Skip to main content

Op de site staat dat dit kan met de multisim van KPN voor elke bank want als het op je telefoon werkt, werkt het ook met de multisim, maar de APP van ING staat niet op de Smartwatch (bestaat niet) dus werkt het nog niet..

Google wallet is dus nog steeds de enige toekomst optie, Maar waarom verteld KPN dan het fabeletje dat het werkt in mijn geval heb ik nu 3 nieuwe 5 euro abbo's  2 x duo sim voor de tablets  en dat werkt ook nietgoed want de tablete geven nu voorkeur aan de sim boven Wifi. en de smartwacht werkt wel maar het doel mist omdat je niet kan betalen.

 

KPN HELP Los het op.

Hoi @hhwer : Heb jij een link naar de exacte informatie die wij hier over geven?


https://www.kpn.com/beleef/blog/multisim-samsung-watch.htm#:~:text=Bestel%20een%20Samsung%20Watch%20met,je%20huidige%20KPN%20Mobiel%20abonnement.

 

Op die manier kan je met je smartwatch bijvoorbeeld betalen, berichten versturen, oproepen aannemen en nog veel meer. Blijf verbonden, ook zonder je Samsung-smartphone in de buurt!

 

of verder inde tekst nog een keer: 

De Multisim maakt het daardoor mogelijk om bijvoorbeeld contactloos te betalen of met iemand te bellen via je Samsung-smartwatch, zonder dat je je smartphone bij je hoeft te dragen.

 

tuut tuut dat is snel antwoord hihi


Ik moet je bekennen dat ik zelf nog niet zo modern bezig ben. Ik mis dus ook de nodige ervaring. De link die je stuurt spreekt ook in algemene zin over de mogelijkheid om te betalen. 

@Roy74  Uit betrouwbare bron weet ik dat jij een tevreden gebruiker bent van multisim.  Doe jij ook wel eens betalingen op deze manier? 


Hallo @Erwin_, je hebt goede bronnen 😁

Ik vind multisim echt geweldig. Ik heb het nu een half jaar en gebruik mijn Watch steeds meer. En inderdaad ook voor betalen. Dat deed ik eerst met mijn phone en nu lekker makkelijk via de Watch. In een zwembad waar ik regelmatig kom is dat echt ideaal.

Ik zit zelf in het Apple ecosysteem en heb ook ING. In dat laatste zit mijn inziens de beperking aangaande Android (Samsung Watch) en het betalen. Enige reserve want ik heb zelf een Apple Watch. Wellicht kunnen anderen me corrigeren maar als ik goed geïnformeerd ben heeft ING (nog) geen ondersteuning voor mobiel betalen via Android (Google pay), Garmin pay of een soortgelijke dienst, behalve voor Apple Pay.

De informatie op de KPN site waar je naar verwijst is mijn inziens ook correct (ik kan dat ook allemaal met mijn Watch inclusief betalen) maar het is de bank die het betreffende ecosysteem dient te ondersteunen. Als ik het goed heb heeft ING momenteel alleen ondersteuning voor Apple Pay. Ik heb ook Openbank als tweede rekening en die pas kan ik ook toevoegen aan de Apple wallet om zo ook met die rekening te betalen via de Watch. De reden: Openbank heeft ondersteuning voor Apple Pay.

KPN kan hierin daarom niet helpen mijn inziens. ING zal hier aan de slag moeten en volgens mij is hier goed nieuws want ik las recent dat ING Google Pay per februari gaat ondersteunen. Lees hier het bericht:

https://tweakers.net/nieuws/217188/ing-nederland-google-pay-is-vanaf-eind-februari-beschikbaar.html

Het is ook interessant om de reacties in dit artikel te lezen omdat daar ook Android gebruikers actief zijn.

Als toevoeging een korte uitleg hoe ik betaal met ING en Apple Pay.

