Skip to main content

Sinds enige tijd horen bellers die naar mij bellen geen toon dat de telefoon over gaat. Het is gewoon stil aan de andere kant van de lijn totdat ik opneem, of de voicemail opneemt.

Telefoon ook al een keer uitgezet, maar helaas was dat niet de oplossing.

Wat kan dit zijn????

Welkom op het forum van KPN @RuudjeV 

Dit is uiteraard vervelend voor de bellers, die jouw opbellen.
Dit probleem komt wel vaker voor, en heb ik zelf ook eens meegemaakt.

Het beste wat je kunt doen, is om de netwerkinstellingen van je smartphone te resetten, zodat alle netwerkinstellingen weer goed komen te staan, en eventuele fouten eruit gehaald worden.
Dit doe je als volgt:

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Als je deze reset hebt uitgevoerd, en je toestel is weer opgestart, laat je dan eens bellen door een vriend of familielid of bel jezelf gewoon even op (met een ander toestel) om te horen of jij of de ander dan wel een kiestoon hoort.

Ik hoor het graag van je!


Mag ik vragen aan de vraagsteller, is het inderdaad opgelost ? ( wie koos het beste (?) antwoord ? )

Dit verschijnsel, geen overgangstoon, komt vaker voor nl, niet alleen naar of tussen mobiele telefoons.


Mag ik vragen aan de vraagsteller, is het inderdaad opgelost ? ( wie koos het beste (?) antwoord ? )

Dit verschijnsel, geen overgangstoon, komt vaker voor nl, niet alleen naar of tussen mobiele telefoons.

Of het opgelost is, weet ik niet. Hopelijk kan TS dit nog laten weten! Ik heb het beste antwoord gemarkeerd. We denken natuurlijk graag mee als het toch niet opgelost blijkt.Â