Skip to main content
Vraag

Bij wijzigen mobiel abonnement is 0 MB geselecteerd. Nu heb ik geen internet

• 25 februari 2025
  • 11 reacties
  • 90 keer bekeken

Afgelopen maand heb ik mijn abonnement gewijzigd, van een beperkte belbundel naar onbeperkt bellen sms-en. Hierbij is kennelijk ook mijn mobiele internet-bundel aangepast, zonder dat ik hierom gevraagd heb. Ik had onbeperkt internet en deze is naar 0(!) MB omgezet. Vanochtend ging mijn nieuwe bundel in, en kwam ik er dus achter dat ik geen mobiel internet meer had. Vandaag direct gebeld, maar de medewerker aan de lijn gaf aan dat dit niet meer hersteld kon worden, en dat ik dus maar moest wachten tot mijn volgende bundel inging om weer mobiel internet te kunnen krijgen. 

Ik heb net even gecontroleerd, maar ik heb nooit een bevestiging gekregen via de mail of via een bericht, dat mijn mobiele internet naar 0 MB zou worden gezet. In de app was niet zichtbaar wat het nieuwe abonnement ging worden , omdat er een aanvraag voor een wijziging in behandeling was.Ik vroeg me dus af in hoeverre dit rechtmatig is. Ik heb het idee dat dit zou moeten worden omgedraaid, maar voor nu krijg ik geen medewerking van de klantenservice. Heeft iemand suggesties hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken?

11 reacties

• 3346 reacties
  • 25 februari 2025
MarkoSr schreef:

In de app was niet zichtbaar wat het nieuwe abonnement ging worden , omdat er een aanvraag voor een wijziging in behandeling was.

Hoe zag dat er bij jou uit dan? Bij mij zo:

Dan is het toch heel duidelijk dat als je de belminuten wijzigt, dat je dan ook voor de juiste data moet kiezen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Ik heb geen idee hoe het er op dat moment uit zag. Ik had niet het idee dat ik mijn mobiele bundel aan het wijzigen was in ieder geval, alleen mijn bel/sms bundel. 

• 3346 reacties
  • 25 februari 2025

Volgende keer beter opletten denk ik...

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Geniaal, dank je

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 25 februari 2025

Beste ​@MarkoSr , misschien even een bundel bijkopen, die gaat meteen in .

• 3346 reacties
  • 25 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@MarkoSr , misschien even een bundel bijkopen, die gaat meteen in .

Dat kan. Wel duur. Zijn er geen andere mobiele abonnementen in het huishouden die data kunnen delen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Helaas, ik ben normaliter degene die deelt. Weinig kans dat mijn puber kids data aan mij gaan geven ðŸ˜‰

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 28 februari 2025

Wat een lastige situatie Marko. Ik kan helaas als moderator niet een lopende bundel openbreken. Wellicht is dan zoveel mogelijk op de Wifi en dan aanvullend een tijdelijke bundel een optie voor je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Een korte update. Ik heb dus op advies van de klantenservice een extra simkaart afgenomen, met 20 GB. Deze 20 GB zou ik dan kunnen delen met mijn huidige abonnement, zodat ik de rest van de bundel periode wel gewoon verbinding zou hebben. Na delen van die 20 GB kreeg ik echter de melding dat deze 20GB zou verlopen binnen een week. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weer gebeld. Klantenservice kon dit ook niet verklaren, dus ik krijg heel genereus elke week een bundel tegoed van 100 GB voor de rest van de maand. Top geregeld KPN!

Het enige jammere is , is dat ik mijn abonnement voor de volgende periode nog niet kan aanpassen. De app zegt dat er een wijziging in behandeling is vreemd genoeg. Ik hoop dat ik dit snel wel weer kan wijzigen, zodat ik de zekerheid heb dat ik in de volgende bundel periode weer gewoon onbeperkt internet heb.

• 3346 reacties
  • 28 februari 2025
MarkoSr schreef:

Een korte update. Ik heb dus op advies van de klantenservice een extra simkaart afgenomen, met 20 GB. Deze 20 GB zou ik dan kunnen delen met mijn huidige abonnement, zodat ik de rest van de bundel periode wel gewoon verbinding zou hebben. Na delen van die 20 GB kreeg ik echter de melding dat deze 20GB zou verlopen binnen een week. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dit is toch logisch. Na 2 weken start de nieuwe factuurperiode en krijg je opnieuw 20 GB. De eerste factuurperiode bij een nieuw abonnement is altijd afwijkend. De 2de en latere factuurperiodes zijn dan een maand uiteraard. 

Wat ga je nu met dit extra abonnement doen? Ga je dat weer opzeggen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Dit was niet zo logisch als je denkt, getuige ook de reactie van de klantenservice die er ook niks van begreep. Het extra abbo is inmiddels al opgezegd, dus deze is maar een maand geldig

Reageer