Skip to main content

Goedemorgen,
Sinds 2 weken valt mijn bereik en mobiel internet weg op mijn iPhone SE 2020. Het viel me eerst op dat mijn mobiel internet soms niet werkte. Soms werkt deze een poosje wel en dan valt het weer weg. Vliegtuigstand in en uitschakelen helpt soms eventjes. Ook telefoon aan en uitzetten helpt niet. Later bleek ook dat ik niet bereikbaar ben tijdens de momenten dat mobiel internet wegvalt, dus het lijkt erop dat de verbinding met het KPN netwerk wegvalt? Ik heb een nieuwe simkaart en dit verhelpt het probleem niet. Ook ligt het niet aan de locatie, soms heb ik op dezelfde locatie wel bereik/internet en soms niet.

Een melding die ik ook af en toe krijg is: Mobiele data netwerk activeren niet mogelijk. Schakel mobiele data in of gebruik WiFi voor gegevenstoegang. Mobiele data staat ingeschakeld en ik heb nog mb’s in mijn bundel.

Aansluitend is mijn batterij in no-time leeg, wellicht door het continue zoeken naar een netwerkverbinding.

Het rare is dus, soms werkt het wel en soms niet. Hoe dit op te lossen?

Hallo @Nikwiel ,

Ik zou overwegen om jouw telefoon te vervangen door de nieuwere iPhone SE 2022. Vermoedelijk is jouw oude toestel namelijk toe aan vervanging. 
 

(zelf heb ik die overstap ook gemaakt.)


Hallo @Nikwiel, is natuurlijk knap vervelend dat je hinder ondervindt bij het gebruiken van jouw telefoon. Mochten de problemen aanhouden, kan er een onderzoek via de technische dienst gestart worden. Hiervoor dien je dan te bellen met de klantenservice via het gratis nummer 0800-0402. De collega kan dan een melding doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek. 

 


@Noordzee bedankt voor je reactie. Ik ben er inderdaad bang voor dat het aan de telefoon ligt. Ik heb nu mijn simkaart in een andere gsm gedaan en dan is het bereik wel goed. Ik zag ook dat er meer problemen zijn met de iPhone SE 2020 dus wellicht wordt het toch tijd om een andere telefoon te kopen.


@Jeroen van KPN Dank je wel! Ik heb mijn simkaart nu in een andere telefoon gedaan en dan lijkt het bereik wel stabiel. Ik zag ook dat meer mensen problemen hadden met de iPhone SE 2020 en het kpn netwerk. Wellicht is het dan goed om te uit kijken naar een nieuwe telefoon.


Hi Nikwiel,

Dit probleem is een bekend probleem, net als bij de iPhone 11 momenteel. Alleen wil KPN en/of Apple er nog niet aan toegeven. De 11 wel, en de 12 inmiddels ook, daar lijken nu omruilacties voor te komen (die overigens niet erg flexibel zijn)
Maar de iPhone SE 2020 wordt nog ontkent merk ik. Ik heb namelijk 2 van die iPhone SE 2020 toestellen in ons gezin en die begonnen binnen 2 weken van elkaar, en tegelijk met 2x de iPhone 11 in ons gezin, dezelfde data problemen te vertonen. Wegvallen van data, een E ipv 4G bovenin het scherm, of wel vol bereik 4G maar gewoon toch geen internetverkeer mogelijk etc. 
Onze problemen zijn al gaande sinds eind mei en ik doe er sindsdien hier verslag van:
 

 


Reageer