Skip to main content

Over het verbeteren van het mobiele netwerk in onze omgeving:****

 

Ik ben als vertrouwde klant van KPN reuze benieuwd wat hiermee wordt bedoeld,en zou graag willen weten of het signaal van de dichtstbijzijnde antenne zo versterkt wordt dat de directe omwonende mensen er last van krijgen.Ik begrijp niet dat in deze tijd het signaal van de antennes nog een rol speelt,en met name van de mensen welke 3 verdiepingen hebben of op de eerste etage van een flatgebouw wonen.

Deze mensen krijgen vaak een deal van bijv.Ziggo om voor een euro per maand extra te bellen via wifi,dus probleem opgelost zou ik zeggen.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

 

Verbetering kan zijn uitbreiding van capaciteit. 

Het zendvermogen mag en kan niet omhoog. Is per locatie nauwkeurig vastgesteld en daar staat het vaak al op.


@PeterG Ik zoek even snel gegevens van dichtstbijzijnde mast van 3206JL van @Mejosable . Er zijn nieuw apparatuur voor 2.1Ghz geplaats, en voor oude 0.7Ghz wordt het zendvermogen wel verhoogd van 26.1dBW naar 33.4dBW.

  • Provider KPN
  • Plaats Spijkenisse
  • Gemeente Nissewaard
  • Postcode 3206JL
  • Site ID 1848
  • Type Daklocatie - Woongebouw

 

Geschiedenis

2024-06-21

  • Plaatsing5 jul. 2004
  • Ingebruikname23 mei 2024
  • Aanpassingenpower, kpn-add-n1
  • Netwerkleverancier
Hoogte Hoek Frequentie Vermogen
59.7 m 110° n28 773 MHz 33.4 dBW
59.7 m 110° n1 2160 MHz 38.1 dBW
59.7 m 210° n28 773 MHz 33.4 dBW
59.7 m 210° n1 2160 MHz 38.1 dBW
59.7 m 320° n28 773 MHz 33.4 dBW
59.7 m 320° n1 2160 MHz 38.1 dBW

2020-09-24

  • Plaatsing5 jul. 2004
  • Ingebruikname16 sep. 2020
  • Aanpassingencreated
  • Netwerkleverancier
Hoogte Hoek Frequentie Vermogen
59.7 m 110° n28 773 MHz 26.1 dBW
59.7 m 210° n28 773 MHz 26.1 dBW
59.7 m 320° n28 773 MHz 26.1 dBW

Beste peter,bedankt voor je reactie.

Wat houdt uitbreiding van capaciteit in volgens jou?

"Kan zijn" is uiteraard geen zekerheid.


Wat voor een last zouden de direct omwonenden dan moeten krijgen?

Er zijn wettelijke kaders waarbinnen de zendmasten moeten blijven en die zullen ook hier vast en zeker gerespecteerd worden.


Die wettelijke kaders zijn voor mij niet van belang en ik merk al dat wij op dat punt zullen verschillen van mening,geen probleem verder en bedankt voor je informatie 😉.


Alsnog geen antwoord op de vraag helaas..


Hoe zie jij het anders voor je als mensen opeens meer bereik hebben?

Dat is niet omdat de provider het signaal verhoogd van een zendmast?

Knap hoor..

Mag jij uitleggen hoe het dan werkt voor de mensen die er reuze benieuwd naar zijn.

 


Dat is niet omdat de provider het signaal verhoogd van een zendmast?

Maar geeft @TDN niet duidelijk aan dat het vermogen (signaal) van band 28 verhoogd is en dat band 1 extra bijgeplaatst is?


Je hebt het verhaal kennelijk zo in je hoofd vast zitten. 

Ontvangst kan wel degelijk verbeteren bij vergroting van de capaciteit. Dat er dus meer gebruikers tegelijk een mast gebruiken. Dat kan vaak door de capaciteit van het glasvezel naar die mast te vergroten. Het mobiele netwerk heeft eigen glasvezelnet. 

Het vermogen mag echter nooit opgeschroefd. Dat is in steen gebeiteld. 


Het vermogen mag echter nooit opgeschroefd. Dat is in steen gebeiteld. 

