Skip to main content

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie doen om de bestaande klanten bij verlenging ook weer een scherp goed aanbod te bieden. ik krijg namelijk een persoonlijk aanbod aangeboden bij het verlengen van mijn telefoon abonnement maar kom daar tot de conclusie dat het enige verschil de aansluitkosten zijn die ik dan niet hoef te betalen (is immers logisch want ik ben al aangesloten) ik vind dit erg misleidend. daarnaast ben ik ook tot de conclusie gekomen dat een nieuwe klant ongeveer 250 euro voor hetzelfde abonnement minder betaald.(5 euro p.m. minder en geen eenmalige telefoonkosten a 130 euro) ik baal hier erg van ik heb zojuist mijn telefoon abonnement opgezegd en naar prepaid omgezet om vervolgens als over 2 maanden mijn abonnement afloopt weer als nieuwe klant te registreren en zo wel 250 euro minder te betalen. er is mij bij opzeggen een aanbod gedaan. ik heb het verhaal uitgelegd ze begrepen mij direct en vonden het ook raar maar konden niet bieden wat ze een nieuwe klant konden bieden. ik ben zeer teleurgesteld in KPN dat ik dit op deze manier moet doen 1 dag prepaid en dan weer een abonnement aanschaffen betekent 250 euro besparen op het nieuwe abonnement dan kunnen jullie mij dat toch ook zonder deze omweg bieden lijkt mij ? 

Om als nieuwe klant aangemerkt te worden mag je minimaal 6 maanden geen klant van KPN zijn geweest.

Verder heb je ooit al eens een aardige welkomstkorting gehad, dat kan KPN niet blijven doen, want dan gaan de abo-prijzen omhoog en wordt de korting een sigaar uit eigen doos.

 


klopt niet wat je zegt ik kan nu gwn een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw nummer en ik betaal minder dan als ik verleng zo krom is het 


klopt niet wat je zegt ik kan nu gwn een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw nummer en ik betaal minder dan als ik verleng zo krom is het 

Hallo @LeroyZP , natuurlijk kun je een nieuw abonnement afsluiten en word je als nieuwe klant behandeld, maar je hebt dan wel 2 abo's met 2 verschillende nummers, waar blijft het voordeel dan?

Dus mijn verhaal klopt nog steeds.


Volgens mij loopt er iets doorelkaar.

De eerste reactie van @JanD  gaat hoofdzakelijk op voor een thuis aansluiting.

Wat ik nu begrijp uit de reacties van @LeroyZP  is dat het om mobiel gaat dat moet eerst opgehelderd worden.

Of je mobiel verlengt of een nieuw nummer neemt zal weinig verschil maken. Voor allebei geldt het huidige Hussel aanbod. Mogelijk zijn voor echt nieuwe klanten de toestelkosten lager dat zou me verbazen.

 


Inderdaad het gaat om een Mobiel abonnement verlengen en het verbaasde mij ook ik zal uitleggen wat ik gezien heb en je kunt het controleren. ik heb als volgt uitgezocht.

open 2 tabbladen en ga naar kpn.com

kies op het ene tabblad de verlengshop en op de andere niet (nieuwe klant)

(bij verlengshop moet je je tel nr invoeren om te zien of je kunt verlengen en zie zoals er staat om jouw persoonlijke aanbod te zien)

vervolgens kies je onbeperkt data en onbeperkt bellen/smsen voor beide tabbladen

het telefoonbedrag zet je op max zodat je zo min mogelijk in beide gevallen hoeft bij te betalen

spotify erbij voor beide tabbladen en kpn hussel aan

en je zult zien dat het verschil 25 euro is (de aansluitkosten)(dus geen enkel voordeel of nadeel ten opzichte van een nieuwe klant dus het is wel heel gek dat het een persoonlijk aanbod is)(dat is het dus niet)

76.99p.m. en bij verlengen 149.00 bijbetalen en bij nieuw 174.00 bijbetalen

Vervolgens ga je naar mobiel.nl

en doorloop je dezelfde stappen voor het kpn abonnement 

mobiel.nl is een tussenpartij en kan vaak een lagere prijs geven voor hetzelfde abonnement bij kpn

daar komen de volgende bedragen uit 

nieuwe klant 71.99 p.m. en 0 euro bijbetalen

verlengen 71.99 p.m. en 96 euro bijbetalen of 75.99 p.m. en 0 euro bijbetalen

je hebt in dit geval bij mobiel.nl nog steeds een abonnement bij kpn met onbeperkt internet bellen smsen en spotify en de telefoon wordt ook door kpn geleverd.

als je dit gaat vergelijken met de aanbiedingen op de kpn site zelf heb je het volgende verschil:

mobiel.nl    mobiel.nl              mobiel.nl
nieuw          verlengen              verlengen

71.99p.m.    71.99p.m.             75.99p.m.
0.00 toestel  96,00 toestel       0.00 toestel

KPN        KPN
nieuw        verlengen

76.99p.m.    76.99p.m.
174.69 toestel    149.69 toestel

het verschil tussen mijn verlengen bij kpn en het meest gunstige als je als nieuwe klant via mobiel.nl bij kpn een abonnement afsluit is dus

abonnement 76,99-71,99= 5 euro p.m minder oftewel 120euro op het 2 jarig contract

telefoon        niks bijbetalen of 149.69euro bijbetalen 

tel deze 2 bij elkaar op en je hebt als nieuwe klant 269,69 euro voordeel ten opzichte van iemand die verlengt.

dan vindt ik het heel raar dat je als KPN letterlijk zegt bij het verleng gedeelte op de website

Zo werkt het:

  1. Vul je 06 nummer in
  2. Je ontvangt van ons een sms'je met een verificatiecode
  3. Vul de code in en bekijk je persoonlijke aanbod

hier is dus niks persoonlijks aan en is zeer misleidend als eerste heb je geen voordeel ten opzichte van een nieuwe klant het is hetzelfde dus totaal geen persoonlijk aanbod

en daarnaast zie je dat nieuwe klanten via een 3e partij een abonnement bij kpn kunnen afsluiten en dan 269.69euro goedkoper uit zijn voor hetzelfde

niet eerlijk naar mijn mening als je al 8 jaar trouwe klant bent 4 tel abbos op je adres hebt en kpn tv en internet 


Bij verlengen mag er van aansluitkosten geen sprake zijn die heb je juist bij een nieuwe aansluiting.

