Skip to main content
Antwoord

Bestelde telefoon wordt op een oud adres geleverd, hoe pas ik dit aan?

• November 2, 2025
  • 20 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi, Gisteren heb ik mijn abonnement verlengd en daarbij een nieuw toestel uitgezocht. Nou zie ik dat dit toestel geleverd gaat worden op ons oude adres, waar we al 8 jaar niet meer wonen. Mijn adresgegevens staan correct in de applicatie "mijn KPN" maar blijken neemt de webshop van jullie dit niet over. Kan dit adres dus ook niet zelf aanpassen daar. Niet handig als de telefoon op een verkeerd adres aangeboden gaat worden. Kan iemand dit van jullie aanpassen alvorens hij uitgeleverd word?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Daanbanaan77. Welkom op de KPN Community! Uitermate vervelend dat het dit weekend mis is gegaan met de bestelling. Om je toestel naar het juiste adres te kunnen sturen, dient wel de bestelling met het verkeerde adres eruit gehaald te worden. Dat heeft de medewerker goed gedaan, alleen is het dan natuurlijk jammer dat de aanbieding niet meer loopt. Verlopen aanbiedingen kunnen we helaas niet alsnog kiezen bij het invoeren van een bestelling. Ik denk dat het een goed idee is om dit weekend weer eens te kijken of de aanbieding weer geldig is. Garanderen kan ik het niet, maar we hebben wel vaak speciale weekendaanbiedingen. 

En het kan kloppen dat op de factuur je huidige adres staat, maar dat adres kan wel verschillen van je contractadres. Naar dit laatste adres wordt je bestelling gestuurd. Ook je contractadres kan je normaal gesproken wijzigen in de MijnKPN app. In ieder geval vervelend dat het zo gelopen is, maar ik ga er vanuit dat je alsnog een leuke actie tegenkomt op onze website en binnenkort een nieuw toestel in bezit hebt :) 

20 reacties

• November 2, 2025

Staat het adres ook goed op de factuur? Let op dat je op de juiste factuur kijkt. Die van je mobiele abonnement dus. Niet die van je thuisabonnement. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 2, 2025

​​​​​@Daanbanaan77 
Dit zijn dingen die zo snel mogelijk gebeuren moet anders is het te laat, dus raad ik aan om te bellen met 0800 0402 en hopen dat je op zondag nog iemand te pakken krijgt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Ja Marlon, adresgegevens kloppen op de factuur. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dan maar aan de telefoon hangen. En anders is het hun fout er lossen ze het naar op.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Nou, bellen gaat hem ook niet worden. Zojuist gedaan maar dan moet je aangeven waar de vraag over gaat. Zeg ik dan adresgegevens kloppen niet, dan word je enkel doorverwezen naar de website en de verbinding word verbroken. Ik krijg hier toch wel de nodige frustratie van hoor😐. Blijkbaar is het niet op te lossen dat het juiste adres overgenomen word vanuit "mijn KPN" naar de webshop. Zelf kun je dit niet en dus zit er in mijn ogen niets anders op dan het toestel op een verkeerd adres aan te laten bieden. Bijzonder vervelend dit.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 2, 2025

Nou, bellen gaat hem ook niet worden.

Als het pakket met PostNL wordt verzonden (en dat doet KPN alleen maar dacht ik), kun je het onderscheppen door het naar een PostNL servicepunt te laten sturen via de app. Daar kun je het ophalen of automatisch na 7 dagen retour laten gaan. Je moet er wel snel bij zijn zodra je de link hebt, want dit kan vaak pas laat in de avond, en het aanpassen is meestal maar tot laat in de avond mogelijk.

Je kunt ook nog eens terugbellen en tegen de computer zeggen: "Ik wil een medewerker spreken"

Heb je op het besteloverzicht je adres gecontroleerd voordat je bevestigde ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Dat is inderdaad nog een optie om PostNL het pakket bij een service punt te laten  leveren. 