Op mijn telefoon heb ik de ING app. Om via de NFC chip op mijn iPhone te betalen, heb ik mijn ING pas toegevoegd aan de Apple wallet op de iPhone. Het klopt dat ING geen Watch app (meer) heeft maar via de iWatch app op de telefoon kun je Watch helemaal configureren. Een van die items is de configuratie van de Wallet. Daarmee kun je de wallet op mijn Watch identiek maken aan de wallet op de iPhone. Inderdaad, de wallet heeft wel een Watch implementatie. Het resultaat: de wallet op de Watch bevat mijn beide betaalpassen. Zodra ik de Watch bij een betaalterminal hou, verschijnt de wallet en kan ik een pas kiezen (virtueel uit de beurs halen). Authenticatie (ik hoef de pin niet te gebruiken) is al gedaan omdat de Watch ontgrendeld is door de iPhone. Als de Watch vergrendeld (van de pols) is en de telefoon heb ik niet bij me, dan kan ik de Watch via de pincode van de iPhone/watch ontgrendelen.

Ik juich betalen op deze manier toe omdat het veiliger is. De pincode van de betaalpas is niet meer nodig op deze manier en die kan daarom ook niet meer worden afgekeken.

Ik schat in dat op op je Samsung Watch een Google wallet app hebt en het dan op een soortgelijke manier werkt zoals ik hierboven beschreven heb, dus dat je de Google wallet op je telefoon moet voorzien van je ING pas en deze dan in sync moet brengen met je Google wallet op de Samsung Watch.

Ongetwijfeld zal ING over een dikke maand een help document hebben hoe je Google wallet kunt gebruiken met ING. Vaak vergeten ze nog de Watch documentatie maar met de aanwijzingen hierboven moet dat gaan lukken.

Nog vragen? Geef maar een seintje.

Off-topic: ik vind de Samsung Watch hardware erg smaakvol, ondanks dat ik een voorkeur voor Apple hardware heb is dit erg mooi gedaan door Samsung.

Edit: het kan dus best zo zijn dat de Rabobank wel al Google Pay ondersteuning heeft en dan klopt de info op de KPN site. Wellicht was een kleine disclaimer wel handig want de bank dient het natuurlijk ook te ondersteunen.


Hoi @hhwer : Heb jij een link naar de exacte informatie die wij hier over geven?

Ja, Maar nee, ik roep specifiek de Samsung watch en daar wordt ook in de aanbieding over gepraat niet over Apple watch etc. dit lijkt meer op een reclame spotje voor Apple. Sorry.

Quote:

De Multisim maakt het daardoor mogelijk om bijvoorbeeld contactloos te betalen of met iemand te bellen via je Samsung-smartwatch, zonder dat je je smartphone bij je hoeft te dragen.

En ja heb het artikel ook gezien op Tweakers maar that not the point. KPN beloofd in dit geval iets en het is gewoon niet waar. Ik had al een Samsung Smartwatch 4 en kocht specifiek om die reden de 6 LTE omdat KPN zei dan werkt het WEL.

Dus nu 500+ euro verder en 60,- p.j abbo voor iets wat niet werkt nog.

Wat de toekomst brengt is prachtig. maar voor nu….

 

 


Hallo @hhwer, waarom denk jij dat dit een Apple spotje is? En wat maakt KPN specifiek niet waar volgens jou?
Je kan met de Android Watch net zoals ik met mijn Apple Watch bellen en je apps gebruiken zonder dat je telefoon nodig is.

Helaas voor jou heeft ING momenteel nog geen ondersteuning voor Android watches als het gaat om betalen. Daar komt gelukkig voor jou snel verandering in.

Maar dat ING dit nog niet ondersteunt is toch niet verwijtbaar KPN?

Ik ben zelf Apple gebruiker dus schiet me niet af op de details maar volgens mij heeft KPN je exact de goede informatie gegeven omdat Multi SIM er alleen is vanaf de Samsung Watch 5. Bij Apple is er overigens ook een minimale iOS vereiste. Ook daar kan KPN weinig aan veranderen omdat de hardware vendors dat vereisen.

Je hebt een prachtig mooie Samsung Watch. Vanaf volgende maand kan je er zelfs mee betalen en dan kan je je telefoon lekker thuislaten.

Als je hulp nodig hebt bij het activeren dan laat wat weten. Ik denk ondanks dat ik een Apple Watch heb graag met je mee.


Thats not the issue, KPN vermeld dat het met de 6 LTE wel zou kunnen betalen met je SAMSUNG Smartwatch en Google Wallet/pay, en benoemd niet alleen bepaalde banken of diensten. Het gaat mij erom dat als z'n grote club iets zegt het wel moet kloppen, net als (maar dat is een andere wereld) , KPN zei als je overstapt van XS4ALL  behoud je het recht van meerdere IP-adressen op je adres. Met kleinzakelijk.. was ook niet zo..

ik heb KPN hussel en krijg echt GEEN IP adressen meer dan 1, de beloftes maken schuld, vind ik.

