11 november iPhone 16 pro max besteld. Volgens de website KPN was deze in voorraad. Op 18 november ontving ik een email van KPN dat dit model niet in voorraad was.
Op 19 november ontving ik echter een email van KPN dat de door mij besteld iPhone op 19 november is verzonden.
PostNL berichtte mij op 20 november dat de iPhone op 20 november tussen 08:30 en 21:30 zou worden bezorgd. Deze werd echter niet bezorgd en ook de PostNL-App kon geen nadere informatie geven wanneer het volgende bezorgmoment kon worden ingepland. Regelmatig contact opgenomen met KPN. Vervolgens heeft KPN onderzoek ingesteld bij PostNL. Na 8 dagen bleek dat de bestelling niet kon worden "teruggevonden" en werd op 2 december 2024 mijn bestelling geannuleerd. Om alsnog in het bezit te komen moest ik een nieuwe bestelling plaatsen (hoezo nieuwe bestelling plaatsen???? ik had hem besteld en ben mijn deel van de afspraak nagekomen, hoezo word ik weer opgezadeld met een administratieve actie??). Vervolgens op 3 december opnieuw een iPhone besteld in een KPN-winkel. Het goede nieuws dit keer was dat het model in voorraad was en de volgende dag zou worden bezorgd. Helaas ook deze zending is bij PostNL "zoekgeraakt'" . Door KPN is op 9 december een onderzoek ingesteld en het resultaat is nog niet bekend. We zijn nu een maand verder en nog steeds heb ik mijn iPhone niet mogen ontvangen. Zeer waarschijnlijk krijg ik 17 december een bericht dat de bestelling is geannuleerd en dat ik opnieuw een bestelling kan plaatsen. Die zal ongetwijfeld ook via PostNL worden verzonden en gezien te te verwachte drukte bij PostNL vrees ik dat ik in januari 2025 misschien mijn iPhone zal ontvangen. Tenzij die weer “zoekraakt” bij PostNL
Ik vind de service van KPN ver onder de maat. Ik heb talloze malen telefonisch contact gezocht, niemand kon een oplossing bieden, werd steeds benadrukt dat ik het onderzoek moest afwachten.
Wat ik niet begrijp is dat KPN met PostNL bezorgafspraken heeft gemaakt met een verhoogde aansprakelijkheid m.b.t. de levering. De verzekering dekt waarschijnlijk het verlies voor de KPN. Waarom moet ik dan zolang op en oplossing wachten tot een versnelde bezorging van het toestel dat ik heb besteld?
De KPN doet niets om de vervelende situatie die voor mij is ontstaan te compenseren.
Het netwerk van de KPN komt als bestel uit de bus, maar de dienstverlening ervaar ik als bijzonder negatief