Jarenlang zijn wij klant bij KPN, tot nu toe tot volle tevredenheid. In Februari 2023 heb ik een nieuwe dure telefoon aangeschaft samen met een abonnement. Ik heb deze telefoon in Maart in gebruik genomen. In November 2023 werd mijn beeldscherm opeens zwart, niks deed het meer. Heb alles geprobeerd, soft reset, aan uit, het scherm bleef zwart. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de Samsung shop, omdat dat mij het meest logische leek, het is tenslotte de fabrikant van de telefoon. Ook zit je er praktisch naast, zodat je ziet wat er gebeurt en niemand jouw telefoon met al je gegevens zomaar in handen krijgt. Ik heb helemaal niks kunnen resetten of een backup maken enz, omdat het scherm plotseling vanuit het niets op zwart ging. Tot mijn verbazing kreeg ik, bij de Samsung shop, foto's te zien, waarop een vingerafdruk te zien was op het moederbord. Dit moederbord hangt met heel veel andere delen samen. Dit betekent dat de telefoon al eerder een keer open is geweest, waarop de Samsung medewerker zei, dat de garantie daardoor verlopen is en als ik het wil laten repareren, dat mij dat ca 700 Euro gaat kosten!
Ik heb meteen KPN gebeld en de medewerker zei, we gaan het voor u nakijken en zal het doorgeven aan iemand die daarover gaat. Wij hebben alle foto's meegestuurd, die de Samsung medewerker ons meegegeven had. Na een week kregen wij van iemand van KPN een telefoontje en die vroeg wat het probleem was. Na nogmaals alles uitgelegd te hebben en nog een keer de foto's opgestuurd te hebben, want deze waren niet ontvangen door de 2de medewerker, werd er na overleg met het management alsnog gezegd, dat de telefoon opgestuurd moet worden.Â
Ook werd er gezegd, dat de repair service van KPN waarschijnlijk hetzelfde oordeel zou geven als de Samsung repair shop. Als ik wist dat mijn telefoon binnen korte tijd niet meer zou functioneren, zou ik zeker elke dag een backup gemaakt hebben en alle gegevens gewist hebben en zou ik de telefoon zonder meer opgestuurd hebben. Dit was helaas niet mogelijk omdat ik blijkbaar een telefoon van KPN ontvangen heb, die niet geheel nieuw was en waar dus duidelijk met het moederbord gerotzooid is waardoor opeens alles op zwart. Dat ik nu alle gegevens kwijt ben van een paar maanden is natuurlijk mijn eigen schuld, omdat ik geen automatische backup heb ingesteld. Neemt niet weg dat er alsnog nu heel veel privé en werk gevoelige info opstaat, wat het onlogisch maakt om het zomaar ergens heen te sturen met de kans dat die info helemaal verdwijnt of dat de telefoon helemaal verdwijnt.
Bij de Samsung shop heb ik ook gezegd, dat ik de telefoon niet geopend heb, zolang ik garantie heb ga ik nooit en ook echt nooit aan iets zelf sleutelen. Nu moet ik bewijzen dat ik de telefoon niet geopend heb, dat is een omgekeerde wereld zei ik. De Samsung medewerker zei daarop, waarom, aan de hand van het Imei nummer en de sim kaart kan KPN zien dat de telefoon altijd in de lucht is geweest. Dat klopt ook volgens KPN. Toch moet ik de telefoon opsturen met al mijn gegevens , data, wachtwoorden , werk gerelateerde foto's enz, om waarschijnlijk volgens de medewerker hetzelfde te horen als in de Samsung shop, uw garantie is verlopen omdat de telefoon open is geweest…dus nogmaals omgekeerde wereld. Elke medewerker van KPN begreep dat we de telefoon niet op wilde sturen. Daarbij komt nog dat KPN zeer slechte reviews heeft wat betreft de reparaties en lees ik dat telefoons verdwijnen in het proces van opsturen en als ze wel aankomen dat de telefoon, waarbij uitdrukkelijk gezegd werd niet terug naar fabriek instellingen resetten, dit toch doodleuk gedaan wordt.
De teleurstelling is enorm, het blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik heb het apparaat nooit geopend, zou niet eens weten hoe en nogmaals zal ik nooit sleutelen aan iets dat nog garantie heeft en gewoon werkt.
Er is tussen de productie van het apparaat en de tijd dat het bij KPN was, iets gebeurd, waarschijnlijk gebruikt en teruggestuurd door een andere klant en onzorgvuldigheid van KPN, waardoor ik nu al mijn gegevens kwijt ben!Â
De dame van de klantenservice zei dat ze het begreep en absoluut begreep dat ik het niet wilde opsturen en ze zou zeker maatwerk leveren in deze opmerkelijke situatie, dat heeft ze gedaan, ik ben genaaid waar ik bij zit.
Ik heb een heel naar gevoel overgehouden van de waardeloze service en afhandeling van KPN.