 


Hoi @hhwer 

Ter aanvulling op hetgeen wat mede forumlid @Roy74 al aan de nodige informatie heeft verstrekt, voeg ik daar het volgende nog aan toe, een overzicht van banken die Google Pay inmiddels al wel ondersteunen in Nederland.
Vanaf 1 februari 2024 wordt de ING Bank aan dit rijtje toegevoegd, dus over een kleine twee weken!
De ING Bank heeft wel een digitale bankpas, die in feite hetzelfde werkt als Google Pay.
Maar tot 1 februari 2024 ondersteund de ING Bank Google Pay nog niet.

Extra informatie (ook voor overige klanten die graag Google Pay willen gaan gebruiken):

Lang niet alle banken ondersteunen Google Pay. Sterker nog, de kans is aanwezig dat jij er niet mee aan de slag kunt. Voornamelijk kleinere (internet)banken kunnen vooralsnog met Google Pay overweg. 

Op moment van schrijven kun je bij deze banken met Google Pay afrekenen: ABN AMRO, Adyen, Bitpanda, Bunq, Curve, iCard, Monese, N26, PayrNet, Revolut, Swan, Viva Wallet, Wise en ZEN.COM

Grote instituten als ING, SNS en Rabobank hebben (nog?) geen Google Pay-ondersteuning. Maar: misschien kun je alsnog contactloos met je Android-telefoon betalen. De meeste Nederlandse banken, zoals ING, Rabobank en ASN Bank, hebben namelijk een eigen digitale betaalpas. 

Bij ING kun je bijvoorbeeld via de Bankieren-app een digitale pinpas maken die ongeveer hetzelfde werkt als Google Pay. Door je smartphone dichtbij een betaalautomaat te houden kun je dan alsnog afrekenen. Lees je vooraf wel in op de voorwaarden, want mogelijk kost het geld om deze digitale bankpas van je bank te gebruiken.


Wederom. Not the point

Blijf bij het onderweg kpn zegt op hun site dat betalen met smartwatch nu echt kan. Zonder voorwaarden niet als of wanneer of bijna of deze banken 

 Nee

Alle reacties zijn afleiding van de belofte die niet wordt waargemaakt 

Betalen met je samsung 6 lte

 


Goedemorgen @hhwer 

Ik zit daar zelf ook al een tijdje op te wachten. Het lijkt erop dat de ING bank eind van Februari Google Pay gaat ondersteunen. 


Wederom. Not the point

Blijf bij het onderweg kpn zegt op hun site dat betalen met smartwatch nu echt kan. Zonder voorwaarden niet als of wanneer of bijna of deze banken 

 Nee

Alle reacties zijn afleiding van de belofte die niet wordt waargemaakt 

Betalen met je samsung 6 lte

 

De reacties zijn geen afleiding maar ik denk dat u simpelweg geen voor u wenselijke reactie krijgt. De informatie vanuit KPN is correct en volledig. Hooguit had er bij kunnen staan dat ook de financiële instelling het ecosysteem moet ondersteunen. Als betalen met ING via de Samsung Watch een dealbreaker was dan had ik zelf vooraf naar de ondersteuning gekeken. De consument heeft ook een eigen verantwoordelijkheid maar naar anderen wijzen is eenvoudiger.

Nog een maand wachten en dan geniet u ook van betalen via Samsung Watch.

Hoe bevalt de Samsung Watch verder in combinatie met KPN Multisim?

 

 


Prima, sluit de discussie maar. 

over de watch ben ik net zo tevreden als zijn voorgangers en ik heb er inmiddels een stuk of 4 en een stuk of 5 andere merken ook dan Samsung, ik vindt wel dat ze overdrijven over de batterij met de 6 deze zou veel sneller leeg gaan maar dat is niet waar. En verder de ring is net als bij de 4 perfect.

Ik zal binnenkort op mijn website van https://gsmversterkers.nl een blog maken over alle modellen en in samenwerking met esim en KPN en/of andere providers. Esim is super. Maar het lijkt wel dat soms het ontvangst bij bepaalde modellen het stroomverbruik lager is dat met een normale sim.