Skip to main content
Ik heb in huis en buiten in de tuin net genoeg bereik om te bellen en gebeld te worden.

Internetten via de telefoon is niet mogelijk.

In huis is dit geen probleem met Experiabox V10 Wifi maar buiten in de tuin is dit niet mogelijk.

Hoe dit op te lossen?

Adres (...) huisnummer (....) .

n.b. dit probleem is niet alleen bij KPN provider.



Met vriendelijke groet ,



Rob



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Star Goed dat je dit hier meldt! Als ik het goed begrijp is het bereik dus niet heel goed, om je woning. Via wifi is het geen probleem om goed te internetten, lees ik. Dat is in elk geval goed nieuws en de eerste tip die ik je wil geven ligt in het verlengde daar van. Mits je telefoon geschikt is kun je ook bellen via Wifi. Hier lees je er meer over. Ik ben benieuwd of dit voor jou ook helpt.



Als je (ik hoop het voor je) een beetje grote tuin hebt en je verder van je Experia Box afzit ga je over op het reguliere, mobiele netwerk. Dan ben je dus afhankelijk van de sterkte van het mobiele signaal. Op het eerste gezicht lijkt dat heel aardig in orde, maar ik kijk graag even verder. Wat voor een mobiel toestel heb je precies? En het ligt vast aan mij, maar ik kan je opmerking dat 'het probleem niet alleen bij KPN provider' ligt niet helemaal plaatsen. Kun je dat nog iets toelichten?



Wil je je mobiele nummer en je klantnummer nog in je KPN Forum profiel zetten? Ik heb je adresgegevens daar al ingezet. Dan staan ze niet publiek, maar kunnen alleen jij en ik ze bekijken.
Beste Bart ,



Bedank voor je reactie.

Ik heb vandaag ook de klante service gebeld over dit probleem.

Ik heb de afgelopen jaren ( 25 jaar ) diverse providers gehad met diverse type telefoons .

KPN-Vodafoon-KPN-T-Mobile . Ben sinds kort met pensioen en heb mijn bedrijfs gsm. nummer overgenomen van mijn werkgever.

Ik heb altijd op mijn adres slecht mobiel bereik gehad bij alle bovengenoemde providers.

Heb hier ook contact gehad met KPN en Vodafoon omdat ik bereikbaar moest zijn voor mijn werk.

Blijkt dat ik tussen twee mast bundels woon. En omdat internet toen niet belangrijk was kunnen behelpen met extra plakantenne aan raam en zorgen dat je mobiel op een plaats ligt met wat bereik.

Mobiel bellen is de afgelopen jaren wel verbetert heb nu 1 tot max 3 streepjes bereik.

Mijn achtertuin is +/- 30 meter lang en ja ik kan niet voor mijn tuinhuisje goed internetten.

aan het eind van mijn tuin heb beperkt bereik met 4G met 1 streepje .



Beste oplossing zou zijn dat er meer bereik komt wat betreft gsm netwerk of als dit niet mogelijk is mij twee Wifi versterkers te verstrekken zo dat ik in de achter tuin via Wifi kan internetten.

Twee omdat de Wifi van de Experiabox V10 bij installeren van de extra versterker uitgeschakeld wordt.

In huis heb overal bereik van de Wifi van de Experiabox . ( plus zeer beperkt buiten.)



Groet Rob



JRS
Duidelijk! Dank je voor je toelichting. In elk geval is goed om te horen dat het bereik al is verbeterd in vergelijking met enkele jaren geleden. Het is een flinke afstand tot je tuinhuis en ik kan me levendig voorstellen dat je wifi niet zo ver reikt. Dan moet je inderdaad kijken naar ander oplossingen.



Een 'beetje meer bereik' via het netwerk klinkt logisch, maar is niet eenvoudig. De zendmasten staan uiteraard zo gericht dat ze zo groot mogelijk (bewoond) gebied bestrijken. Dat wordt niet zomaar gewijzigd. Een zendmast bijplaatsen is nog lastiger: dit is aan regels, voorschriften en overleg gebonden. De gemeente en de eigenaars van een locatie waar een zendmast op staat hebben hier uiteraard een stem in.



Bij jou in en om huis gaat het an sich eigenlijk prima, behalve bij je tuinhuisje. Zo'n Experia Wifi sluit je bekabeld aan, dus het is niet zeker dat dit een oplossing voor jou is. Ook goed om te weten is dat dit apparaatje de wifi via je Experia Box uitschakelt: je zult er sowieso meerdere moeten aanschaffen om een stabiel en goed signaal in en om huis te krijgen. Je kunt ook kijken naar de combinatie van een Draadloze Verbindingsset en een access point. Een Draadloze Verbindingsset verkopen we uiteraard, maar voor een access point zul je elders moeten kijken. De laatste optie -dat is de optie die ik je aanraadt omdat dit voor het meest stabiele signaal zorgt- is een kabel trekken van je Experia Box naar je tuinhuis. Wij verkopen kabels met een lengte tot 25 meter en er zijn ongetwijfeld langere te vinden. Je gratis van apparatuur voorzien gaat niet lukken: in huis heb je prima wifi, zoals je aangeeft. Hier kun je terecht voor de verschillende apparatuur.
Beste Bart,



Duidelijk wat betreft dat de bereikbaarheid van het netwerk niet zo makkelijk is te veranderen.

Eens gevraagd bij mijn over buren op 38 welke provider zij hebben , blijkt Tele 2 te zijn met voldoende bereik.

Ik wil graag bij KPN blijven wat betreft . ( Heb nu alles in 1 )

Ik zou er mee geholpen zijn dat KPN mij 1 Wifi versterker vergoed en ik 1 betaal.



Met vriendelijke groet Rob

JRS
Ha Rob! Wellicht biedt Tele2 beter bereik, dat zou kunnen. Hoe is het als de buren bij jou achter in de tuin zitten? Zo'n wifiversterker -en alle andere opties die ik noemde- hebben uiteraard niets met ons mobiele netwerk te maken, maar bieden je wel een goede oplossing om (niet uit je mobiele internetbundel) te internetten. Om eerlijk te zijn denk ik dat je het meest hebt aan een bekabelde verbinding naar je tuinhuis. Wat je ook besluit: ik hoop van harte dat je bij ons blijft. Maar gratis apparatuur kan ik je echt niet bieden.

Reageer