Skip to main content

Sinds een tijdje krijgen de mensen die mij bellen een in-gesprektoon terwijl ik niet aan het bellen ben.

Mijn telefoon gaat niet over en ik krijg geen melding dat ik wordt gebeld maar er staat wel een gemiste oproep bij Recent.

Oproepen verschijnen ook niet op mijn watch.

Voicemail staat uit.

Ik heb geen geblokkeerde personen.

Doorschakelen staat uit.

Houd onbekende bellers stil staat uit.

Focus staat uit.

Vliegtuigmodus staat uit.

Toestel staat op stil met de zijknop maar zou wel moeten trillen, wat hij ook niet doet.

Ik heb mijn iPhone 14 Pro meerdere malen herstart.

Meldingen van aangeschafte apps doen het wel, WA krijg ik ook meldingen van.

 

Ik heb het geprobeerd met de vaste lijn thuis maar krijg direct een in-gesprek toon terwijl mijn mobiel stil blijft.

zelf heb ik naar mijn weten niets veranderd.

Ps, ik heb daarstraks de helpdesk gebeld.

na 10 minuten wachten zei de jongeman dat ik morgen maar even moest terug bellen want hij wist het ook niet…

Net even mijn simkaart er uit gehad ook toen was ik in-gesprek…😐


Hoi @Plien65 . Welkom op het forum.

Ps, ik heb daarstraks de helpdesk gebeld.

na 10 minuten wachten zei de jongeman dat ik morgen maar even moest terug bellen want hij wist het ook niet…

Nou daar vind ik wel wat van.  :-|

 

Heb je toevallig ook een ander toestel in huis om daar het SIM kaartje in te testen? Dan weten we gelijk of het met de telefoon te maken heeft. 


Hoi Erwin,

Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas heb ik geen ander toestel bij de hand nu maar ik heb de simkaart er wel uit gehaald en weer terug ingedaan maar zelfs met de simkaart er uit ben ik “in gesprek”.


Hebben we het over het nummer dat eindigt op 153? 


Klopt!

 


Ik kan niets bijzonders vinden.  Ik wil je toch vragen om even ergens een ander toestel te lenen en daar die SIM in te proberen

En anders met je toestel naar de KPN winkel. Hoewel het daar nu wel druk is want het is zaterdag. 


Ik ga wel naar een winkel.

Het vreemde is dat sommige nummers mij wél kunnen bellen. Via mijn thuistelefoon, ook van KPN, lukt het dan weer niet.

Zou het iets te maken kunnen hebben met een wisselgesprek? Die heb ik nl twee weken geleden gehad/beantwoord en volgens mij is de “ellende” toen begonnen.

Als ik bij de winkel ben geweest hoor je van mij.


@Erwin_ 

Ik ben nog niet bij een winkel geweest omdat ik daar de kans nog niet toe heb gehad maar het probleem heeft zich, naar het schijnt, zelf weer opgelost.

Dat ik in gesprek was via mijn huistelefoon was achteraf gezien logisch, ik heb 20 jaar geleden de mobiele nummers geblokkeerd iv.m. de jeugd in huis.
Mocht het probleem zich opnieuw voor doen laat ik wel weer van me horen.

Voor nu bedankt!


Dat ik in gesprek was via mijn huistelefoon was achteraf gezien logisch, ik heb 20 jaar geleden de mobiele nummers geblokkeerd iv.m. de jeugd in huis.

😃 ja. Na zo lange tijd vergeet je dat natuurlijk. 

Maar, dat was nog uit de tijd dat bellen NAAR een mobiel 3 x zo duur was als naar een ander vast nummer. Nu is dat gelijk. Dus kun je de blokkering van bellen naar mobiele nummers wel uitzetten op je vaste lijn, toch? Bovendien is de jeugd de deur uit (naar ik aanneem) danwel hebben ze zelf een telefoon.🙂

Zelf hier de vaste niet meer in gebruik. Bellen MET de mobiel is veel goedkoper binnen het abonnement dan met de vaste telefoon. En 'm aanhouden omdat (voor anderen) bellen van vast naar vast goedkoper was dan naar mobiel gaat ook niet meer op.


@PeterG 

Klopt allemaal..😊

Alleen...mijn vader van 87 maakt er nog gebruik van en dus laat ik het maar zo. Uiteraard bel ik hem zelf met mijn mobel.