Skip to main content

11 november iPhone 16 pro max besteld. Volgens de website KPN was deze in voorraad. Op 18 november ontving ik een email van KPN dat dit model niet in voorraad was.

Op 19 november ontving ik echter een email van KPN dat de door mij besteld iPhone op 19 november is verzonden.

PostNL berichtte mij op 20 november dat de iPhone op 20 november tussen 08:30 en 21:30 zou worden bezorgd. Deze werd echter niet bezorgd en ook de PostNL-App kon geen nadere informatie geven wanneer het volgende bezorgmoment kon worden ingepland. Regelmatig contact opgenomen met KPN. Vervolgens heeft KPN onderzoek ingesteld bij PostNL. Na 8 dagen bleek dat de bestelling niet kon worden "teruggevonden" en werd op 2 december 2024 mijn bestelling geannuleerd.  Om alsnog in het bezit te komen moest ik een nieuwe bestelling plaatsen (hoezo nieuwe bestelling plaatsen???? ik had hem besteld en ben mijn deel van de afspraak nagekomen, hoezo word ik weer opgezadeld met een administratieve actie??).  Vervolgens op 3 december opnieuw een iPhone besteld in een KPN-winkel. Het goede nieuws dit keer was dat het model in voorraad was en de volgende dag zou worden bezorgd. Helaas ook deze zending is bij PostNL "zoekgeraakt'" . Door KPN is op 9 december een onderzoek ingesteld en het resultaat is nog niet bekend. We zijn nu een maand verder en nog steeds heb ik mijn iPhone niet mogen ontvangen.  Zeer waarschijnlijk krijg ik 17 december een bericht dat de bestelling is geannuleerd en dat ik opnieuw een bestelling kan plaatsen. Die zal ongetwijfeld ook via PostNL worden verzonden en gezien te te verwachte drukte bij PostNL vrees ik dat ik in januari 2025 misschien mijn iPhone zal ontvangen. Tenzij die weer “zoekraakt” bij PostNL

Ik vind de service van KPN ver onder de maat. Ik heb talloze malen telefonisch contact gezocht, niemand kon een oplossing bieden, werd steeds benadrukt dat ik het onderzoek moest afwachten. 

Wat ik niet begrijp is dat KPN met PostNL bezorgafspraken heeft gemaakt met een verhoogde aansprakelijkheid m.b.t. de levering. De verzekering dekt waarschijnlijk het verlies voor de KPN. Waarom moet ik dan zolang op en oplossing wachten tot een versnelde bezorging van het toestel dat ik heb besteld?

De KPN doet niets om de vervelende situatie die voor mij is ontstaan te compenseren. 

Het netwerk van de KPN komt als bestel uit de bus, maar de dienstverlening ervaar ik als bijzonder negatief

Hoi ​@Hendrik29! Welkom op de KPN Community, al is de aanleiding niet zo leuk. Ik moet zeggen dat je wel een grote pechvogel bent, als je toestel 2x zoek raakt. Het is een understatement om dan te zeggen dat dit erg vervelend voor je is. 

Allereerst wil ik graag uitleggen waarom we een onderzoek instellen en niet gelijk een nieuw toestel kunnen sturen. Dit komt omdat een pakket ook ergens in een PostNL depot nog kan liggen en alsnog verstuurd kan worden naar de klant. Daarom duurt zo'n onderzoek ook 5 werkdagen (wanneer er geen handtekening is gezet tenminste). In die periode wordt dat onderzocht en mocht het toestel echt nergens te vinden zijn, dan annuleren we de bestelling. Er vindt een annulering plaats omdat het eerste verstuurde toestel is gekoppeld aan jouw bestelling en abonnement. Wanneer dit niet geleverd kan worden, moet er weer een nieuwe bestelling opgestart worden, zodat de koppeling tussen abonnement en toestel weer juist is. 

Nu heb je niet zoveel aan dit verhaal, want dit levert voor jou geen tijdwinst op in het ontvangen van een nieuw toestel. Hopelijk begrijp je nu wel iets beter waarom deze zaken gebeuren en er even tijd overheen gaat. Het blijft natuurlijk een vervelende zaak voor je, maar het advies blijft toch om weer de 5 werkdagen van het onderzoek uit te zitten en dan kun je weer opnieuw een bestelling plaatsen. Als je het voor een derde keer niet vertrouwd, dan kun je ook altijd bij een (web)retailer je gewenste iPhone aanschaffen met een KPN-abonnement. 

Allereerst wil ik graag uitleggen waarom we een onderzoek instellen en niet gelijk een nieuw toestel kunnen sturen. Dit komt omdat een pakket ook ergens in een PostNL depot nog kan liggen en alsnog verstuurd kan worden naar de klant.  
Wat een slappe reactie zeg Arja van Kpn. Er moeten dan 2 toestellen leggen bij jet depot. Kijk is thuis bij de bezorger van post nl. wel heel erg toevallig dat er tot 2 maal toe een iphone verdwenen is. 

@Rene Las Als er meer aan de hand is, dan zal dat uit het onderzoek wat PostNL opgestart is naar voren komen. Maar ja, dat moet wel eerst onderzocht worden 😉 Op aannames kunnen we niet varen. 

Allemaal niet leuk voor Hendrik29 en ik verwacht dat het na dit tweede onderzoek helemaal goed gaat komen. 

Reageer