Skip to main content

Helaas hebben wij via onze werkgevers drie verschillende KPN abonnementen. Ideaal wanneer je niet gestoord wil worden. Met alle drie de KPN abonnementen hebben we namelijk geen bereik in huis. (Overigens in de tuin ook niet). Onze dochters hebben een Tele2 abonnement. Het Tele2 netwerk is veel beter dan dat van KPN. Tot voor kort had één van de werkgevers een Vodafone abonnement. Ook dat netwerk is vele keren beter dan dat van KPN.

 

Het is dat we door de zakelijke abonnementen helaas geen keus hebben, maar anders waren alle KPN abonnementen opgezegd. 

 

Is er een logische verklaring dat het KPN netwerk vele malen slechter is dan dat van de concurrentie?

Hallo @Klaas-JanS, welkom bij ons op het forum. Helemaal geen bereik in huis hebben is wel heel weinig inderdaad! Heb je op dat moment buiten nog wel bereik, of ook niet? En met wat voor toestellen speelt dit precies? Merk je een verschil als je de simkaart als test in een toestel van je dochter plaatst, of is het dan hetzelfde?

Zou je daarnaast ook je forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kunnen we het netwerk ook voor je bekijken.


Goedemorgen Jasper, 

 

We hebben thuis diverse toestellen, namelijk 4x een i-phone 8, 1x een i-phone 11 en 1x een Motorola G6. In alle toestellen is het netwerk van KPN dramatisch slecht, terwijl de concurrerende netwerken prima werken. 

 

Buiten bellen is  eigenlijk ook geen optie. In één stukje tuin is het nog enigszins mogelijk om te bellen, maar een paar meter naar links of rechts zorgt dan al weer voor uitval. 

Op de Apple toestellen kunnen we dit nog enigszins ondervangen door  te bellen via  wifi, maar dat zou toch  geen oplossing moeten zijn (zeker gezien de huidige reclamecampagne van KPN waar ik   de tekst "het beste netwerk” voorbij hoor komen.

 

Inmiddels heb ik het profiel aangepast.  Ik kan geen klantnummers invullen. De drie KPN netwerken zijn namelijk alle drie zakelijke abonnementen (waarvan we geen klantnummers hebben)

 


Selecteer eens 'alleen 2G', goede kans dat dan het bereik beter is.


Kijk hier eens hoe jouw positie tov de zendmasten is. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten wellicht verklaart dat iets.


Bedankt voor de gegevens @Klaas-JanS, ik heb daarmee op het adres gekeken en het lijkt inderdaad niet optimaal te zijn. Doordat ik de nummers zelf nog niet heb kan ik er nog niet veel meer over zeggen, die zijn nodig om het op basis van het abonnement te bekijken. Zou je die nog aan je profiel kunnen toevoegen (dat kan bij het vakje klantnummer)? Als de nummers onder een groter zakelijke aansluiting (zoals KPN EEN) vallen is het mogelijk dat ik er niets over kan zien, dan kan je beter bij je werkgever navraag doen of bij onze zakelijke collega's.