Skip to main content

Beste KPN,

afgelopen weekend had ik in Parijs zeer traag internet en soms zelfs geen. Terwijl mijn man, die Vodafone als provider heeft, supersnel internet had. Beiden hebben we dezelfde IPhone. Ik heb alles gecheckt qua instellingen, ook de telefoon uit en aan gezet. Zodra ik in Nederland was, functioneerde t weer. Het heeft dus zeker niet te maken met m’n toestel maar wel met de verbinding. Graag hoor ik hoe dit kan? Dit kan toch niet, dat je wanneer je t nodig hebt niet bij je tickets kan komen! 

 

 

Hallo @Eliane26 ,

Heb je in Parijs al een andere aanbieder(ander netwerk) geprobeerd? Misschien staat dat niet automatisch ingesteld in jouw telefoon. (Bij mobiele provider)
Of mogelijk is de “roaming” in de smartphone niet actief ingesteld ?

Verder kan KPN er weinig aan doen. KPN is niet verantwoordelijk voor een netwerk in het buitenland.


Ja dat heb ik allemaal gedaan en niets werkte. :-(


Hoi @Eliane26, welkom bij ons op het forum. Als je dingen op je telefoon moet nakijken is het inderdaad wel zo handig als jouw verbinding het goed doet in Parijs. Zoals Noordzee al noemt hebben wij geen invloed op het netwerk daar, dat is in handen van de Franse provider. Je had al wat dingen geprobeerd maar nog zonder succes. Doordat je daar nu (blijkbaar) niet meer bent is het ook lastig om mee te denken, want we weten niet wat dingen voor effect hebben. Een volgende keer dat je ergens bent (Parijs of ergens anders) kan je het beste direct contact opnemen met ons, dan kunnen we meteen met je meekijken en denken.


Dat wilde ik ook wel maar voor contact met het forum of de kpn app is ook internet nodig. Had ik op de hotelkamer via WiFi jullie moeten contacten om dan later t weer te proberen met andere instellingen. Ja dat had gekund maar niet heel leuk om mee bezig te zijn tijdens je weekendje weg. Daarbij heb ik dus via Google gezocht op oplossingen en al mijn instellingen stonden al goed, daar kan het niet aan liggen (roaming, zelf mobiel netwerk gezocht, etc). Ik ben uitgegaan van een storing. Blijkbaar kan dat niet de oorzaak zijn? 


Tijdens zo'n weekendje weg wil je leukere dingen doen, dat kan ik me heel goed voorstellen! Via Wifi was inderdaad een optie, het kon ook via de telefoon van jouw vriend. Eventueel had je ons ook kunnen bellen via zijn toestel (vanuit het buitenland zijn we bereikbaar op +316-12001200), zodat er op dat moment meegekeken kon worden. Er is bij mijn weten geen storing geweest daarmee namelijk.


Prima, doen we dat indien het nog eens gebeurt.

met vriendelijke groet,

Eliane