Skip to main content

Ik kan vanaf de 26e mijn abonnement verlengen. Nu mijn vraag; kan ik al een nieuwe Mob uitzoeken en bestellen zodat hij op de 26e dan ook bij mij binnen is en ik hem gelijk kan gebruiken?

Hoi @Glen Crawfurd ,

Nee, wat jij wilt is niet mogelijk. 

Als je er zeker van zijn dat je direct met een telefoon kan gaan bellen, dan zou ik geen risico nemen. Het komt namelijk ook geregeld voor dat een bepaald type niet op voorraad is en dan moet je soms weken wachten. 

Je kunt dit risico uitsluiten door op de 26-ste zelf naar een KPN-Winkel toe te gaan. (Er zijn alweer een hele reeks winkels opengesteld). Daar kun je dan een telefoon uitzoeken die op voorraad is in de winkel en dan kun je die telefoon direct meenemen.  

Anders blijft het bestellen van een telefoon (via de KPN-website) een gok! 


@Noordzee dank voor je reactie. Bij ons in het centrum bij de kpn store hebben ze ook niet altijd alles op voorraad. Dus ik dacht als ik het via de website doe is het wel optijd. En met een telefonist  de bestelling plaatsen , want die kan namelijk meteen zien of iets op voorraad bij hun is. En dan eventueel nog aanpassen 


Nee, ik zou dat persoonlijk niet doen. Het forum staat vol met reacties van klanten die weken moeten wachten op hun telefoon na een bestelling "op afstand" .

De enigste manier waarop je zeker bent van een telefoon op de 26-ste is het zelf langsgaan bij een winkel. En desnoods dan naar een andere stad toegaan. Mogelijk kunnen ze in de KPN-winkel dan wel voor jou naar een ander filiaal bellen als jouw keuze er onverhoopt niet is. 

 


Hoi @Glen Crawfurd, goeie vraag, welkom op het KPN forum :) 

Noordzee heeft alles al uitgelegd en goed advies gegeven. Top. Nog wel even onderstaande;

Nee, ik zou dat persoonlijk niet doen. Het forum staat vol met reacties van klanten die weken moeten wachten op hun telefoon na een bestelling "op afstand" .

Deze herken ik alleen niet. Verreweg de meeste bestellingen worden volgens afspraak ‘op tijd’ geleverd. Wanneer er wel iets misgaat met de bestelling, dan komen dit soort signalen hier vaak op het forum terecht. Dat klopt. Maar dat is niet representatief voor alle bestellingen die gedaan worden. Zelf bestel ik altijd mijn toestellen via MijnKPN, die zijn netjes de volgende dag, of wanneer anders afgesproken op een afspraakdatum, binnengekomen. Geen zorgen :)

Bij een pre-order ligt dat soms wel anders. Dan geef je (weken) voor de releasedatum van het nieuwe toestel alvast je bestellingen aan ons door, dan kan het inderdaad weken duren. Alle andere bestellingen komen gewoon binnen een acceptabele termijn.   


@Glen Crawfurd @Nadia 

Misschien komt mijn reactie wat negatiever over dan ik bedoel. En dat is nu nou ook weer niet mijn bedoeling….  :thinking:

Vaak gaat het dan om spiks-splinter-nieuwe toestellen, zoals de nieuwste iPhones of toestellen van Samsung. Die toestellen zijn dan op het moment van uitgifte heel populair en maar beperkt leverbaar. 

En Nadia heeft natuurlijk helemaal gelijk dat je op het forum alleen maar reacties leest van mensen die dan een tijdje langer moeten wachten. Alles wat een dag later wel geleverd wordt, daarvan lees je zelden een dag later hier een bedankje.. :cowboy:

Maar het belangrijkste voor jou is dat je alleen 100% zeker bent van een telefoon op de 26-ste als je die telefoon zelf gaat ophalen in een winkel. 

 


@Glen Crawfurd @Nadia 

Misschien komt mijn reactie wat negatiever over dan ik bedoel. En dat is nu nou ook weer niet mijn bedoeling….  :thinking:

Vaak gaat het dan om spiks-splinter-nieuwe toestellen, zoals de nieuwste iPhones of toestellen van Samsung. Die toestellen zijn dan op het moment van uitgifte heel populair en maar beperkt leverbaar. 

