Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb via KPN een huawai P30 Lite blue besteld en ontvangen.

Ik heb een bundel van 20G en onbeperkt bellen en heb thuis internet van telfort waardoor ik 7,50 korting krijgt.

Ik betaal bij de KPN 31,50 Voor 20GB en onbeperkt bellen incl toestel

 

Sluit ik hetzelfde abonnement af van KPN via belsimpel dan betaal ik daar 26 euro per maand

voor voor 20GB en onbeperkt bellen incl toestel.

Prijs verschil van 5,50 per maand.

 

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (aardige medewerker). Samen het abonnement vergeleken op Belsimpel en deze was even verbaasd. Het gekke is dat in de voorwaarden van belsimpel staat dat de maandelijkse kosten van het toestel aan KPN betaald moet worden. Ofwel, het toestel komt van KPN vandaan.

 

Ik heb nu 2 opties. Of het toestel houden en teveel betalen.

of mijn order annuleren via belsimpel een nieuw KPN abonnement aanvragen. Dan krijg ik precies wat ik nu heb alleen nu besteld via bel simspel.

 

KPN, kan dit niet anders. Kunnen jullie de order niet gewoon aanpassen? Als ik via belsimpel bestel krijg ik het toestel. Dit toestel moet weer terug naar jullie. Dit kost op deze manier toch veel meer dan mijn order aan te passen? 

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Ooh ja.. hier is de link van belsimpel met het prijsverschil

https://www.belsimpel.nl/huawei-p30-lite/blauw/aanbieding?abonnement=kpn-onbeperkt-minuten-sms-20gb-4g-2-jaar-cth&bundel%5B0%5D=kpn-toestel-abonnement-200-2-jaar

 

 

 

Bij de Aldi zijn de boodschappen soms ook goedkoper dan bij AH en toch kun je er lekker van eten.

 


Dat snap ik best. Alleen gaat het hier om het abonnement van KPN wat bij Belsimpel goedkoper is en ook het toestel. Als ik bij Belsimpel bestel krijg ik exact hetzelfde van KPN. Belsimpel stuurt mijn gegevens alleen door naar KPN. 

 

En daarnaast ik zit nog in min 14 dagen zodat ik mijn abonnement mag annuleren en opnieuw kan bestellen bij Belsimpel. Maar das toch onnodig gedoe als ze dit ook kunnen aanpassen in het systeem. Ik moet nu mijn toestel terug sturen. En nieuwe bestellen. Koerier komt deze weer leveren. En een nieuw contract moet worden gemaakt. Veel onnodige gerompslomp en kosten. 


Maar goed.. denk dat ik me abonnement toch maar gaat annuleren en even verder kijk naar een andere provider dan KPN. 


Die "aanbieding" bij belsimpel spreekt over een toestelbijdrage van €2,- per maand zonder een eenmalige bijdrage voor het toestel. Het toestel zou dus maar €48,- kosten en dat is uiteraard niet juist.

De kosten die je noemt bij het abonnement rechtstreeks via KPN zijn overigens excl. de toestelbijdrage van €13,- per maand. 

 


Ja dat dacht ik eerst ook en heb dit samen met de KPN klantenservice bekeken. Als je t abonnement aanpast dan moet je wel bij betalen. Hoe hoger de bundel hoe lager de toestelkosten.

De klantenservice heeft voor de zekerheid ook de andere toestellen van andere merken bekeken. Ook die toestellen zijn goedkoper.

Het is dus geen fout. Zie op de pagina "uitgebreid kostenoverzicht". Hierin staat wat het toestel los in de winkel kost. En wat deze kost met abonnement. 

 


Het is dus geen fout. Zie op de pagina "uitgebreid kostenoverzicht". Hierin staat wat het toestel los in de winkel kost. En wat deze kost met abonnement. 

Dit is toch echt niet juist.

 


Voor alle zekerheid even per email navraag bij belsimpel gedaan. Prijs klopt wel.

###

Uit je e-mail begrijp ik dat je graag wilt weten of het prijsverschil tussen het losse toestel en de prijs van het toestel binnen het abonnement wel klopt. Begrijpelijk dat dit verwarrend is.

 

Het klopt inderdaad dat de prijs van het toestel vaak een stuk lager is wanneer je deze afbetaalt binnen het abonnement. In sommige gevallen kan dit verschil erg groot zijn. Het komt inderdaad niet vaak voor dat het verschil bij een dergelijke prijs zo groot is. Toch zou deze prijs wel moeten kloppen. Op dit moment is het verschil ook iets kleiner, omdat de losse toestelprijs is verlaagd naar €227,-.

 

Hopelijk is alles zo duidelijk! Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een reactie op deze e-mail.

####

 

Wacht nu nog even op een reactie van KPN op t forum. 

 

 


Het is idd allemaal wel wat vaag maar je bent bij belsimpel gewoon voordeliger uit als bij de provider(KPN) zelf.

Dit alles heeft te maken volgens KPN omdat belsimpel de toestellen grootschalig inkoopt en met de zogenaamde grijze import zij de toestellen goedkoper kunnen aanbieden. 

Ik ben nu toevallig ook aan het kijken voor een nieuw toestel(galaxy s20) met verlenging.

Ik ga het ook via belsimpel doen...verlengen met KPN via belsimpel scheelt onder dezelfde voorwaarden 8 euro p.m dat is op 2 jaar dus 24x8 = 192 euro.


Hoi @belsimpel goedkoper dan KPN . Ik sluit me aan bij het antwoord van @rn1972 .

De abonnementen zullen gelijk zijn aan die van KPN aangezien dat via ons loopt maar de prijzen van het toestel zijn soms lager om de hierboven beschreven reden(en).

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.