Heb ook nog eens gebeld en gezegd dat ik een medewerker wil spreken maar tevergeefs. Daarna komt wederom de vraag; waarvoor ik een medewerker wil spreken. Wat ik dan ook zeg, je word verwezen naar de website en verbinding verbroken. 

Ging ervanuit dat het adres wel zou kloppen aangezien het op beide facturen en in de app ook klopt. Dus eigenlijk niet goed opgelet. Misschien een beetje naïef 😁 Heb al heel lang geen bestelling meer geplaatst in de webshop, omdat ik een sim only heb en zelf de toestellen ergens anders aanschaf. Nu was er een goede aanbieding op het toestel waar ik mijn oog op had laten vallen. Dus ging er eigenlijk vanuit dat de gegevens allemaal wel zouden kloppen.

Maar echt ongelooflijk dat je tegenwoordig niet meer in contact kunt komen bij dergelijke problemen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 2, 2025

Het is zondag natuurlijk, dus de reguliere klantenservice is gesloten. Je kunt morgenochtend om 08:00 uur meteen bellen. Op dit moment is alleen de storingsdienst bereikbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Zojuist gebeld met KPN en een medewerker heeft het adres aangepast. Hiervoor moest hij wel de order eerst annuleren, alvorens hij het adres kon aanpassen. Hij vond het vreemd dat er een ander adres in de webshop stond vermeld, dan in "mijn KPN" en op de facturen. Gelukkig kon hij het wel aanpassen.

Daarna wilde hij de bestelling weer plaatsen voor mij maar daar ging het compleet mis. Hij kwam erachter dat er een actie liep op dit toestel afgelopen weekend. En dan heb ik het over enkele honderden euro 's . Dus hij kreeg het blijkbaar niet voor elkaar om de bestelling door te voeren met deze actie erop. Ik zei dat het klopte dat er een actie op zat en dat deze zondag afliep. Ik ging ervan uit dat de medewerker dat wel weer in orde kon maken en hiervan op de hoogte was. Blijkbaar dus niet en mij werd gevraagd zelf dan maar even de bestelling opnieuw te plaatsen. Ik vertelde dat ik dat niet kon omdat ik dan honderden euro"s meer kwijt zou zijn. Er kwam daarop geen oplossing en hij zei dat ik aanstaand weekend de bestelling opnieuw moet plaatsen, want dan zou dezelfde actie weer van kracht zijn. Ik vond dat vreemd, want nergens staat vermeld dat er aanstaand weekend opnieuw een actie is op dat toestel. Meestal is dat ook niet zo. Blijkbaar was er geen andere oplossing mogelijk momenteel, dus moest ik op deze manier het gesprek beëindigen. Ik voel de bui al hangen natuurlijk. Ik kan fluiten naar mijn mooie aanbieding. Ik ga uiteraard kijken of mogelijk is om opnieuw gebruik te kunnen maken van de actie aankomend weekend maar heb er geen goed gevoel over. Eigenlijk had de medewerker het gewoon direct in orde moeten maken lijkt mij. Mocht het niet gaan lukken dan laat ik het er uiteraard niet bij zitten. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 3, 2025

Hoi ​@Daanbanaan77 

Klopt, eenmaal de actie afgelopen, dan kan het niet weer geactiveerd worden.
Ook kunnen ze niet van te voren zien wanneer er weer een actie en/of welke actie er is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 3, 2025

De medewerker kan niet iets doen wat niet in zijn systeem staat, ik zou even afwachten tot aankomend weekend.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Dus nu ben ik mijn mooie aanbieding kwijt door een medewerker van KPN? Dit kan toch niet waar zijn? Waarom zegt hij dan dat dezelfde actie aanstaand weekend weer is. Boos word ik hiervan als vaste klant van KPN.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 3, 2025

Maar u heeft uw adres toch niet goed gecontroleerd voordat u de order bevestigde, u heeft toch niet uw adres aangepast bij het afronden van de order? Dan is het toch uw fout en niet van de medewerker?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Ik kan mijn adres niet aanpassen in de webshop, dit behoort het systeem over te nemen. Het wijzigen daarvan heb ik na de bevestiging is geprobeerd maar dat gaat dus niet, ook al was het te laat. Is een systeem fout denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Ga wel even naar de winkel nu.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 3, 2025

In dat geval zou ik het weekend afwachten en anders een klacht indienen, wellicht kan er dan wat gedaan worden.

