Skip to main content
Beantwoord

Belminuten Telfort kwijt

  • March 25, 2020
  • 11 reacties
  • 167 keer bekeken

Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik had een combivoordeel bij Telfort (internet, tv, vast bellen en mobiel bellen).

Mobiel bellen: 100 belminuten en 1500 MB p.m.

Hierna de overgang van Telfort naar KPN

Gisteren kreeg mijn vrouw de melding dat haar belminuten “op” waren en dat zij extra moet gaan betalen.

Dat kan niet, zij had nog 550 belminuten staan op de rekening van Telfort d.d. 11-2-2020 (MB's zijn wel meegenomen).

Graag een reactie.

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste @Philojan, welkom! Ik zie dat je vrouw inderdaad 250 minuten heeft en van de vorige maanden 168 minuten over had. Samen inderdaad 418. Als ik naar haar verbruik kijk, dan zie ik dat deze ook allemaal opgegaan zijn. Belt zij wellicht op dit moment meer door het Corona virus? Ik zie dat er in ieder geval twee keer bijna een uur gebeld is en nog een aantal keren tussen de 15 en 30 minuten. Het lijkt dus wel echt verbruikt te zijn. Als de factuur uitkomt, kan je dit op de specificatie zien. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

Mijn vrouw had een mobiel abonnement via combivoordeel van Telfort.

100 belminuten en 1500 MB's. 

Na overgang van Telfort naar KPN blijkt dat de MB's wel zijn overgegaan maar de belminuten NIET (zij had er vlg mij enkele honderden minuten opstaan).

Zij kreeg een melding op haar gsm dat zij buiten haar bundel aan het bellen is en dat dit extra geld kost…….

Hoe kan dit ?

 

Admin: dubbele topic samengevoegd


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2020

@Philojan  Niks ernstigs. Bij de omzetting is er een extra bundeltje toegevoegd. (geen idee waarom). Dat is nu bijna op maar daarna ga je onmerkbaar gewoon weer verder met je de bundel van je abonnement.


Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2020

Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice maar werd daar niet veel wijzer van. Ik begreep dat de opgebouwde belminuten vanuit Telfort NIET mee zijn meegenomen naar de KPN.

Op mijn vraag hoe het kwam dat 418 belminuten op 16 dagen voor de nieuwe bundel ineens “foetsjie” waren, zijn gebleven. Mijn vrouw (is haar bundel) belt nooit zoveel en zou dus nu ineens die belbundel hebben verbeld ???

Ik moest maar wachten totdat ik de factuur kreeg want daarop zou te zien zijn waar die belminuten heen zijn gegaan, dat kon de medewerker zien.

We kregen te horen om maar te wachten tot 1 april……..

Dan krijgt mijn vrouw ook weer 250 belminuten bijgeschreven.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 26, 2020

Je bundel is gewoon overgegaan. Alleen omdat het systeem met bundels bij Telfort héél anders was dan bij KPN werkt de weergave nog niet goed in de KPN app / KPN Account website.

Die is met TFT dus niet betrouwbaar.

Ik denk dat @Galdor68 daar meer over kan zeggen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 28, 2020

Beste @Philojan, welkom! Ik zie dat je vrouw inderdaad 250 minuten heeft en van de vorige maanden 168 minuten over had. Samen inderdaad 418. Als ik naar haar verbruik kijk, dan zie ik dat deze ook allemaal opgegaan zijn. Belt zij wellicht op dit moment meer door het Corona virus? Ik zie dat er in ieder geval twee keer bijna een uur gebeld is en nog een aantal keren tussen de 15 en 30 minuten. Het lijkt dus wel echt verbruikt te zijn. Als de factuur uitkomt, kan je dit op de specificatie zien. 


Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2020

Beste Marcia_.

Bedankt voor je antwoord, we zullen het zien op de factuur.

Blijft alleen de bijna 550 belminuten van Telfort die mijn vrouw nog had, waar zijn die gebleven?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goed dat je me daar nog op attendeert. Ik zie op jullie adres maar één 06-nummer? Kan je onder persoonlijke opmerkingen in je profiel ook haar 06-nummer plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik zie dat je je profiel nog niet geüpdatet hebt, @Philojan. Mocht je toch nog willen weten hoe het zit met het 06-nummer van je vrouw, zet deze er dan alsnog gerust in en laat hier dan even weten dat je dat gedaan hebt. 


Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2020

Marcia_.

Ik heb het gsmnummer in mijn profiel geplaatst.

Zou fijn zijn als je kunt kijken hoeveel belminuten mijn vrouw via Telfort nog over had.

Indien ik naar Telfort ga om te kijken hoe het zit met de belminuten word ik automatisch doorgezet naar KPN.

Gr Jan


Philojan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2020

Marcia_

Hieronder wat ik nog vinden:


Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. telefoonnummer

 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ah, dit was ook het enige telefoonnummer waar het om ging. Sorry, ik dacht dat het om twee verschillende ging. Dan blijft het zoals ik hierboven aangaf. Je kunt minuten twee maanden meenemen. Ze had op de factuur van februari nog 550 minuten, waar ook die van december en januari bij in zaten. Die minuten zijn inmiddels komen te vervallen, daar je alleen de minuten van de afgelopen twee maanden mee kunt nemen. Op dit moment, in april, heeft ze nog 168 minuten van februari en nog 250 minuten van maart. Bij elkaar opgeteld 418 minuten. Die heeft ze helemaal opgemaakt.