFi kon bellen en dat nu ineens niet meer lukt met je nieuwe toestel. Heb je al gekeken of WiFi-bellen op je nieuwe iPhone wel is ingeschakeld?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Dag Alex, 

Die optie staat aan (overgezet van de oude SE).

Setting is te vinden via onderstanade route: 

Instellingen> Apps> Telefoon> Bellen via Wifi> Bel via wifi op deze iPhone staat aan.

Zou dus moeten werken, maar doet het niet. 

Voor een SMS-je moet ik naart het raam lopen, waar het KPN-netwerk met moeite een strepje bereik toont.  

Ter informatie:

Wij hebben in huis: glasvezel van Solcon (onderdeel van KPN) 

Met een  FRITZ!Box 7530 AX

Met twee  FRITZ!Repeater 1200 AX aan het LAN en een FRITZ!WLAN Repeater 310 in een Mesh.

Kan er in de Router/repeater iets fout zijn ingesteld?

Suggesties? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

Voor die vraag moet je dan bij je eigen provider,  Solcon dus, zijn ​@JJV60 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Dag ​@JanD

begrijp jouw reactie niet.

Ik weet niet beter dan dat Solcon onderdeel is van KPN. 

Dus volgens mij ben ik hier bij mijn eigen provider. 

Verwacht dan ook een oplossing/antwoord van KPN. 

(of bedoel je dat ik mijn KPN-mobiel moet inwisselen voor een andere provider?)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Ik licht dit graag toe. Ik nam verkeerd aan dat je bij KPN zat met je vaste internet thuis. SOlcon is namelijk nog wel afhankelijk in de dienstverlening. Maar dit kunnen wij wel oplossen. 

Waar het nu niet goed gaat is dat je IP-adres van Solcon niet samenwerkt met bellen via WiFi bij ons. Dit moet nog worden aangemaakt doormiddel van een ticket. Neem dan even contact met ons op en houd je IP-adres bij de hand van je Solcon aansluiting. Dit vind je door naar Wat is mijn IP adres? te gaan wanneer je verbonden bent met wifi. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.