Skip to main content
Beantwoord

Bij activeren van e-sim krijg ik de melding dat het door een storing niet beschikbaar is

• February 5, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Opnieuw problemen met KPN. Ik wil mijn Esim overzetten naar mijn nieuwe toestel maar kan nergens inloggen om hem te downloaden. Zowel op mijn nieuwe toestel, als op mijn computer krijg ik te zien: 'Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar'. Ik kan dus helemaal niets. Niet bellen, niets. Ik ben in Peru en kan dus niet bellen naar de KPN en de chatservice wil alleen maar bellen. Waardeloze service opnieuw.

Beste antwoord door Andrevw86

Hoi Arjan. De hulp is uiteindelijk gekomen via Facebook Messenger. Het juiste antwoord was in mijn geval dat het probleem mijn locatie is, en met een VPN kon ik deze dus tijdelijk aanpassen en mijn Esim downloaden. Ik hoop dat mijn reactie hier anderen helpt frustratie te voorkomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 6, 2025

Hoi ​@Andrevw86. Het activeren van een e-sim op je nieuwe toestel zou ook in het buitenland moeten kunnen. Eerder kon dat alleen als je in bezit was van je oude toestel, maar tegenwoordig kan dat ook zonder oud toestel. Ik raad je aan om eens goed te kijken naar de instructie die beschreven staat in het kennisbankartikel over e-sim. 

Mocht je toch er niet uitkomen, dan kun je ons ook bellen vanuit Peru voor ondersteuning. Misschien dat je dan even een toestel kunt lenen van iemand en dan bel je via +31612001200 met ons. 

​@Arjan van KPN Dit is Andre maar kan niet inloggen met mijn naam. Het lijkt erop dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt, het welk frustreerd. Ik kan al dagen niet inloggen in ‘mijn KPN´ want er komt een melding 'Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar' bij het inloggen. Daardoor kan ik de nieuwe Esim niet instaleren op mijn nieuwe toestel. Ik heb gezien dat er verschillende oude berichten zijn van KPN waar aangegeven werd dat dit intern moest worden opgelost bij KPN. Ook bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord komt deze melding tevoorschijn en ik kan dus mijn ´MijnKPN´ omgeving niet in om de Esim te downloaden. 
Heel aardig om het internationale nummer door te geven maar wie gaat er betalen voor een paar Euro per minuut? Als het bericht direct goed beantwoord was geweest, of jullie chat gewoon zou werken, was dit waarschijnlijk allang opgelost en was ik nu niet weer tijd kwijt om te reageren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 7, 2025

Excuus dat ik je in eerste instantie niet volledig begreep. Met een screenshot en verduidelijking van je issue begrijp ik nu beter waar je tegenaan loopt. Ik wil graag eens voor je kijken of wij dit aan onze kant kunnen oplossen. Dan heb ik wel je gegevens nodig. Zou je je profiel willen invullen en bij persoonlijke opmerkingen je gebruikersnaam van je KPN ID willen zetten (waaraan je mobiel nummer is gekoppeld)? En kun je aangeven op welk toestel je de e-sim probeert te activeren en kun je nog wel gebruik maken van je oude toestel? Alvast bedankt. 

En verder wil ik nog aangeven dat je op dit medium helaas soms wat geduld dient te hebben voordat je een reactie krijgt. Het is geen chatservice en meer een klant-helpt-klant Community en wij moderators springen bij wanneer dat nodig is. Jouw topic heeft nu wel mijn aandacht, maar alsnog kan het even duren voordat ik weer reageer. Zoals je al hebt gemerkt zitten er achter de chat op de KPN-website geen echte medewerkers meer, maar alleen een chatbot. Die heeft helaas niet op elke vraag een antwoord en kan al helemaal niet individuele cases oplossen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 7, 2025

Hoi Arjan. De hulp is uiteindelijk gekomen via Facebook Messenger. Het juiste antwoord was in mijn geval dat het probleem mijn locatie is, en met een VPN kon ik deze dus tijdelijk aanpassen en mijn Esim downloaden. Ik hoop dat mijn reactie hier anderen helpt frustratie te voorkomen.