Skip to main content

Ik krijgnet bericht van kpn dat mijn belbundel voor 50% id verbruikt, terwijl ik in mijn abonnement onbeperkt bellen heb!

leg mij dit eens uit aub

Hoi @Onrust, ik snap dat je daar wat onrustig van wordt. Geen zorgen, dit is bekend bij ons en dit speelt bij meerdere klanten die vanuit Telfort naar KPN over zijn gekomen. 

Er zijn drie types belbundel in het spel. Onbeperkt en beperkt, soms ook nog tegoed die over is gebleven van de vorige maanden. Al deze types beltegoed hebben een eigen notificatie en momenteel staat het zo ingesteld dat de beperkte bundels eerst op worden gemaakt. Vandaar dat je hier SMS’jes over ontvangt. Je hebt echter nog steeds een onbeperkt bellen abonnement (als je dit niet aangepast hebt), dus je kunt deze berichten negeren. :slight_smile:


Er zijn drie types belbundel in het spel. Onbeperkt en beperkt, soms ook nog tegoed die over is gebleven van de vorige maanden. Al deze types beltegoed hebben een eigen notificatie en momenteel staat het zo ingesteld dat de beperkte bundels eerst op worden gemaakt. Vandaar dat je hier SMS’jes over ontvangt.:slight_smile:

Beste @Sanne_M , ik wil absoluut niet lullig zijn maar dit is toch geen duidelijke uitleg?


Ik kreeg het bericht vanochtend ook na 2 dagen in de nieuwe maand - inderdaad wat onhandig met veel professionele telefoontjes vandaag.

Als ik bovenstaand verhaal bekijk heeft het dus te maken met het overzetten van Telfort naar KPN, is je onbeperkte belbundel gewoon behouden en kun je deze berichten negeren.

Inhoudelijk is het wat onduidelijker (maar ook minder relevant). Volgens mij komt het erop neer dat er een soort 'restbundel’ (resterende minuten overgenomen van Telfort) eerst opgemaakt worden en daarna je onbeperkte bundel van KPN ingaat.

Het systeem herkent dat verschil niet en stuurt dus automatisch berichten uit dat je ‘restbundel’ bijna op is. Het was handig geweest als die berichten geblokkeerd waren, maar dat is blijkbaar niet het geval en dus mag je ze negeren.

Mocht dit kloppen, kan KPN dan bevestigen of ik het zo goed begrepen heb?



Dit is de uitleg die gisteren is verstrekt: 

 

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.



Dit is de uitleg die gisteren is verstrekt: 

Bedankt voor het quoten van mijn eigen bericht…. Weet je door wie die uitleg is geschreven? 


Nee, dan moet ik even gaan terugzoeken in berichten van gisteren. 


Nee, dan moet ik even gaan terugzoeken in berichten van gisteren. 

Stop maar met zoeken. Dit is mijn eigen bericht. Was de uitleg van KPN zélf maar zo duidelijk.


Als een bericht eenmaal is aangeduid als Beste Antwoord, dan gebruik ik zo’n antwoord regelmatig bij soortgelijke vragen. Tenslotte hoef je niet bij iedere vraag het wiel opnieuw uit te vinden. 
 

Zo wordt op veel bedrijven gewerkt, is wel zo praktisch. 


Als een bericht eenmaal is aangeduid als Beste Antwoord, dan gebruik ik zo’n antwoord regelmatig bij soortgelijke vragen. Tenslotte hoef je niet bij iedere vraag het wiel opnieuw uit te vinden. 
 

Zo wordt op veel bedrijven gewerkt, is wel zo praktisch. 

Dat is ook prima, ik geef alleen maar aan dat het raar is dat KPN dit zélf niet duidelijk(er) kan communiceren. Ik gebruik regelmatig antwoorden van anderen, omdat het inderdaad geen zin heeft een goed antwoord te verzinnen als deze al talloze malen is gegeven.


Er zijn drie types belbundel in het spel. Onbeperkt en beperkt, soms ook nog tegoed die over is gebleven van de vorige maanden. Al deze types beltegoed hebben een eigen notificatie en momenteel staat het zo ingesteld dat de beperkte bundels eerst op worden gemaakt. Vandaar dat je hier SMS’jes over ontvangt.:slight_smile:

Beste @Sanne_M , ik wil absoluut niet lullig zijn maar dit is toch geen duidelijke uitleg?

Hoe zou ik het anders kunnen verwoorden dan? :slight_smile:  Ik heb vaker deze uitleg gegeven, toen was het voor de klanten die ik sprak duidelijk. Vandaar dat ik dit aanhoud.


Dit is de uitleg die gisteren is verstrekt: 

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.

Dit is een andere uitleg van wat er speelt, maar komt uiteindelijk op hetzelfde neer. 

Mocht dit kloppen, kan KPN dan bevestigen of ik het zo goed begrepen heb?

@Dennis V Klopt helemaal! Wat je inhoudelijk noemt ook. Eerst de restbundel, dan de onbeperkt bundel. Dat is een foutje (en niet handig) en daar wordt aan gewerkt! 


Beste @Sanne_M , je kunt wel eigenwijs doen, maar lees je eigen tekst dan eens goed. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar iets mee kan, maar goed….. Als jij (opzettelijk) vaag wilt / moet zijn moet je dat vooral lekker doen. Ik geef je niet voor niets aan dat jouw uitleg te wensen overlaat, dat doe ik met de beste bedoelingen.

En inderdaad: Mijn uitleg komt op hetzelfde neer, maar is begrijpelijk(er) dan de manier waarop jij het uitlegt. Het lijkt mij in het belang van klanten dat ze een uitleg begrijpen. Maar kennelijk heb jij de opdracht om hier vaag over te doen. 


@jlthkoch Je mening is duidelijk. Mocht het voor @Onrust of @Dennis V niet helder zijn dan hoor ik het graag en ben ik uiteraard bereid toelichting te geven. :sparkling_heart:


Reageer