Skip to main content

Waarom kan er niet betaald worden via de KPN app? 

Hallo @Vanalles , wat zou je willen betalen via de kpn app?


Hallo @Vanalles, welkom op het KPN forum. Na een mislukte automatische incasso kun je via MijnKPN betalen. Log in in MijnKPN en klik op de melding die verschijnt om je factuur via iDEAL over te maken. Binnen enkele minuten wordt je betaalverzoek verwerkt! 

Deze melding zie je alleen als je een gemiste automatische incasso hebt. Heb je een betaalafspraak gemaakt? Dan krijg je een verzoek per sms of e-mail. 

Heb je nog vragen, stel zie hier gerust! 


Dat gaat niet, daar er steeds  een melding komt dat de code ongeldig is. Ik heb nog niet eens een herinneringsmail of sms gekregen van de gestorneerde factuur. Gisterochtend was mijn telefoon geblokkeerd en ben ik t zelf uit gaan zoeken. Heb ook via de chat contact gehad . Heb de factuur gister via iDEAL betaald zo ook de kosten voor deblokkeren. Maar nu kan ik nog niet bellen, het is dus niet zo zoals jullie melden dat je binnen 2 uur weer aangesloten bent. Erg jammer en  vervelend vind ik dit. Had t fijn gevonden dat ik een berichtgeving had gehad. 


Dat is ook erg vervelend! Geen berichtgeving bij openstaande facturen? Dat is bijzonder, @Vanalles. Bij een mislukte incasso sturen we altijd een e-mail. Ook kun je in MijnKPN je facturen inzien en controleren of de betaling is voldaan. Mocht je daar geen gehoor aan geven, dan sturen we een herinnering per post. We sturen nog een tweede herinnering (+ administratiekosten) als de eerste is genegeerd. We sluiten nooit direct je telefoon (en internet) af. Als je persoons- of betaalgegevens niet kloppen, mislukt je automatische incasso. Zorg daarom dat je gegevens kloppen in MijnKPN

Een blokkade is het laatste middel dat we inzetten. Als we een blokkade zetten op je nummer, ontvang je een e-mail met instructies en een betaallink naar iDEAL. Het verwerken van je betaling + heraansluiten is binnen 2 uren verwerkt. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact met ons op: 06 1200 1200 (mobiel) of 0800 04 02 internet, tv en bellen. Dit is een gratis nummer en altijd bereikbaar, ook wanneer je bent geblokkeerd. 


Beste Nadia, zo werkt t dus niet, net gebeld en zelfs diegene die ik aan de telefoon had,  heeft t geprobeerd om via de mijn KPN app te betalen deze geeft steeds een foutmelding. Hij zei dat ik 2 x een email heb moeten ontvangen met een herinnering die heb ik niet gehad. Hij heeft ze zojuist weer naar mij doorgestuurd en wederom heb ik ze niet ontvangen . Mijn mobiele aansluiting is gekoppeld aan mijn KPN thuis.ik ontvang wel iedere keer nieuwsbrieven op mijn mail adres van julli.  Ik heb de factuur via iDEAL betaald maar t duurt nu nog 5 dagen voor heraansluiting. Terwijl ik wel kan zien in de mijn KPN app dat deze betaald is. 


Hallo @Vanalles, bedankt voor je reactie. 

Beste Nadia, zo werkt t dus niet, net gebeld en zelfs diegene die ik aan de telefoon had,  heeft t geprobeerd om via de mijn KPN app te betalen deze geeft steeds een foutmelding. 

Dat klopt. Een factuur betalen in MijnKPN kan alleen wanneer je een mislukte incasso hebt. Zie mijn eerdere antwoord:

Na een mislukte automatische incasso kun je via MijnKPN betalen. Log in in MijnKPN en klik op de melding die verschijnt om je factuur via iDEAL over te maken. Binnen enkele minuten wordt je betaalverzoek verwerkt! 

Wanneer je niet via iDEAL betaalt, heb je waarschijnlijk met een Acceptgiro of Online bankieren het bedrag overgemaakt. De verwerkingstijd is dan langer. 

Hoe lang duurt het voordat een betaling wordt verwerkt?

Dat hangt af van hoe er betaald is:

  • Automatische incasso: op de factuur staat wanneer KPN deze zal incasseren. Als de eerste incasso poging is mislukt, krijg je een bericht per e-mail. Hierin staat dat KPN na 5 dagen een nieuwe incasso poging doet.
  • Acceptgiro: 5 werkdagen
  • Online bankieren of overschrijving: 3 werkdagen
  • iDEAL: De betaling wordt meteen verwerkt. (Bij een blokkade kan het 2- 4 uur duren voordat je verbinding weer werkt (dagelijks tussen 07:00u en 22:00u).

Na verwerking van de betaling kan het 24 uur duren voordat de status van de factuur in 'MijnKPN' op betaald komt te staan. Alleen bij iDEAL betaling is dit meteen zichtbaar na opnieuw inloggen in MijnKPN en de MijnKPN App.

Hij zei dat ik 2 x een email heb moeten ontvangen met een herinnering die heb ik niet gehad. Hij heeft ze zojuist weer naar mij doorgestuurd en wederom heb ik ze niet ontvangen . Mijn mobiele aansluiting is gekoppeld aan mijn KPN thuis.ik ontvang wel iedere keer nieuwsbrieven op mijn mail adres van julli. 

Dat is heel bijzonder! Het lijkt erop dat je persoons- of betaalgegevens niet kloppen. Wil je jouw forumprofiel invullen met je gegevens? Dan kijk ik het voor je na. Geef je hier een seintje als de gegevens in je profiel staan? 


Reageer