Skip to main content

Ik heb een vraag over de BKR check voor als ik mijn abonnement wil verlengen met een nieuw toestel. Geef ik dan alleen mijn loon door, of ons gezamenlijk inkomen!? En zit er dan nog verschil in of je samen woont of gehuwd bent!? 

Groetjes Alie

Deze regels zijn niet door ons bedacht, het lijkt erop dat andere providers er hun eigen invulling aangeven in verschillende mates van duidelijkheid. Ik heb dit voor de zekerheid nog even neergelegd bij collega's achter de schermen in de hoop dat die ons daar meer over kunnen vertellen.  Zodra we reactie hebben zal ik of een collega hierop terugkomen.


Deze regels zijn niet door ons bedacht, het lijkt erop dat andere providers er hun eigen invulling aangeven in verschillende mates van duidelijkheid. Ik heb dit voor de zekerheid nog even neergelegd bij collega's achter de schermen in de hoop dat die ons daar meer over kunnen vertellen.  Zodra we reactie hebben zal ik of een collega hierop terugkomen.

Ik ben ook heel benieuwd welke regels uit de Wet op het financieel toezicht (Wft) aangeven dat bij de inkomens- en lastentoets alleen het eigen inkomen meegeteld zou mogen worden en niet die van de partner. Doel van de inkomens- en lastentoets is immers om er voor te zorgen dat men voldoende geld overhoudt om in het levensonderhoud te voorzien. Daarbij zijn niet de inkomsten en uitgaven van het individu bepalend maar die van het huishouden. Het is niet voor niets dat er ook naar de gezinssamenstelling gevraagd wordt.


Deze regels zijn niet door ons bedacht, het lijkt erop dat andere providers er hun eigen invulling aangeven in verschillende mates van duidelijkheid. Ik heb dit voor de zekerheid nog even neergelegd bij collega's achter de schermen in de hoop dat die ons daar meer over kunnen vertellen.  Zodra we reactie hebben zal ik of een collega hierop terugkomen.

@Thomas 

Heb je al wat nieuws te melden? 


Goedemiddag allen, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's. Helaas is mijn antwoord er niet anders op geworden en heel veel meer duidelijk heb ik ook niet.
Voor zover wij weten is dit de correcte wijze om je inkomen te berekenen. Waarom andere providers dit anders doen heb ik geen verklaring voor.