Skip to main content
enige maanden geleden werd de simkaart bij ons verblijf in de VAE geblokkeerd.

Dit is erg vervelend aangezien wij geen Digid nu kunnen gebruiken!

Wanneer wordt deze blokkade opgeheven??



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hallo @Mankhool716 ,

over de blokkade kan ik niet oordelen, maar heb je niet een tablet of PC/laptop als (tijdelijk) alternatief?
Goedemiddag @Mankhool716, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Wat lastig dat je op het moment geen gebruik kan maken van de simkaart. Ik kijk graag met je mee wat hierachter zit, en of we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Hiervoor heb ik wel enkele gegevens nodig.. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het 06-nummer (of 097-nummer)? Daarnaast ontvang ik graag het simkaartnummer. Dit kan je noteren bij persoonlijke opmerkingen, en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators!



Geef je even een seintje wanneer dit gelukt is? 🙂
Waar kan ik mijn "Forum profiel" vinden?
Als je ingelogd bent klik je op jouw foto en op 'mijn profiel' > bewerk > vul gegevens in > sla wijzigingen op. Of je klikt hierboven op de link 😉
Inmiddels gedaan!

Simkaart nummer "Hi"*HS



*Admin: simkaartnummer verwijderd i.v.m. privacy.
Dankjewel! Ik zie dat het om een prepaid nummer gaat dat al langer dan 6 maanden niet gebruikt is. Het nummer is nu eenzijdig afgesloten (als het goed is kan je nog wel gebeld worden).



Ik wil aanraden om eigen direct nu op te waarderen (online via deze website) om ervoor te zorgen dat het nummer weer actief wordt. Doe je dit niet op tijd, dan wordt het nummer definitief uit de lucht gehaald.
Wij hebben niet gebeld vanwege de geblokkeerde simkaart!

dit wordt een kip en ei verhaal!

de blokkade kwam als eerste vandaar dat wij niet konden bellen!!

ik zal voor alle zekerheid het tegoed opwaarderen!

maar hoe staat het met de blokkade vanwege „ fraude“ in VAE?
Goedemorgen @Mankhool716, Ik neem het over van Susan, omdat ze een aantal dagen vrij is. Ik zie precies hetzelfde in mijn systeem als Susan. Je simkaart is geblokkeerd, omdat er al voor langere tijd geen gebruik is gemaakt van het betreffende nummer. Ik zie dat de blokkade er nog steeds op staat. Hopelijk kun je z.s.m. opwaarderen waardoor we verder kunnen uitzoeken hoe het zit met de blokkade vanwege ''fraude'' in VAE. Je geeft aan dat er een blokkade vanwege ''fraude'' in VAE opstaat. Hierover zie ik niets terug. Op welke manier ben je hierover op de hoogte gebracht? Ik begrijp dat het nummer al maanden geblokkeerd is. Heb je hier eerder contact over gehad?
G

oede morgen,



Heb zojuist vastgesteld dat het saldo Euro 8,55 is en zal dat nog opwaarderen vandaag maar daar kan het dus niet aanliggen.

Ik stuur hierbij een screenshot van correspondentie maanden geleden met de KPN waaruit blijkt dat de KPN alle simkaarten in de VAE had geblokkeerd.

Is dit nog steeds het geval na zoveel maanden?


@Mankhool716, Duidelijk! Ik wist dit niet, maar ik heb meteen mijn collega Bart benaderd. Hij weet ook niet of dit nog steeds het geval is, maar heeft mij wel doorverwezen naar een aantal contactpersonen. Deze collega's mail ik en hoop dat ik z.s.m. antwoord heb.
@Mankhool716, Volgens mijn collega's van de technische dienst zijn er geen blokkades meer op prepaid nummers in de VEA. Wanneer je jouw beltegoed opwaardeert, zou alles weer moeten werken. Zo niet, hoor ik graag van je!
Heb inmiddels opgewaardeerd doch ontvang in Dubai nog steed het signaal "NO SERVICE"!



Graag hoor ik van u!
Tot de blokkade gebruikte de KPN de lokale serviceprovider "DU".

Er zijn slechts twee service providers in de VAE, DU en Etisalat. Echter bij Etisalat krijg ik ook het bericht "No Service"!!
Hoi @Mankhool716, Met verschillende collega's heb ik je vraag bespreekbaar gemaakt, maar niemand weet hoe het kan dat ja na het opwaarderen nog steeds geen bereik hebt. Je gegevens zet ik door, zodat collega's dit verder kunnen onderzoeken. Ze zoeken hierover indien nodig contact met je. Kun je nog een telefoonnummer in je forumprofiel toevoegen waarop je bereikbaar bent?
Ik ben voorlopig ook bereikbaar op:



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Hoi @Demmink, Je bent ook de gebruikers van het account @Mankhool716 ? Het is wat verwarrend zo. Als je verder gaat onder je account Demmink, zou je dan je 06-nummer en simkaartnummer willen toevoegen aan het forumprofiel van dat account?
Inderdaad "demmink" en Mankhool716 zijn hetzelfde. Prefereer "demmink"!

Het telefoonnummer is en het sim-kaart nummer is (ook eerder vermeld meen ik)

Ben nu benieuwd!



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Bedankt @Demmink, Je hebt je gegevens vermeld in je andere profiel, je maakt nu gebruik van een ander profiel waardoor ik je gegevens opnieuw moet verifiëren. Ik zet je gegevens door naar mijn collega's en hoop dat ze z.s.m. contact met je opnemen voor een oplossing. Houd je mij hier ook op de hoogte?
Dat zal ik zeker doen!
Hoi @Demmink, Heb je inmiddels contact gehad met een collega van mij?
Nee, nog steeds niet!!

Begint nu echt wel lang te duren!!
Nee, nog steeds niet!!

Begint nu echt wel lang te duren!!


@Demmink Even bellen naar KPN of maak gebruik van de live chat.
Waar vind ik de life chat??
Live chat
Deze kun je vinden op de website van KPN onder Support.

Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel! @Demmink

Reageer