Skip to main content

Alleen in mijn eigen huis heb ik slecht bereik met mijn mobiel, Iphone 11, waardoor ik hem thuis nauwelijks kan gebruiken. Buiten of bv op mijn werk en bij vrienden doet hij het goed. Meestal is er thuis maar 1 of 2 streepjes bereik. Wat kan ik doen om dit op te lossen. Het speelt aljaren en is de enige reden dat ik thuis nog eenvaste telefoon nodig heb.

Hallo @Wilma2024 

 

Heb je thuis een goed Wifi signaal?

Je zou dan VoWifi aan kunnen zetten, dan bel je via Wifi i.p.v. via het mobiele netwerk.

Zie deze Apple support pagina hoe je dat aanzet: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph78f4697ca/ios


Dag, dat heb ik al geprobeerd maar of ik nu via mobiel netwerk of Wifi bel, in mijn eigen huis blijft het bereik slecht en lukt het niet. Weet je een andere oplossing?


Dag, dat heb ik al geprobeerd maar of ik nu via mobiel netwerk of Wifi bel, in mijn eigen huis blijft het bereik slecht en lukt het niet. Weet je een andere oplossing?

 

Gebruik je bij vrienden en op het werk ook WiFi?

Het schijnt dat de Eco-stand op de een KPN-router een probleem kan zijn bij bellen via WiFi… maar veel waarschijnlijker zijn de bekende problemen met de dataverbinding op de iPhone 11.

Bij een mindere dekking (bijvoorbeeld in een goed geïsoleerd huis) zal je telefoon bij mindere WiFi dekking terug willen schakelen naar 4G, wat dus misgaat en waardoor je verbinding verbreekt.

Buitenshuis gebeurt dit ook steeds vaker, waarschijnlijk omdat de 2G / Edge (uit?) en 3G-dekking op steeds meer plaatsen minder goed is. De geluidskwaliteit kan dan ook belabberd worden, omdat de hogere datasnelheden niet gehaald worden.

https://www.about-tech.nl/tech/navigeren-door-de-complexe-wereld-van-mobiele-netwerken-een-uitgebreide-gids-voor-het-kiezen-tussen-2g-3g-4g-en-5g/

Deze oude post is in het licht van deze ontwikkelingen ook interessant:

 


Geen oplossing dus? Kan een wifiversterker helpen om dit probleem op te lossen in mijn huis?


Geen oplossing dus? Kan een wifiversterker helpen om dit probleem op te lossen in mijn huis?


In huis misschien wel, maar waarschijnlijk alleen als je ziet dat bij het wegvallen of niet tot stand komen van de verbinding, je geen of slechte WiFi verbinding hebt en/of het logo van KPN (data) bovenin ontbreekt.


Reageer