Skip to main content
Antwoord

Betaal voor toestel wat ik niet ontvang van gsmweb.nl

• September 22, 2025
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste,

Heb op 5 augustus bij gsmweb.nl mijn abonnement verlengt met toestel, heb het toestel echter nooit ontvangen. Telefonisch al 5x gebeld en die zeggen dat ze niks kunnen doen en hopen dat het snel wordt toegestuurd. Nu zie ik heel veel reviews van mensen met dezelfde problemen. Ze reageren niet op e-mails. Heb al een aanbetaling gedaan en moet nu ook het toestel afbetalen op mijn KPN factuur + mijn abonnementskosten zijn hoger geworden, wat anders niet het geval is. 

Telefonisch werd mij verteld dat jullie er niks mee kunnen. Jullie gaan wel met deze partij in zee. Gezien gsmweb nergens op reageert kan ik helemaal niks doen. Er ligt hier ook een verantwoordelijkheid bij KPN en het zou fijn zijn als jullie me hierbij helpen en uberhaupt niks meer van gsmweb.nl aannemen, gezien veel mensen de dupe zijn. 

Hoop dat jullie mij zsm kunnen assisteren hierin.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@owntwist, welkom op de KPN Community. De gebruikers die hiervoor op jouw post hebben gereageerd, zijn geen medewerkers van KPN. Behalve ​@Ik_Combineer, hij is monteur bij KPN.

Ik snap heel goed dat je jouw toestel nu wel een keer wilt ontvangen en dat je graag wilt dat er verantwoordelijkheid genomen wordt. Maar hoe vervelend ik jouw situatie ook vind, het klopt wel wat de heren voor mij hebben gezegd. Je hebt een abonnement met toestel afgesloten via GSMweb. Het abonnement is van KPN, maar het toestel komt uit de partij van GSMweb. Het toestel wordt wel gefinancierd door KPN Finance BV, zoals ​@Ik_Combineer aangeeft.

Maar als je het toestel niet ontvangt, is dit de verantwoordelijkheid van GSMweb. Kijk, als het toestel niet op voorraad is, dan zal je nog even geduld moeten hebben tot het toestel wel op voorraad is. Of GSMweb moet jou een alternatief aanbieden als het toestel nooit meer leverbaar is. Als het toestel echter verloren is geraakt tijdens levering, dan zal GSMweb een onderzoek moeten starten bij de bezorgdienst, omdat zij de verzender zijn.

Het spijt me dan ook om te moeten zeggen dat ik je hiervoor toch echt weer moet terugsturen naar GSMweb. Wij kunnen je hier helaas niet bij helpen.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 22, 2025

Hallo ​@owntwist ,

Hoe vervelend het ook is, je hebt die telefoon gekocht bij/via gsmweb.nl. KPN is dan helemaal geen partij daarin. Dat bedrijf is geen onderdeel van KPN. Je zult helaas toch weer met jouw klacht terug moeten naar dat bedrijf. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet of je een medewerker van KPN bent, maar KPN is hier wel een partij in, want KPN factureert me er maandelijks voor en nu al.

Het is te simpel om me terug te verwijzen naar gsmweb. Heb al aangegeven dat ze niet reageren en er heel veel klanten met hetzelfde probleem zitten. 

KPN werkt zo mee aan de oplichterij. Als je voor KPN werkt begrijp ik dat jij hier misschien zelf niet heel veel aan kon doen, maar in dat geval kun je me helpen door het te escaleren. Er moet iemand zijn die bij KPN beslissingen maakt over met welke partij jullie in zee gaan. 

Als jij me niet kan helpen, wie bij KPN dan wel?

• September 22, 2025

Ik denk dat KPN alleen de financier is. Net als dat een bank dat is voor een huis of auto bijvoorbeeld. Maar dat weet ik niet zeker.

Wie had dat toestel op moeten sturen? KPN? Of gsmweb.nl?

Stel het toestel zou stuk gaan binnen de garantie, bij wie zou je dan aan moeten kloppen? Bij KPN? Of bij gsmweb.nl?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 22, 2025

Ik denk dat KPN alleen de financier is. Net als dat een bank dat is voor een huis of auto bijvoorbeeld. Maar dat weet ik niet zeker.

Wie had dat toestel op moeten sturen? KPN? Of gsmweb.nl?

Stel het toestel zou stuk gaan binnen de garantie, bij wie zou je dan aan moeten kloppen? Bij KPN? Of bij gsmweb.nl?

Dat klopt als een bus. En KPN is er eigenlijk geen onderdeel van maar een ander bedrijf genaamd KPN Finance BV. Daarom zijn het altijd twee contracten, 1 voor het abonnement en 1 voor de lening. Het geleende geld gaat alleen niet naar de klant maar naar KPN, GSMWeb, belsimpel of welke aanbieder dan ook welke het toestel regelt. Daarom is KPN in deze ook geen partij, hun zijn van het data en telefonie gedeelte en dat werkt. Voor het niet leveren van het toestel moet topicstarter bij GSMweb zijn.

zie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkrediet

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hallo ​@owntwist, welkom op de KPN Community. De gebruikers die hiervoor op jouw post hebben gereageerd, zijn geen medewerkers van KPN. Behalve ​@Ik_Combineer, hij is monteur bij KPN.

Ik snap heel goed dat je jouw toestel nu wel een keer wilt ontvangen en dat je graag wilt dat er verantwoordelijkheid genomen wordt. Maar hoe vervelend ik jouw situatie ook vind, het klopt wel wat de heren voor mij hebben gezegd. Je hebt een abonnement met toestel afgesloten via GSMweb. Het abonnement is van KPN, maar het toestel komt uit de partij van GSMweb. Het toestel wordt wel gefinancierd door KPN Finance BV, zoals ​@Ik_Combineer aangeeft.

Maar als je het toestel niet ontvangt, is dit de verantwoordelijkheid van GSMweb. Kijk, als het toestel niet op voorraad is, dan zal je nog even geduld moeten hebben tot het toestel wel op voorraad is. Of GSMweb moet jou een alternatief aanbieden als het toestel nooit meer leverbaar is. Als het toestel echter verloren is geraakt tijdens levering, dan zal GSMweb een onderzoek moeten starten bij de bezorgdienst, omdat zij de verzender zijn.

Het spijt me dan ook om te moeten zeggen dat ik je hiervoor toch echt weer moet terugsturen naar GSMweb. Wij kunnen je hier helaas niet bij helpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2025

Meldt je bij Avro/Tros Radar. Die verzamelen al sinds 2023 deze klachten over GSMweb.