Skip to main content

Bezwaar tegen verplichte €1 verhoging voor Extra Veilig Mobiel

• May 6, 2026
  • 34 reacties
  • 955 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 8, 2026

Goedenavond,

ik heb even gekeken hoeveel abonnees KPN mobiel heeft, 4,65 miljoen las ik. Als iedereen deze verhoging accepteert verdienen ze gewoon even €4.65 miljoen. Ik zit niet te wachten op het zogenaamde Extra veilig mobiel, en dus ook niet op een verhoging van€1,00 per maand.

En wat ga je hiertegen doen? KPN trekt dit niet terug. 

@Shyrin van KPN: Ik ben juist blij dat ​@NatashC het zo helder en duidelijk heeft gevraagd en wij elkaar bij dit juridische vraagstuk in deze community kunnen ondersteunen.

Ik heb precies dezelfde bezwaren als genoemd door NatashC tegen de uitbreiding van mijn abonnementen gedeeld met jullie klantenservice. Dat werd afgedaan met ‘dit mogen wij doen en u wordt de mogelijkheid geboden om de abonnementen te beeindigen’. 

Ik ben onvoldoende juridisch onderlegd om de gevolgen van de aanpassingen van de algemene voorwaarden 100% te doorgronden, maar
a.) de voorwaarden wijzigen pas per 6 juni, zou het dan niet logisch zijn dat KPN ook pas vanaf dat moment hiervan gebruik kan maken om een functionele wijziging aan een abonnement aan te kondigen? Kortom, wijzigingen pas per 6 juli te kunnen aankondigen?
b.) zouden we de aanpassing aan de voorwaarden wellicht massaal moeten afwijzen omdat ze wel heel veel ruimte gaan bieden voor KPN? “Een overeenkomst wijzigen bij duidelijk omschreven redenen” biedt immers bizar veel mogelijkheden. Dan zou theoretisch de reden voor de verhoging ook kunnen zijn “Omdat wij continue zoeken naar mogelijkheden voor het opdrijven van de prijzen van onze diensten.”. Lijkt mij ook duidelijk omschreven.

@NatashC ik ben heel benieuwd naar jouw reactie op ​@Shyrin van KPN .

• Deelnemer
  • May 8, 2026

Goedenavond,

ik heb even gekeken hoeveel abonnees KPN mobiel heeft, 4,65 miljoen las ik. Als iedereen deze verhoging accepteert verdienen ze gewoon even €4.65 miljoen. Ik zit niet te wachten op het zogenaamde Extra veilig mobiel, en dus ook niet op een verhoging van€1,00 per maand.

En wat ga je hiertegen doen? KPN trekt dit niet terug. 

Natuurlijk gaat KPN niets doen maar ik wel, voor 11 juni zeg ik mijn abonnement op!!

Wil best betalen voor veilig internet maar dit kunnen ze dus niet garanderen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 8, 2026

Nou prima toch. Het is accepteren of opzeggen. 

Forum|alt.badge.img+16

Zit hier de reactie van ​@Erwin van KPN te lezen en ben eigenlijk nog verbaasder dan ik reeds was. 

1.  KPN verplicht je om een dienst af te nemen (lees te betalen), en je mag het dan gratis gebruiken?
    Huh? Wat is dit voor argument dan? Ben heel nieuwsgierig geworden. 

2. KPN neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor de dienst :
    Dus klanten wordt schijnveiligheid geboden. Vind dit eigenlijk schuren tegen misleiding, want je belooft mensen wel veiliger internet, maar eigenlijk zeg je ook dat KPN nergens verantwoordelijk voor is. 

Gezien deze reactie ben ik blij dat ik KPN mobiel per 05 juni ga inruilen voor Vodafone. 

• Deelnemer
  • May 8, 2026

Nou dat dus!!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 8, 2026

Is er sowieso iemand op deze wereld die garanties geeft wbt de veiligheid van internet??

Forum|alt.badge.img+16

Is er sowieso iemand op deze wereld die garanties geeft wbt de veiligheid van internet??

Garanties niet, maar KPN adverteert er wel degelijk mee en dat is dan misleiding. Geen kans en altijd zijn voor mij een garantie als gewone burger.

Later in de kleine letters zijn de beloftes ineens opgedroogd :

• Deelnemer
  • May 10, 2026

Mijn iritatie begon met het verhogen van de huurprijs van de tv ontvangers met 20%. Ik had er 3 dus het blijven onder de streep een paar euro's. Nu weer het verhogen van ons mobiele abonnement. Nu is KPN kwalitatief een prima bedrijf meer inmiddels wel de duurste. We hebben inmiddels ons glasvezel, tv en 2x mobiel abonnementen opgezegd. Genoeg is Genoeg  er zijn gelijkwaardige concurrenten.