Skip to main content
Beantwoord

Bezwaar tegen verbruik mobiele data in Egypte

• May 3, 2025
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Er staat dat ik 20 MB’s heb verbruikt in Egypte. Maar ik heb er niet zoveel gebruikt. Dit was een paar dagen geleden en sindsdien mijn mobiele data niet aangehad. 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom in onze community ​@TwanP04.

Als roaming op jouw toestel aan staat als je in het buitenland bent, maakt jouw mobiele telefoon automatisch verbinding met een beschikbaar netwerk. Het verbruik van MB's gaat dan vaak veel sneller dan je in de gaten hebt, omdat verschillende apps meestal meteen hun gegevens updaten, en het gaat nog sneller als je je app store op automatisch updaten hebt staan. De MB's die verbruikt worden, worden bijgehouden door het netwerk waar je mee verbonden bent. 

Ik sluit me aan bij de tip van ​@Frans123. Met de bescherming aan kom je nooit voor onverwachte kosten te staan. Je leest er ook hier meer over:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Is balen.Kpn, of Egypte,  heeft altijd gelijk. Dat moet je helaas gewoon accepteren. 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 4, 2025

Volgende keer bescherming pernament aanzetten in jou mobiele telefoon. voordat je op vakantie gaat naar een land buiten de EU. 

Sms dan BESCHERMING AAN naar 1266. Hiermee zet je de limiet op € 0,- en kan je niet mobiel internetten buiten de EU. Liever geen limiet meer? Sms dan BESCHERMING UIT naar 1266. Tip: activeer een voordelige Extra Bundel voor buiten de EU.  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze community ​@TwanP04.

Als roaming op jouw toestel aan staat als je in het buitenland bent, maakt jouw mobiele telefoon automatisch verbinding met een beschikbaar netwerk. Het verbruik van MB's gaat dan vaak veel sneller dan je in de gaten hebt, omdat verschillende apps meestal meteen hun gegevens updaten, en het gaat nog sneller als je je app store op automatisch updaten hebt staan. De MB's die verbruikt worden, worden bijgehouden door het netwerk waar je mee verbonden bent. 

Ik sluit me aan bij de tip van ​@Frans123. Met de bescherming aan kom je nooit voor onverwachte kosten te staan. Je leest er ook hier meer over: