Skip to main content

In ons vakantieverblijf is de 4G verbinding bar slecht. Iets met te goede isolatie en zo.

Via de oude Telfort sim stond bellen via wifi niet in de iPhone instellingen. Dus zaterdag een nieuwe sim kaart gehaald en yes bellen via wifi in de instellingen. Aangezet, maar helaas... Ook 24 uur later geen wificall, alleen geen service melding in de linker bovenhoek.

Ben ik wat vergeten? Is de nieuwe simkaart niet goed?

Graag hoor ik wat te doen.…

Nog even bij vermelden dat het de iPhone van mijn vrouw betreft. Mijn eigen Nokia 7plus kan sowieso niet bellen via wifi 

Anyone?


Hallo Arnout13. Welkom op het forum. :bouquet:

Zit je in het buitenland?

Bellen via Wifi wordt alleen ondersteund via een Nederlandse internetaansluiting. (het kan zijn dat een publiek wifi het alsnog niet ondersteund)


Ola, goeie vraag, maar neen. Zitten op een vakantiepark in de Achterhoek. Nederland dus.


Het kan zijn dat bellen via wifi niet mogelijk is via het netwerk van het park. Of heb je daar een eigen abonnement met vast internet / wifi?

Het werkt ook niet op publieke wifi netwerken.


Dank voor de suggestie. Op het park heeft ieder huisje zijn eigen Ziggo modem. Whatsapp bellen werkt wel, dus zou ik verwachten dat bellen via wifi ook werkt.

Voor alle zekerheid net ook even thuis geprobeerd. Vliegtuig modus aan en wifi aan. Dan bellen naar dat toestel en helaas... Meteen naar de voicemail.

Moet kpn soms nog iets aanzetten?


Vliegtuigmodus? Dan werkt wifi bellen niet.:warning:

De telefoon maakt dan geen enkele verbinding. Noch via 2G, noch 4G, noch mobiel internet, noch wifi.


Hoi Peter,

Duurde even, want ik meende ergens gelezen te hebben dat een mobiele verbinding niet noodzakelijk is voor bellen via wifi. En gevonden.. zie de bijlage.

 


Hi @Arnout13, welkom op het forum en top dat je direct je gegevens in hebt gevuld!

Bellen via 4G én bellen via wifi stonden nog niet aan bij jouw nummer, dat heb ik per direct voor je veranderd :slight_smile: Kan zijn dat jullie het toestel even opnieuw op moeten starten voordat het mogelijk is om er gebruik van te maken.


@Maja_ 

Fijn dat je zo snel anticipeert. Op mijn toestel aanzetten is prima,maar de Nokia 7plus kan niet bellen over wifi. 

Het gaat om het toestel van mijn vrouw.

Als ik haar gegevens in een privé bericht zet, is dat dan alleen zichtbaar voor jou en niet voor iedereen op het forum?


Je mag haar gegevens wel noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier even een seintje geven als je dat hebt gedaan :slight_smile: Ik heb sowieso haar naam, nummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van haar IBAN nodig!


@Maja_ 

Inmiddels de gegevens toegevoegd.

Als je het werkend krijgt, ben ik je lang dankbaar. 

Groet Arnout

 


Done! :ballot_box_with_check: 

Laat je even weten of het direct werkt? 


@Maja_ 

Super het werkt meteen!

Dat is dus ook een oplossing voor.kijn zoon en schoondochter die in hun huis met hetzelfde euvel kampen! Ik ga hem meteen berichten.

@PeterG 

Heb het nu zelf even geprobeerd.

Met vilegtuigmodus aan en wifi aan komt bijna meteen wificall in beeld.

Bedankt allebei voor jullie bemoeienis. Blij dat het geregeld is.


:smiley: Heel goed nieuws! Graag gedaan en een fijn verblijf daar gewenst! :blush:


Met vilegtuigmodus aan en wifi aan komt bijna meteen wificall in beeld.

@Arnout13 .Apart. Uiteraard had ik het geprobeerd en bij mij werkt wifi-bellen (ook) niet als vliegtuigmodus aan staat.


Dat is niet zo vreemd @PeterG . Als je vliegtuigmodus aanzet dan schakel je alle ‘zenders’ in jouw toestel uit (4G, Bluetooth en WiFi), maar als je vervolgens handmatig (alleen) WiFi weer aanzet zal wifi-bellen op jouw Samsung (ook) weer werken.

 


Aha! Leuke tip.

N.B. Ook BT moet je dan nog weer even apart aanzetten. Anders werkt de losse speaker niet.

@RBxx , @Arnout13 .