En Nadia heeft natuurlijk helemaal gelijk dat je op het forum alleen maar reacties leest van mensen die dan een tijdje langer moeten wachten. Alles wat een dag later wel geleverd wordt, daarvan lees je zelden een dag later hier een bedankje.. :cowboy:

Dat dacht ik al ;) 

Maar het belangrijkste voor jou is dat je alleen 100% zeker bent van een telefoon op de 26-ste als je die telefoon zelf gaat ophalen in een winkel. 

100 % eens met je hierin. Wanneer je zeker wilt zijn dat je op de toegestane dag van contractvernieuwing (verlengdatum) het toestel hebt, dan via de kpn (XL) winkel. 

Op MijnKPN of via de klantenservice kun je jouw bestelling doorgeven op de verlengdatum*. Je krijgt daarna de volgende dag (afhankelijk van de voorraad)  je bestelling binnen. 

*De verlengdatum is 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contractperiode. 


 

Maar het belangrijkste voor jou is dat je alleen 100% zeker bent van een telefoon op de 26-ste als je die telefoon zelf gaat ophalen in een winkel. 

100 % eens met je hierin. Wanneer je zeker wilt zijn dat je op de toegestane dag van contractvernieuwing (verlengdatum) het toestel hebt, dan via de kpn (XL) winkel. 
 

 

@Glen Crawfurd

Zelf koop ik best wel spullen via internet, maar een nieuwe mobiele telefoon koop ik zelf bewust in een echte winkel, in deze situatie dus de KPN (XL) winkel. 

Want een bijkomend voordeel van de aanschaf in een echte winkel is de service. Het personeel plaatst voor jou het sim-kaartje in jouw nieuwe toestel. Soms moet het sim-kaartje bijgeknipt worden en daar hebben ze een speciale kniptang voor.  

En verder doen (alleen op verzoek) nog meer voor jou. Er is ook apparatuur die allerlei onderdelen van jouw telefoon overzet. Denk dan aan bv de Whatsapp-historie of jouw contactenlijst. Via een speciaal programma zijn ze daar een kwartiertje mee bezig, maar ik vind die service reuze handig.   

Want dan is de nieuwe telefoon meteen helemaal klaar voor gebruik. 


Hoi @Glen Crawfurd ,

Nee, wat jij wilt is niet mogelijk. 

Als je er zeker van zijn dat je direct met een telefoon kan gaan bellen, dan zou ik geen risico nemen. 

Je kunt dit risico uitsluiten door op de 26-ste zelf naar een KPN-Winkel toe te gaan. (Er zijn alweer een hele reeks winkels opengesteld). Daar kun je dan een telefoon uitzoeken die op voorraad is in de winkel en dan kun je die telefoon direct meenemen.  

Anders blijft het bestellen van een telefoon (via de KPN-website) een gok! 

@Glen Crawfurd 

Morgen is het de 26-ste. Ga je morgen naar de KPN-winkel? 


@Noordzee 

denk dat ik toch voor om het via de website van kpn te doen. Bij ons in het centrum is de kpn shop gesloten en de dichtstbijzijnde xl winkel voor mij is Arnhem en die sluit ook nog eendekker dag om 17.00 uur. Ik werk tot 16.30 uur. Dat ga ik niet redden, dus moet haast wel online.


Spannend, @Glen Crawfurd. Vandaag kun jij je abonnement te verlengen :tada:  :grinning:

Heb je online je bestelling al geplaatst? 


@Glen Crawfurd 

Ik ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig. Is het gelukt? Is de gewenste telefoon al onderweg naar jou? 

 


@Noordzee nope en ook nergens op voorraad niet in de webshop ook niet in de winkels bij mij in de buurt. Ik heb gemeld dat ze op de site maar moeten vermelden als een tel op voorraad is of niet zodat de klant eventueel iets anders kan uitzoeken. Er is hier een notitie van gemaakt. Baal echt hoe het nu gegaan is. Heb dit nog niet eerder meege


OK, jammer. Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor. Mijn advies naar jou is om dan toch (in het weekend) eens naar de KPN-XL winkel te gaan. Over het algemeen is na verloop van tijd de voorraad weer op peil.

Zo wil ikzelf de nieuwe iPhone SE 2020 aanschaffen. Maar dan weet je eigenlijk dat dat de eerste weken na de introductie van het toestel  vrij lastig is. Dus ik wacht een aantal weken/maanden en dan ga ik wel eens een keertje naar de stad.

  


Dat is balen @Glen Crawfurd. Welk toestel wil je graag hebben? Misschien dat even voor je kan kijken naar de mogelijkheden :) 


Reageer