• November 3, 2025

Maar u heeft uw adres toch niet goed gecontroleerd voordat u de order bevestigde, u heeft toch niet uw adres aangepast bij het afronden van de order? Dan is het toch uw fout en niet van de medewerker?

Dat vraag ik me dus ook al af. Krijg je tijdens bestellen het adres niet te zien?

Wat betreft de actie: heel veel acties zijn acties vanuit de fabrikant. Geen acties van KPN dus. En dus kan KPN er ook niets aan doen. KPN heeft geen invloed op acties van fabrikanten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hoi ​@Daanbanaan77. Welkom op de KPN Community! Uitermate vervelend dat het dit weekend mis is gegaan met de bestelling. Om je toestel naar het juiste adres te kunnen sturen, dient wel de bestelling met het verkeerde adres eruit gehaald te worden. Dat heeft de medewerker goed gedaan, alleen is het dan natuurlijk jammer dat de aanbieding niet meer loopt. Verlopen aanbiedingen kunnen we helaas niet alsnog kiezen bij het invoeren van een bestelling. Ik denk dat het een goed idee is om dit weekend weer eens te kijken of de aanbieding weer geldig is. Garanderen kan ik het niet, maar we hebben wel vaak speciale weekendaanbiedingen. 

En het kan kloppen dat op de factuur je huidige adres staat, maar dat adres kan wel verschillen van je contractadres. Naar dit laatste adres wordt je bestelling gestuurd. Ook je contractadres kan je normaal gesproken wijzigen in de MijnKPN app. In ieder geval vervelend dat het zo gelopen is, maar ik ga er vanuit dat je alsnog een leuke actie tegenkomt op onze website en binnenkort een nieuw toestel in bezit hebt :) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Hi Arjan, Als ik geweten had dat ik het toestel niet meer kon met de actievoorwaarden die hij afgelopen weekend had, dan had ik nooit mijn bestelling laten annuleren. Had wel een oplossing gezocht ondanks dat het vervelend is. Een toestel met €600,- korting die net zijn release heeft gehad in Nederland is niet niks. Zeker als je heb gewacht op dit toestel en dan ook nog een goede actie hebt bij je provider, waar je al meer dan 15 jaar klant bent. Mocht de actie niet meer zijn aankomend weekend, dan ga ik zeker niet voor een ander toestel. Dit was het toestel wat ik wil. Ben bekend met deze toestellen namelijk. Zal dan gaan rondkijken of ik hem ergens anders met een actie kan kopen zonder abonnement. Had nu ook al jaren sim only en kocht mijn toestellen zelf. Totdat ik deze leuke actie zag. Ik blijf het meer dan vervelend vinden dat het zo gegaan is. 

Nogmaals, een contactadres zelf wijzigen in de webshop is niet mogelijk. Inderdaad wel in "mijn KPN" maar daar staat alles goed. Dat heeft de medewerker voor mij op kun lossen. Helaas ten koste van mijn aanbieding. Wat ik niet verwacht had.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is zeker niet niks, zo'n korting van honderden euro's. Mijn collega had wat scherper kunnen zijn wat betreft het overleggen met jou en of het verstandig was om de bestelling te annuleren. Spijtig dat het anders gegaan is. 

Ik begrijp je teleurstelling hierin, maar ik ben er zeker van dat je straks je gewenste toestel in handen zal hebben. Hopelijk met een leuke korting.