Skip to main content

Hallo,

Deze week heb ik besloten om vervroegd mijn abonnement op te zeggen, en wel per 2 april. Het abonnement met toestel liep origineel tot 1 juni. De nieuwe provider heeft ook al nummerbehoud aangevraagd, wat is goedgekeurd door KPN per 2 april. In jullie vaktermen wordt dit 'early port out' genoemd, is mij verteld. Dus vanaf 2 april eindigt mijn abonnement.

Nu ben ik met een hypotheek bezig, en daar werd gevraagd om het toestelkrediet wat bij BKR geregistreerd staat, af te kopen. Hier heb ik een verzoek voor ingediend, maar dit is afgewezen omdat mijn abonnement vervroegd beëindigd wordt. 

Het probleem is nu dat de datum bij BKR op dit moment nog op 1 juni als einddatum staat, wat na de overdrachtsdatum van ons huis ligt. Het resterende toestelkrediet ging in februari nog slechts over enkele tientjes, volgens de factuur. Dit omdat het abonnement natuurlijk sowieso bijna afgelopen is. Maar de hypotheekverstrekker ziet niet dat het contract over 3 weken al eindigt, en het toestel nu meteen afkopen gaat niet meer omdat het hele abonnement per 2 april al afgekocht wordt, wat dus vóór onze overdrachtsdatum ligt. Ik zit dus vast voor wat betreft mijn hypotheekaanvraag.

In de bevestiging die ik van KPN heb ontvangen voor wat betreft het nummerbehoud (en dus tegelijkertijd voor de vroegtijdige beëindiging van mijn contract), staat heel duidelijk nu 2 april als einddatum. Ook staat er heel duidelijk dat het toestelkrediet op dat moment 0,00 euro is.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om de einddatum van het toestelkrediet in BKR op dit moment aan te (laten) passen naar de werkelijke einddatum 2 april, zodat die BKR registratie geen problemen meer oplevert voor ons? Bij het aangaan van dit abonnement kon immers ook de einddatum al doorgegeven worden bij BKR, dus lijkt mij dit nu ook mogelijk om het aan te passen naar de afgesproken eerdere datum.

Ik hoor graag van jullie, want het is redelijk dringend. De hypotheek hangt er vanaf. 

 

Mvg, Rens van Rooij

Dag @Rens1987 Van harte welkom hier op het KPN Forum en heel goed dat je hierover aan de bel trekt. Je hebt je gegevens al ingevuld in je Forum Profiel en op basis daarvan zie ik dat je eerder vandaag ook contact hebt gehad met een collega via de telefonische ingang. De collega die je sprak heeft je geadviseerd om nummerbehoud voor nu te annuleren, zodat je je toestel in één keer kunt afbetalen. Daarna kun je de uitportering alsnog aanvragen. Dat lijkt me de beste optie om alles snel te verwerken. Is alles duidelijk geworden in dat gesprek? 


Dag @Rens1987 Ik ga er vanuit dat alles nu helder is geworden, aangezien je niet meer hebt gereageerd. Als je toch nog hulp nodig hebt lees ik het graag. 


Hoi Bart,

 

Sorry voor de late reactie, maar alles is inmiddels helder en de afkoop van het toestel is inmiddels gelukt. Bedankt voor je feedback.

 

Rens


Reageer