Skip to main content

Sinds de simkaart update op mijn telfort simkaart werkt 4g bellen op mijn Xiaomi POCO F3.

Maar alle binnenkomende gesprekken komen als “onbekend nummer” binnen.

Als ik 4g bellen uitzet zie ik de nummers/contacten weer bij binnenkomende gesprekken.

Is mijn simkaart update niet goed gegaan of moet er nog iets aan jullie kan of de kant van xiaomi gedaan worden zodat het wel werkt?

 

Hi @GtrCraft, wat een bijzonder probleem :thinking:

Bellen via 4G werkt of werkt niet, het zal dus niet zo zijn dat je simkaart update niet goed is gegaan. Wél heeft elke fabrikant in combinatie met alle verschillende mobiele aanbieders weer verschillende instellingen nodig. Wellicht dat daar iets niet helemaal goed gaat, aan onze kant of aan de kan van Xiaomi. Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander merk toestel te testen, om te zien of nummerweergave dan wél werkt?


Hi @GtrCraft, wat een bijzonder probleem :thinking:

Bellen via 4G werkt of werkt niet, het zal dus niet zo zijn dat je simkaart update niet goed is gegaan. Wél heeft elke fabrikant in combinatie met alle verschillende mobiele aanbieders weer verschillende instellingen nodig. Wellicht dat daar iets niet helemaal goed gaat, aan onze kant of aan de kan van Xiaomi. Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander merk toestel te testen, om te zien of nummerweergave dan wél werkt?

Ik heb het zonet in een iPhone 6s geprobeerd en daar werkt de nummer weergave wel.

Daarna heb ik het nogmaals geprobeerd op mijn POCO F3 (die vandaag een systeem update kreeg) en daar werkt het nog steeds niet.


Ah ok, dan is het heel erg duidelijk dat het aan de combinatie KPN/Xiaomi ligt! Ik ga even uitzoeken wie ik hiervoor kan benaderen, je hoort van me zodra ik er meer over weet @GtrCraft!


Mijn oprechte excuus dat je zo lang niets van me hebt gehoord @GtrCraft, ik ben er vrij zeker van dat ik wel degelijk een reactie heb getypt nadat ik de juiste collega te pakken heb gekregen, maar blijkbaar is er iets mis gegaan met het plaatsen daarvan :slight_frown:

Wij hebben diverse andere SmartPhones van Xiaomi in het KPN portfolio, en die werken helemaal prima wat het bellen via 4G betreft. De Poco F3 bieden wij zelf niet aan, daardoor weet de betreffende collega ook niet of de software hiervan al echt VoLTE geschikt is gemaakt. Hopelijk gebeurt dat alsnog!

 


Bedankt voor je antwoord,

Laten we het hopen met de uitschakeling van 3G in het vooruitzicht.


Hier hetzelfde probleem met Youfone (over het KPN netwerk).

Is er enige progressie te melden @Maja_ ?


Hi @Smultie, aangezien het hier om een toestel dat wij niet aanbieden én een abonnement via een andere provider betreft, durf ik er helemaal niets zinnigs over te zeggen :grimacing: Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen bij Youfone, hopelijk kunnen ze je daar meer vertellen!


Dank je @Maja_ 

Youfone kan me hier helaas niet verder mee helpen, maar er lijken meerdere providers (op het KPN-netwerk, waaronder dus ook KPN zelf) last te hebben van bovenstaand probleem.

Ik snap dat jullie de telefoon niet aanbieden, maar ik vind ergens toch ook dat telefoons die in Nederland via grote partijen (Belsimpel, Coolblue, bol.com, etc) verkocht wordt ook ondersteund mogen worden door de grote aanbieders van mobiele diensten.

Ik heb ook via Youfone geprobeerd ondersteuning te krijgen, maar die verwijzen weer door naar KPN :rolling_eyes:

4 maanden geleden gaf je aan dat er nog geen ondersteuning in de software was en dat je 'hoopte dat dit nog ging gebeuren'. Nou heeft hopen niet zoveel zin natuurlijk, en zullen er manuren vrijgemaakt/ingepland moeten worden om dit te realiseren. Is KPN voornemens dat te doen?

 


Wat ik aangaf is dat wij niet weten (ook in de toekomst niet) of dit specifieke toestel VoLTE geschikt is, en dat ik hoop dat dat nog wel zal gebeuren. Het VoLTE geschikt maken van een toestel is niet iets dat KPN kan doen, dat ligt bij de producent van het betreffende toestel, Xiaomi dus in dit geval. 

Als een toestel VoLTE geschikt gemaakt is, zal er daarna pér provider nog iets aangepast moeten worden (dit hoort de producent sámen met de provider te regelen) voordat iemand er ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Stel dus dat wij als KPN zijnde dit toestel zouden gaan ondersteunen, dan is het nog niet gezegd dat dit met een Youfone aansluiting ook lukt, aangezien dat weer een andere provider is.