Skip to main content
Vraag

Bericht gekregen dat telefoonnummer is overgezet, maar netwerk niet beschikbaar

• October 15, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn telefoonnummer is overgezet, maar ik krijg de melding netwerk niet beschikbaar. Zit daar nog een vertraging tussen?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

Je weet zeker dat de simkaart van de oude provider niet meer werkt? Pas dan kan kpn het nummer overnemen, wat meestal in een kwartiertje wel is gebeurd. Met de kpn simkaart uiteraard.

Maar je oude provider erin laten totdat die niet meer werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoord, maar het antwoord is ja, ik weet het zeker dat de oude het niet meer doet. Ik heb nu allebei de simkaarten in mijn telefoon zitten (heel handig zo'n dual sim) maar ze hebben allebei geen netwerk. 

Allebei de simkaarten heb ik pas net geprobeerd overigens. 

Ik kreeg om 11 uur een mail dat mijn nummer was overgezet. Om 12 heb ik geprobeerd de KPN simkaart erin te doen, maar niets.

Ik ben niet bereikbaar. De klantenservice bellen is ook geen optie, want ik heb geen netwerk en geen vaste telefoon meer in huis…

Nog ideeën? 

Bedankt, 

Anja

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@Anja_W de simkaart van de oude provider verwijderen.

De simkaart van KPN in het SIM#1 slot doen.

Binnen je toestel de netwerkinstellingen resetten en herstarten, dan zou e.e.a. moeten kunnen werken.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Beste Jan,

Ik wil niet vervelend zijn, maar dat is precies wat ik als eerste heb gedaan. Muv de netwerkinstellingen resetten. Ik zou niet eens weten hoe dat moet. 

Dan had het toch moeten werken? 

Anja

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

Tja, raar hoor.

Bel met een (geleende) telefoon of je vaste even naar kpn voor de status. Bellen is het snelste. Via dit forum duurt het zeker 24 uur voordat een moderator via de wachtlijst hieraan toe komt.

Facebook messenger, , Instagram, X.com kan ook.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.
Of bezoek een winkel.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@Anja_W bij Android: ga naar instellingen, instellingen mobiel netwerk resetten.

Bij Apple weet ik het niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Goedenavond heren, heb geluisterd naar jullie adviezen en uiteindelijk besloten naar de KPN winkel in de buurt te rijden. Was iets misgegaan met de activatie van de simkaarten, doordat ik er uiteindelijk 2 per nummer had ontvangen. 

Vriendelijke medewerker had het binnen 10 minuten opgelost, na wat checks. 2 nieuwe simkaarten voor mezelf en mijn dochter en het werkt!

Fijne avond en bedankt voor jullie hulp!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Anja_W en welkom bij de KPN Community, ook welkom bij KPN! Bedankt dat je voor ons gekozen hebt. 💚

Ondanks de wat moeilijke start, fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is en dat mijn collega in de winkel het met je opgelost heeft. 😄
Bedankt voor het helpen allemaal, en mocht je in de toekomst nog vragen hebben over je KPN diensten, je kunt hier altijd een topic aanmaken!