Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb van mijn werk een mobiele telefoon met een zakelijk abonnement. dit is een Iphone 8, en heb nu een Iphone 8 plus te leen om uit te proberen. Maar op beide toestellen heb ik slecht bereik thuis. Ik ben niet goed te verstaan en ik val steeds weg. de Iphone 8 plus lijk het wel iets beter te doen. Volgens de dekkingskaart moet ik minimaal; 4G: 100 Mbit/s, ik zit in het donker groene gebied. 

 

Nu heb ik de KPN simkaart ook in mijn Oneplus 8 pro gehad. En daarmee heb ik wel goed bereik, en ben ik goed te verstaan. Om te testen heb ik bij de verschillende toestellen 3 dezelfde personen gebeld om te kijken of er verschil merkbaar is. Hieruit blijkt dat als ik met de Oneplus 8 pro bel, het geluid is helderder is, en de verbinding valt niet weg. Bij de phone 8 is het het slechts, en bij de Iphone 8 plus iets beter, maar ook nog steeds niet goed.

 

Kan het zo zijn dat een nieuwe mobiel zoals de Oneplus 8 pro t.o.v. de Iphone 8 een beter bereik heeft op het mobiele netwerk? En ben ik dan van mijn probleem af, als ik naar bijvoorbeeld een nieuwere Samsung overstap?

 

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Mvg,

Martijn

Hi @Martijn Bruin,

Het kan inderdaad zijn dat het ene toestel iets beter werkt dan het andere, maar het is ook mogelijk dat ze anders ingesteld staan. Zou je eens kunnen kijken of in je iPhone 8 bellen via 4G wel ingeschakeld staat (gesprekken én data via LTE)? Als de beide iPhone's via 3G bellen en de Oneplus via 4G, kan dat het verschil verklaren!