Skip to main content

hoi,

Ik ben bezig met een hypotheek voor mijn huis en ik heb een vraag over de bkr registraties.

Blijkbaar staan er 2 bkr registraties, beide van KPN abonnementen en beide positief. De ene heb ik kunnen aflossen en die loopt ook bijna af, namelijk september 2020. De andere registratie is van mijn nieuw afgesloten abonnement. En daar heb ik een vraag over 

Weet iemand of dat ook consequenties heeft voor het aanvragen van een hypotheek, de andere kon ik aflossen, maar deze registratie nog niet aangezien deze nog niet is gestart. 

Mijn financieel adviseur zag 2 registraties staan, maar met een bedrag van de eerste registratie, dus het bedrag van de tweede registratie is nog niet zichtbaar. Betekent dit dat dit bedrag nog niet wordt gezien door de hypotheek verstrekker? Mijn aanvraag voor de hypotheek loopt trouwens bij ASR.

Ik hoop dat er iemand misschien wat meer info kan geven.

Alvast dank!

Als het goed is zou de aanvraag voor de lening wel bij BKR moeten zijn. Mocht echter je hypotheek “eerder” zijn, dan zal dus de aanvraag voor die nieuwe telefoonlening afgewezen worden.

Je kunt dan het toestel alleen nemen met volledige betaling of met een lening niet hoger dan € 249,99.

Ik zie echt het nut van een lening op iets tot 1500 euro niet...


Hi @Mariska C , welkom hier. 

Zekerheid hierover kunnen wij je niet geven, of ze het wel of niet zullen zien. 

Als het goed is zou de aanvraag voor de lening wel bij BKR moeten zijn. Mocht echter je hypotheek “eerder” zijn, dan zal dus de aanvraag voor die nieuwe telefoonlening afgewezen worden.

Je kunt dan het toestel alleen nemen met volledige betaling of met een lening niet hoger dan € 249,99.

Ik zie echt het nut van een lening op iets tot 1500 euro niet...

Dit kan aan mij liggen, maar ik volg je niet helemaal. Haar abonnement is zo te lezen al goedgekeurd en moet nog starten. Volgens mij is haar vraag of het tweede abonnement invloed zou kunnen hebben op zijn hypotheekaanvraag. 

Of lees ik dit helemaal verkeerd? 


Mariska, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.