Skip to main content

Er zot een blokkade op men sim, zou je die er af kunnen halen?

Hi @Daniel3345

Je kan met een paar klikken doen via MijnKPN. Als je inlogt en naar ”Producten” gaat kan je het nummer kiezen waar het over gaat, daarna klik je op “Informatie & simkaartinstellingen” onder “abonnementgegevens”. Daarna zie je onder “Sim kaart” de optie “Sim (de)blokkeren” en moet de rest vanzelfsprekend gelden.

Dit kan je ook via de app doen. Als je een andere manier hebt om te bellen, kan je eventueel ook de klantenservice bellen via 0800-0402. Dan hebben ze dat ook zo voor je geregeld.


Er zot een blokkade op men sim, zou je die er af kunnen halen?

Wat voor een blokkade is het? Heb je 3 keer een onjuiste pincode ingetoetst? Dan wordt je simkaart geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen. Je ziet de pukcode direct in MijnKPN.

Je kan ook op de KPN website de Pukcode opvragen door een formulier in te vullen.

→  https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode/pukcode-opvragen.htm


Ze hebben mij buiten werking gezet, ik ben nieuw en had wat extra tegoed nodig, en nu zetteb ze me de4 uit.

Wat moet ik doen??


Dat doen “ze” niet zomaar. Heb je geen bericht gekregen van KPN waarom je geblokkeerd bent en wat je moet doen om weer gebruik te kunnen maken van jouw abonnement?


Kan nie meer bellen, nie meer op internet nie meer sms....


Dat doen “ze” niet zomaar. Heb je geen bericht gekregen van KPN waarom je geblokkeerd bent en wat je moet doen om weer gebruik te kunnen maken van jouw abonnement?

Nee..


Neem dan contact op met klantenservice via 0800-0402. Daar kunnen ze je helpen.
Leen zonodig een andere telefoon, het is een gratis nummer.

Je kan ook bij een KPN winkel langs gaan → https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/


Hi @Daniel3345,

Ik zie dat je vrijwel direct nadat je nummer bij ons actief geworden is, veel kosten hebt gemaakt met telefoontjes naar een servicenummer. Om het verder oplopen van de kosten te voorkomen, is je nummer nu geblokkeerd in verband met ‘hoogverbruik’. Je kunt dit alleen oplossen door te bellen met 0800 - 0402 en dan vragen of de medewerker je door wil verbinden naar de afdeling ‘Creditrisk hoogverbruik'. Je kunt ondanks je blokkade bellen met 0800 - 0402, dus dit zou geen belemmering op moeten leveren.