Skip to main content
Beantwoord

Bericht gekregen van KPN dat overname mobiel nummer is afgewezen

• April 8, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik kreeg deze email nadat ik een mobiel abonnement heb afgesloten:

Je overstap naar KPN is afgewezen

Je contract loopt nog bij je huidige aanbieder
Je hebt nog een contract bij een andere telecomaanbieder

Daarnaast vroeg ik me af of de combivoordeel ook geldt als in jouw huishouden een kpn abonnement is voor internet en tv, maar dat abonnement staat niet op jouw naam, maar op naam van moeder.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@soraya97 ,

Combivoordeel geldt per adres. Het maakt niet uit of een abonnement op naam staat van vader, moeder, één van de kinderen of andere huisgenoten. 

Wat betreft de overname-service, vraag aan jouw oude provider of het abonnement daar inmiddels is opgezegd. 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 8, 2026

Hallo ​@soraya97 ,

Combivoordeel geldt per adres. Het maakt niet uit of een abonnement op naam staat van vader, moeder, één van de kinderen of andere huisgenoten. 

Wat betreft de overname-service, vraag aan jouw oude provider of het abonnement daar inmiddels is opgezegd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik kreeg deze email nadat ik een mobiel abonnement heb afgesloten:

Je overstap naar KPN is afgewezen

Je contract loopt nog bij je huidige aanbieder
Je hebt nog een contract bij een andere telecomaanbieder

Hoi ​@soraya97 

Dit betekend dat je nog in contract zit bij je huidige mobiele provider, en dat je huidige provider geen toestemming heeft gegeven om je 06-nummer over te laten zetten naar KPN.
Bij je huidige provider kun je nagaan tot wanneer (datum) jouw contract nog loopt, of pak de overeenkomst erbij die je van je huidige provider hebt ontvangen aan het begin van je mobiele abonnement.

Je kunt overstappen (met nummerbehoud) naar KPN mobiel 120 dagen voordat je contract bij je huidige provider afloopt, of zodra je contract vrij bent.
Zit je nog midden in je contract, dan mag je huidige provider nummerbehoud afwijzen, tenzij je kiest voor “versneld nummerbehoud (per direct)” bij de aanvraag bij KPN.
In dat geval moet je huidige provider je 06-nummer vrijgegeven aan KPN, maar ontvang je van je huidige provider wel een afkoopsom voor de maanden dat je abonnement nog zou lopen.

Dus ik zou pas overstappen, als je contract vrij bent bij je huidige provider.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@soraya97 en welkom bij de KPN Community. Wat leuk dat je naar ons over wilt stappen!

Hopelijk is het met de tips hierboven gelukt om te achterhalen waarom het is afgewezen. 
Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten. 🙂