Skip to main content

Hi,

Vandaag Xbox live 12 maanden op website: eneba.com gekocht.

Ze vroegen daarbij om mijn telefoonnummer voordat ik met PayPal de kaart kon kopen.

Dit heb ik toen ingevuld en daarbij kreeg ik een SMS op mijn telefoon die ik in moest vullen.

Ik heb de xbox love 12 maanden nu. Alleen zit me niet zo lekker dat ik mijn telefoonnummer en verificatie code in moest voeren. 

Kan het zijn dat ik nu gehackt ben en dat ze bij al mijn accounts kunnen; DigiD, bank, etc?

Wat zijn nu de stappen die ik kan ondernemen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Het wachtwoord van je PayPal wijzigen kan natuurlijk geen kwaad. Ook de herstelcode opnieuw aanvragen bij PayPal is een optie om te voorkomen dat zij deze misbruiken.


Het wachtwoord van je PayPal wijzigen kan natuurlijk geen kwaad. Ook de herstelcode opnieuw aanvragen bij PayPal is een optie om te voorkomen dat zij deze misbruiken.

Thanks voor je tip. Ik bedoel eigenlijk of mijn telefoon nu gehackt is. Omdat ik bovenstaande gegevens moest invullen


Als het een malafide site is (ik kan dat zo niet beoordelen) dan zijn deze gasten vaak uit op je inloggegevens van PayPal of je bank.

 

Je google of Apple account wachtwoord wijzigen is ook handig als je het niet vetrouw. Bij 2 staps verivicatie kan je via de site ook herstelcodes downloaden. Als jij je wachtwoord veranderd, vraag ook nieuwe herstelcodes aan.

 


Als het een malafide site is (ik kan dat zo niet beoordelen) dan zijn deze gasten vaak uit op je inloggegevens van PayPal of je bank.

 

Je google of Apple account wachtwoord wijzigen is ook handig als je het niet vetrouw. Bij 2 staps verivicatie kan je via de site ook herstelcodes downloaden. Als jij je wachtwoord veranderd, vraag ook nieuwe herstelcodes aan.

 

Thanks heb ik nu gedaan. Betekent dat mijn telefoonnummer nu niet gespoofd is of zo iets?


Op afstand durf ik dat niet te zeggen. Heb je wel je Xbox live account gekregen?


Op afstand durf ik dat niet te zeggen. Heb je wel je Xbox live account gekregen?

Yes heb ik gekregen! Hoe kan ik dit onderzoeken?


Welkom op het forum @Lenniie. Kan me goed voorstellen dat je wat ongerust werd, zeker nu we steeds vaker nieuwsberichten voorbij zien komen in de media over fraude via internet. Lees dat je al de tips van @Jeroen Ruiter hebt opgevolgd qua aanpassen van wachtwoorden en dergelijke. Lees ook dat je inmiddels het Xbox live account hebt ontvangen, dan is er verder niets aan de hand. Helemaal niet miet als je inmiddels jouw wachtwoorden hebt gewijzigd.

Ik heb ook even gegoogled naar de verkoper Eneba en zij inderdaad een legitieme verkoper van o.a Xbox Live accounts.


Hi @Jeroen_dB ,

Bedankt voor je bericht. Dit geeft mij een veilig gevoel.

Ik had geen account gekocht, wel 3x12 live gold maanden. Ik vroeg mij af omdat ik mijn telefoonnummer moest invoeren voor de betaling en een code of mijn telefoon daardoor niet gehackt is. Weet jij of dit kan?


De code en telefoonnummer die werden gevraagd waren ter verificatie om te controleren of de betaling dor de juiste persoon is gedaan en dient ter voorkoming dat iemand via jouw PayPal account iets kan bestellen.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat nu je telefoon is gehackt.