Je vergeet het merk en type telefoon te noemen.  Zoals ik eerder aangaf gaat het dus enkel om de toestel kosten, de bundelkosten blijven gelijk.


samsung s20 ultra 


Hoi Leroy, welkom op het forum! De abonnementen zijn voor zowel nieuwe als verlengende klanten gelijk. Het verschil dat er zit in de bijbetaling (149 vs 174) via kpn.com is inderdaad de €25 aansluitkosten.

 

Als je via een tussenpartij een abonnement bij ons afsluit betaal je vaak minder voor de telefoon. Dit omdat veel van die tussenpartijen in grotere hoeveelheden inkopen en dus en lagere prijs per toestel kunnen vragen. Het toestel wordt ook door hen geleverd, alleen betaal je het via ons af. Hierdoor kan het zijn, als je kiest voor maandelijks afbetalen, dat je maandbedrag via een site als mobiel.nl lager is dan als je via ons besteld. Dit heeft echter geen invloed op de prijs van het abonnement zelf.


Hey erik bedankt voor de duidelijke uitleg je hebt hier zeker gelijk in alleen is mijn vraag nog steeds niet beantwoord jullie zeggen namelijk een persoonlijk aanbod voor mij te hebben via jullie site maar zoals je zelf al zegt zijn de prijzen voor nieuwe en verlengende klanten gelijk (behalve de aansluitkosten van €25) hiermee wordt ik dus misleid met het idee dat er een persoonlijk aanbod is voor mij als verlengende klant maar dit is dus niet zo. Mijn vraag bij deze nog een keer : Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie doen om de bestaande klanten bij verlenging ook weer een scherp goed aanbod te bieden omdat jullie zeggen voor mij een persoonlijk aanbod te hebben ? 

 

Alvast bedankt 


Pas op het moment dat je via Mijn KPN verlengd is het deels persoonlijk hoewel de toestel en bundel prijzen gelijk blijven. Echt persoonlijk is het in mijn ogen dan ook niet.


Precies niks persoonlijks aan en dus misleiding een hoop mensen die de zaakjes niet goed uitzoeken trappen hier dus in erg jammer dat dit op deze manier gaat helaas voor mij betekent dir dus opzeggen voor mij prepaid nemen voor 1 dag en weer volledig als nieuwe klant een abbo afsluiten zwaar irritant als ik dit elke 2 jaar zo moet doen om toch nog een soort van persoonlijk voordeeltje te hebben misschien stap ik met de hele meuk wel even over voor 2 jaartjes en kom dan weer terug naar kpn puur en alleen omdat ze niks doen voor trouwe klanten die alles bij kpn onderbrengen pffff


Zo werkt het:

  1. Vul je 06 nummer in
  2. Je ontvangt van ons een sms'je met een verificatiecode
  3. Vul de code in en bekijk je persoonlijke aanbod

Niet echt misleiding laten we het flexibel woord gebruik noemen.


Misleiding dus haha betalen ze jou toevallig voor het geven van antwoorden op t forum ?? 😛 of krijg jij dan wel een echt persoonlijk aanbod bij verlengen ?? :p


Misleiding dus haha betalen ze jou toevallig voor het geven van antwoorden op t forum ?? 😛 of krijg jij dan wel een echt persoonlijk aanbod bij verlengen ?? :p

Was dat maar waar 😜 net zo onpersoonlijk als elke andere klant, het persoonlijke element zijn de klant gegevens als je via Mijn KPN verlengt niks meer niks minder.

 


XD ik leef met je mee ik weet hoe het voelt :p


Het persoonlijke van het aanbod is inderdaad meer dat we je persoonlijk aanspreken en (door het verifiëren van je 06-nummer) checken of je ook verlengen kunt. Uiteindelijk blijft het zo dat het abonnement hetzelfde is, of je die nu nieuw afsluit of verlengt en of je dit nu doet via ons of via een derde partij. Alleen kan een derde partij er voor kiezen om andere toestelprijzen te hanteren voor nieuwe aanslutiingen versus verlengingen. Dat is niet iets waar wij over gaan. 


Dus als ik het goed begrijp :

Beste leroy je kunt inderdaad nu verlengen met 06-xxxxxxxx in plaats van 

Beste klant kijk nu of u kunt overstappen ofzo 

Is inderdaad wel persoonlijk XD 

Maar het aanbod (het abbonement) is totaal niet persoonlijk het is namelijk op iedereen van toepassing nieuw of bestaand)

Ik geef het op bij deze het is schandalig naar mijn mening en ergens ook wel lachwekkend 

Iig bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen 

 

Met vriendelijke groet,

 

Leroy


Net zo lachwekkend dat "verlengen" niet werkelijk verlengen is maar feitelijk een nieuw contract.

Persoonlijk zou zijn op basis van uw verbruik kunnen we xx minuten en xx Mb's bieden tegen xx bedrag, dit is uiteraard onbegonnen werk maar wel wat ik zie als een persoonlijk aanbod.

Bepaalde termen zijn ingeburgerd daar kom je niet zo makkelijk van af.