Skip to main content

Ik woon ook in het buitengebied, binnen geen bereik van kpn. Wel beschik ik over een zeer snel glasvezelnetwerk en wifi 6 (orbi) routers in huis. Maar helaas een slechte onstabiele (de ene keer prima, de andere keer slecht) verbinding om te bellen terwijl alle andere apparaten prima werken met deze wifi verbinding. Kpn heeft mij nog niet goed kunnen helpen hiermee helaas. Ik bel met een iphone x of ophone 14 pro in huis.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Wat lastig. 

Welke provider is "zeer snel glasvezelnetwerk"?

Bij mijn weten ondersteunt de iPhone 10 en 14 wifi bellen van kpn.


Beste Peter,

 

Ik heb glasvezel via Caiway, eigenlijk altijd rond de 620 mb/sec down/up (zeer snel internet). Een Orbi router en twee satellieten (vrij nieuwe wifi 6, serie 853). Nergens problemen mee, alleen dus met bellen. Er is van Caiway al iemand komen kijken en die kan niets vinden. Van kpn heb ik nog geen echte hulp gehad helaas. Kpn biedt hier ook geen internet aan, maar ik zat met mijn mobiel al wel bij kpn. Volgens kpn ligt het probleem niet bij hen en volgens caiway ligt het ook niet aan hen. Dan zal hey aan mij liggen…. ;-)


Het internet op je telefoons werkt wel via de wifi?


Ja, dat werkt altijd prima. 


Iemand anders die bij jouw op bezoek is en thuis wel wifi bellen heeft, heeft die dat bij jouw op je wifi wel? Of ook niet?

In neig namelijk in de richting van de router van Orbi. 


Dat zou best kunnen, maar waarom de ene keer dan een prima verbinding en de andere keer niet. En wat zou ik dan anders moeten doen. De orbi routers staan overigens bekend als high end mesh routers, maar ik kan weinig zelf instellen hieraan. Het is wel wpa3 qua veiligheid.


Zet 'm eens op wpa2. Kpn doet op hun eigen netwerk nog niets met wpa3. Zelfs de nieuwste modem heeft het (nog) niet. Kan me dus voorstellen dat ze er nu geen rekening mee houden. 


Kpn kan hier idd niet iets in betekenen omdat de vaste diensten wbt glasvezel / wifi niet van kpn is. Ik ben wel benieuwd of op het modem/router die je gebruikt de wifi uitstaat of samen werkt ih mesh netwerk is 1 vd orbi punten nu de master of niet? 


Zet 'm eens op wpa2. Kpn doet op hun eigen netwerk nog niets met wpa3. Zelfs de nieuwste modem heeft het (nog) niet. Kan me dus voorstellen dat ze er nu geen rekening mee houden. 

Hallo @PeterG de KPN Box 12 met de nieuwste software ondersteun ook WPA3.

Ik heb de instelling gezet op WPA2/WPA3 omdat mijn Sony TV geen WPA3 ondersteunt en de rest van mijn apparatuur wel.

 


Ik heb het gastnetwerk op wpa 2 staan, dat maakt het niet beter heb ik ondervonden.