Skip to main content

In Maart is me verleng datum en ik heb al verlengd via belsimpel! nu is het natuurlijk nog niet me verlengdatum maar heb wel alvast betaald voor verzendkosten etc ik kreeg een email van belsimpel dat de abonnement nog niet verlengbaar is wat ik namelijk al weet nu is mij vraag eigenlijk word het dan op 3 maart gewoon verlengd of gaat de huidige abonnment nog door?

 

Als Belsimpel aangeeft dat je contract nog niet te verlengen is gaat die verlenging niet door, dus zal je als je wel kunt verlengen het weer opnieuw aanvragen of je abonnement gewoon door laten lopen, als het goed is word die order nu door Belsimpel compleet geannuleerd.


Als Belsimpel aangeeft dat je contract nog niet te verlengen is gaat die verlenging niet door, dus zal je als je wel kunt verlengen het weer opnieuw aanvragen of je abonnement gewoon door laten lopen, als het goed is word die order nu door Belsimpel compleet geannuleerd.

zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld belsimpel mail te sturen om het te laten doorgaan op de verleng datum?


Geen idee, ken Belsimpel van de naam, ikzelf heb nog nooit een verlenging gedaan, altijd door laten lopen of gewijzigd.

Telefoons koop ik altijd los, dus ook geen reden.

Maar denk dat het weinig zin heeft, maar wanneer loopt je contract af, je kan tot 4 maanden van te voren verlengen, als dat maart is zou het toch moeten kunnen, of kun je pas in maart verlengen en loopt je abonnement door tot Juli?


Het gaat om de afloop datum van je contract niet de verleng datum.

Je kan 4 maanden voor afloop van je contract verlengen 

Nieuwe abonnement gaat dan in op dag na eind datum contract.

 

Ik vermoed dat je veel te vroeg bent omdat je het over verleng datum heb.

Als je in maart kan verlengen loopt je contract 4 maanden later pas af.

Kijk dus naar de eind datum van je contract daar heb je meer aan als je wilt overstappen 


Aha. 

Ergo. Je kunt pas vanaf 4 maart een verlenging in gang zetten. Maar dat abonnement gaat dan wel pas per 5 juni in. Want je moet wel eerst het huidige abonnement afmaken! Vervroegt verlengen heeft (dus) alleen zin als je telefoon echt vervangen moet worden.

Aangezien je nu dik 3 maanden te vroeg bent neem ik toch aan dat Belsimpel je order annuleert? Heb je daar al bericht van? Je zou dan toch ook die verzendkosten terug moeten krijgen. Want nu een toestel met afbetaling i.c.m. (nieuw) abonnement kan dus nog helemaal niet.


Aha. 

Ergo. Je kunt pas vanaf 4 maart een verlenging in gang zetten. Maar dat abonnement gaat dan wel pas per 5 juni in. Want je moet wel eerst het huidige abonnement afmaken! Vervroegt verlengen heeft (dus) alleen zin als je telefoon echt vervangen moet worden.

Aangezien je nu dik 3 maanden te vroeg bent neem ik toch aan dat Belsimpel je order annuleert? Heb je daar al bericht van?

ik heb een bericht gestuurd naar belsimpel om de order te annuleren en heb ook besloten om het gewoon op de moment dat ik mag verlengen gewoon bij kpn doet :stuck_out_tongue:  want dan is het ook wat makkelijker namelijk.


Geen idee, ken Belsimpel van de naam, ikzelf heb nog nooit een verlenging gedaan, altijd door laten lopen of gewijzigd.

Telefoons koop ik altijd los, dus ook geen reden.

Maar denk dat het weinig zin heeft, maar wanneer loopt je contract af, je kan tot 4 maanden van te voren verlengen, als dat maart is zou het toch moeten kunnen, of kun je pas in maart verlengen en loopt je abonnement door tot Juli?

mij contract loopt tot juli ja. ik heb ook nu besloten om het te annuleren en gewoon bij een kpn winkel te halen haha


@SxSuri Om te beginnen de allerbeste wensen voor 2021! Dat het maar een mooi jaar mag worden.

Over je verlenging, kijk inderdaad altijd eerst naar de einddatum van je contract. Je kunt 4 maanden, naja om precies te zijn 120 dagen, voor die einddatum verlengen. Tenzij je op dit moment een sim-only abonnement hebt, een sim-only contract is eerder open te breken en te verlengen met toestel.
We zien je graag terug in een winkel van ons!


@SxSuri Om te beginnen de allerbeste wensen voor 2021! Dat het maar een mooi jaar mag worden.

Over je verlenging, kijk inderdaad altijd eerst naar de einddatum van je contract. Je kunt 4 maanden, naja om precies te zijn 120 dagen, voor die einddatum verlengen. Tenzij je op dit moment een sim-only abonnement hebt, een sim-only contract is eerder open te breken en te verlengen met toestel.
We zien je graag terug in een winkel van ons!


Hallo Nico,

 

Dit antwoord heb ik net ook gekregen van Belsimpel. Alleen heb ik nog 1 vraag: Denkt KPN dit ook? Want als ik bij KPN verlengen met telefoon invul, krijg ik nog steeds te zien dat ik nog niet kan verlengen. Hoe kan dit?


@hbl77 Wanneer loopt je contact af? 
Dus wat is de einddatum, daar 120 dagen voor kan je verlengen en dus geen dag eerder 

Als je nog niet kan verlengen zal je dus nog net te vroeg zijn.

Â