Skip to main content

Ik ga binnenkort naar Turkije.

Ik wil hiervoor een dag voor vertrek een bundel voor kopen.

Kan ik deze gewoon aanschaffen en gebruiken (alleen internet heb ik begrepen?) als ik de beschermingslimiet op ‘aan’ zet?

ik heb geen zin in extra kosten als de bundel op zou raken en mijn data roaming staat aan….

Bedankt alvast!

Hallo @Nicolette01 

Via een SMS bescherming aan naar 1266 zet je de limiet op € 0,-  Je hebt dan geen extra kosten en je kunt dan geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je de bescherming zelf weer uit zet (bescherming uit naar 1266) of een bundel voor buiten de EU activeert. 


Maar toch wel dan als ik dit doe maar ook de bundel koop van 25 euro voor Turkije? Of lukt dat dan ook niet meer?

oh lees het al 😉 Dus wel met bundel…. Bedankt!


Inderdaad, de bundel zal werken maar als die op is dan krijg je geen “buitenbundel” kosten.
Let wel op: het is alleen een databundel. Bellen, sms’en en gebeld worden betaal je wel.


Beschermd het ook tegen telefoonkosten? Dat je niet gebeld kan worden etc? 


Nee, de bescherming geldt alleen tegen datagebruik. Dat kan ongemerkt op de achtergrond gebeuren. Bellen doe je bewust, dus dat is makkelijk zelf te voorkomen. Spreek af om via Whatsapp te bellen.


Reactie in getrokken

 


Gebeld worden kost geen geld @Nicolette01 , behalve als je bijvoorbeeld je vaste telefoon doorgeschakeld hebt naar je mobiel.

 

Klopt niet @N.N. , gebeld worden in Turkije kost  € 0,50 / min (bron)


Ik heb mijn reactie ingetrokken @RBxx , gebeld worden kost waarschijnlijk geld omdat Turkye geen EU-land is.


Hoi, @N.N. 

Alle landen en gebieden die wel binnen het abonnement vallen heb ik in een duidelijke lijst staan. Makkelijker dan die op te zoeken onder kpn.com/buitenland. (hier kun je ook de tarieven wereldwijd vinden)

EU landen bij KPN (breedbeeldweetjes)


Reageer