Maar het vermogen van band 28 is opgeschroefd van 26.1dBW naar 33.4dBW.


Daar krijgt een vlieg nog geen hoofdpijn van. 


Volgens u mag en kan het signaal niet omhoog toch?

Nauwkeurig vastgesteld,maar het zendvermogen gaat iedere keer omhoog helaas,zelf bij fantastisch bereik helaas.

Zonde want iedereen kan bellen via wifi in huis


Het glasvezelnetwerk wordt nauwelijks gebruikt,sorry hoor maar iedereen kan dit opzoeken


En leg dan uit wat KPN gaat verbeteren wat betreft het mobiele netwerk als het signaal niet opgevoerd wordt. Want iedere keer krijgen de mensen hetzelfde bericht.

Graag uitleg


Maar wat is nu toch precies jouw vraag?

Je geeft aan dat je benieuwd bent of omwonenden last gaan krijgen van een versterkt signaal van de dichtstbijzijnde zendmast. Mijn antwoord zou zijn: Nee immers het zendvermogen ligt binnen de wettelijke kaders en die zijn uiteraard zo opgesteld dat omwonenden daar geen (fysieke) last of schade van zullen ondervinden.


Nee je zei pas nog dat het zendvermogen niet omhoog kan en mag.We gaan niet afwijken van de oorspronkelijke vraag.

Ik vroeg of het signaal omhoog geschroefd zou worden en jij zei nee.

Wat dan wel?

De eventuele klachten waren bijzaak


Nee je zei pas nog dat het zendvermogen niet omhoog kan en mag.

Ik vroeg of het signaal omhoog geschroefd zou worden en jij zei nee.

Dat heb ik niet gezegd.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat nu toch jouw precies vraag is en wat je bedoelt met "dat de directe omwonende mensen er last van krijgen.".


Wat is nu de verbetering van capaciteit waar jij eerder over sprak  zonder het zendvermogen op te hogen?

De rest is bijzaak


Verbetering kan zijn uitbreiding van capaciteit. 

Het zendvermogen mag en kan niet omhoog. Is per locatie nauwkeurig vastgesteld en daar staat het vaak al op.

Dit is uw bericht


Verbetering kan zijn uitbreiding van capaciteit. 

Het zendvermogen mag en kan niet omhoog. Is per locatie nauwkeurig vastgesteld en daar staat het vaak al op.

Dit is uw bericht

Nee, dat is niet mijn bericht, dat is een bericht van @PeterG.


Wat een gezwets, dit topic. Wat is nou precies de reden van je vragen? Moet je daar zelf werkzaamheden uitvoeren en weet je niet wat?

Omwonenden die last krijgen van boren en timmeren?

Waar ben je bang voor. Er mag een vastgestelde veldsterkte zijn. Die wordt nooit overschreden. Als daar nog ruimte in is komen er banden bij.

Capaciteit wordt ook vergroot via het glasnet.

Gewoon lekker genieten van je mobiel. Klaar.


Ik zie het. Voor Peter G is het bedtijd blijkbaar..


Dan nog zei jij..het vermogen mag nooit opgeschroefd,dat is in steen gebeiteld.

Ik hoop met vele bewoners dat het zo is.

Bedankt voor je reacties


Dan nog zei jij..het vermogen mag nooit opgeschroefd,dat is in steen gebeiteld.

Heb je het tegen mij @Mejosable? Zo ja, kijk dan nog eens heel goed wie dat zei. (Klik)

 

Ik hoop met vele bewoners dat het zo is.

Waarom hoop je dat?


Goedemorgen allen, ik kwam dit topic tegen en ik zie dat het gesprek wat heftig verloopt, laten we het vooral gezellig houden 🙂 .

Dit is een klant helpt klant topic en dan kan het voorkomen dat men dan een andere mening heeft en op een andere manier communiceert. Ik wil iedereen vragen om het zo concreet mogelijk te houden en de persoonlijke opmerkingen achterwege te houden.

Hi @Mejosable welkom bij de KPN Community! Je ziet dat we een actieve en betrokken community hebben. Het is wel vaak van belang om je openingspost zo concreet mogelijk te houden.

En voor toekomstige meelezers hier nog even de huisregels


Reageer