Skip to main content
Beantwoord

Bezettoon bij betaalnummers?

• 25 juli 2025
  • 5 reacties
  • 68 keer bekeken

Beste,

Op het moment dat ik 0906-nummers bel krijg ik meteen een bezettoon. Dit gebeurd op verschillend 0906-nummers. Het ligt dus niet aan 1 bepaald nummer. Ik heb KPN al gecontacteerd waarbij ze geen reden vinden waarom ik deze nummers niet kan bellen. Ik ben niet geblokkeerd en heb ook geen achterstallige facturen. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals telefoon opnieuw opstarten of SIM instellingen resetten. 

Kan iemand hiermee helpen? Dit is toch vreemd. 

Groetjes,

Jordy

Beste antwoord door Thomas van KPN

Dat is wel merkwaardig inderdaad ​@JordyF1, ik heb geen idee wat hier de oorzaak is. Inhoudelijk kan ik ook niet meekijken naar je nummer of toestel. Je zou ons nog eens kunnen proberen te bellen of eens langs een van onze winkels als dat makkelijker is.

Bekijk origineel

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@JordyF1, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring voor. Zou je de simkaart eens vanuit een ander toestel kunnen proberen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11479 reacties
  • 29 juli 2025

Beste ​@JordyF1 als bij KPN niets geblokkeerd is kan het zijn dat in je toestel dat soort nummers bellen geblokkeerd zijn door je zelf (per ongeluk) de blokkade geactiveerd???

Of in MijnKPN specifieke nummers geblokkeerd, zoals bij vaste telefoon ook kan???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 juli 2025
JanD schreef:

Beste ​@JordyF1 als bij KPN niets geblokkeerd is kan het zijn dat in je toestel dat soort nummers bellen geblokkeerd zijn door je zelf (per ongeluk) de blokkade geactiveerd???

Of in MijnKPN specifieke nummers geblokkeerd, zoals bij vaste telefoon ook kan???

Dat lijkt me ook niet kunnen. Ik heb inmiddels 3x contact gehad met KPN. Hun hebben het iedere keer nagekeken en er blijkt geen enkel nummer geblokkeerd te zijn. Ook andere mogelijkheden heb ik iedere keer als advies gekregen, zoals het opstarten van de telefoon of SIM resetten. Ook ben ik doorverbonden met de afdeling credit. Volgens hun is er ook geen enkele reden waarom ik die nummers niet zou kunnen bellen. Het blijft dus een groot raadsel. Ik zal een van deze dagen proberen om mijn sim in een andere telefoon te stoppen en dan te bellen. 

Zijn hierlangs ook nog andere tips?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 juli 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@JordyF1, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring voor. Zou je de simkaart eens vanuit een ander toestel kunnen proberen?

Hoi Thomas,

Dank voor je reactie. Ik heb de SIM zojuist in een ander toestel gedaan. Maar weer krijg ik de bezettoon. 

De klantenservice vertelde ook dat het niet aan KPN ligt maar aan het nummer, echter heb ik verschillende nummers geprobeerd waarbij deze allemaal een bezettoon krijgen. Dus het ligt ook niet aan de andere partij of aan specifiek 1 nummer. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16802 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025

Dat is wel merkwaardig inderdaad ​@JordyF1, ik heb geen idee wat hier de oorzaak is. Inhoudelijk kan ik ook niet meekijken naar je nummer of toestel. Je zou ons nog eens kunnen proberen te bellen of eens langs een van onze winkels als dat makkelijker is.

Reageer

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic