Skip to main content

Volgens kpn mag ik mijn abonnement verlengen. Als ik het abonnement heb gekozen en al mijn gegevens heb ingevuld en het wil afronden krijg ik de melding:

Het is niet mogelijk om dit abonnement met het gekozen krediet te bestellen.

Het gaat om de Iphone 14.

Wat betekent dit?

Mvg, Rico13

Het zal iets met kredietwaardigheid te maken hebben. Heb je misschien een bkr melding. 

Dit kun je checken via bkr.nl


KPN denkt dat u te weinig inkomen heeft om de lening terug te kunnen betalen. De oplossing is: een groter aandeel meteen betalen. 


Op dit forum reageren vooral gebruikers, zoals je ziet heb je hierboven al gezien dat het met je kredietwaardigheid of te weinig salaris te maken heeft.
 

Het is allemaal gissen. De enige die u er mee kunnen helpen met dit antwoord is de klantenservice op 0800-0402. Hun kunnen de reden achterhalen van de afwijzing en of er wat aan kan worden gedaan.


Goedemorgen,

Ik heb dat zelfde probleem, maar in principe verleng je het contract waarom zou het dan niet mogelijk moeten zijn? Zelfs als ik abonnement kies waarbij ik minder in de maand ga betalen is het niet mogelijk.

Zal het contract eerst helemaal afgelopen moeten zijn en kan ik daarna pas een nieuw abonnement kiezen?

Gr Rob


Hoi Rob, voor jou hetzelfde bericht; dat is gissen en het antwoord kunt u krijgen door te bellen met KPN op 0800-0402 of door langs een winkel te gaan.

 

Wat mensen vaak niet beseffen is dat het toestel bij het abonnement een vorm van een lening is. Het kan zijn dat er in de tussentijd iets is veranderd in uw financiën, de berekening van maximaal budget is veranderd of u een betalingsachterstand heeft. Verder zijn er nog enkele tientallen redenen te bedenken waarom een lening eerst wel kon en nu niet. Dit forum gaat je daar geen uitleg in kunnen geven.


Hoi Rob, voor jou hetzelfde bericht; dat is gissen en het antwoord kunt u krijgen door te bellen met KPN op 0800-0402 of door langs een winkel te gaan.

Wat mensen vaak niet beseffen is dat het toestel bij het abonnement een vorm van een lening is. Het kan zijn dat er in de tussentijd iets is veranderd in uw financiën, de berekening van maximaal budget is veranderd of u een betalingsachterstand heeft. Verder zijn er nog enkele tientallen redenen te bedenken waarom een lening eerst wel kon en nu niet. Dit forum gaat je daar geen uitleg in kunnen geven.

@Rob braak, @rico13 vervelend dat het niet lukt het gewenste toestel te kopen op die manier. Wel wil ik dit antwoord een klein beetje aanpassen. 

We kunnen bij de klantenservice niet zien wat de precieze reden is van de afwijzing. We kunnen wel voor je nakijken of er in het verleden een achterstand is geweest bij KPN. En of dat de reden is dat je niet (meer) kan lenen.

Als het om alle andere zaken gaat, zoals een schuld bij een andere partij, vraag het dan na bij het BKR. Ook krijg je na de afwijzing een e-mail of brief met meer informatie over de afwijzing. 


Hi, 

Zowel met de BKR als KPN gebeld en het probleem ligt dus echt bij KPN. 
Er schijnt een ict/systeem fout te zijn bij KPN waardoor de omreken factor van private lease auto's niet goed wordt berekend waardoor je automatisch wordt afgewezen voor je nieuwe mobiele abbonement.
De ICT afdeling van KPN is er mee bezig en zij proberen die rond donderdag te hebben opgelost.

 


Hallo, is dit al opgelost? Ik heb hetzelfde namelijk nu met het verlengen naar een Iphone 15. Ik ga ook minder betalen dan dat ik voorheen deed. Tijdens het invullen van het inkomen en kosten loop ik niet tegen dit probleem, alleen wanneer ik alles heb ingevuld en op bestellen wil klikken. Daarnaast heb ik verder geen BKR registraties.


Reageer