Skip to main content
Beantwoord

Blokkeren inkomende gesprekken van telefoonnummers die niet in de contactenlijst staan.

• January 17, 2025
  • 7 reacties
  • 321 keer bekeken

SexPistols
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik krijg steeds meer telefoontjes van bij mij onbekende telefoonnummers want deze staan niet in mijn contacten. Zij zeggen door mijn telefoonnummer te zijn gebeld maar dat heb ik niet. Het is een spooktelefoontje met mijn telefoonnummer. Zelf heb ik dit ook wel eens. Bel ik het telefoonnummer wat ik gemist heb krijg ik ook te horen dat zij niet gebeld hebben.

Nou wil ik dus alle telefoonnummers die ik krijg blokkeren als het niet in mijn contacten lijst staan.

Ik kan dan niet door onbekende gebeld worden maar ja dat is dan helaas en jammer. Ik heb dit ook aangemeld bij de KPN.

Beste antwoord door Noordzee

Nou wil ik dus alle telefoonnummers die ik krijg blokkeren als het niet in mijn contacten lijst staan.

Hallo ​@SexPistols ,

Ik zie in jouw profiel dat je een One Plus Nord hebt. Dit is de instructie:

• Ongewenste oproepen of onbekende nummer blokkeren? Kan gewoon op je OnePlus Nord.
  • Ga naar het Startscherm.
  • Sleep het pijl-symbool naar boven.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Telefoon.
  • Kies Recent.
  • Kies en houd een contact.
  • Kies Blokkeren/spam melden.
  • Indien gewenst, vink Gesprek melden als spam uit.
  • Kies Blokkeren.
  • De blokkade is ingesteld.
  • Keer terug naar het Startscherm.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 17, 2025

Hallo ​@SexPistols 

Kijk daarvoor in de instellingen van jouw telefoon.

Schermafbeelding van mijn Samsung S22

Dit staat bij “instellingen” in de optie Bellen (groene telefoonhoorn) onder “Nummers blokkeren”.

SexPistols
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 17, 2025

Bij mij heb ik dat niet kunnen vinden. 

Beller ID en spam ID  bekijken heb ik staan en dat staat aan.

Spamgesprekken filteren is voorkomen dat je wordt gestoord door vermoedelijke spamgesprekken. Deze had ik uitstaan maar nu aangezet.

Maar het is niet specifiek wat ik wil, alle bellers die met telefoonnummer mij bellen maar niet in mijn contacten staat, blokkeren.

Privènummers heb ik al op spam staan. 

SexPistols
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 17, 2025

Misschien moet ik een andere telefoon-app installeren? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 17, 2025

Welke telefoon heb je (merk/type) ? 

Ik verwacht dat deze optie algemeen (en standaard) beschikbaar is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Hallo ​@SexPistols ,

Ik zie in jouw profiel dat je een One Plus Nord hebt. Dit is de instructie:

• Ongewenste oproepen of onbekende nummer blokkeren? Kan gewoon op je OnePlus Nord.
  • Ga naar het Startscherm.
  • Sleep het pijl-symbool naar boven.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Telefoon.
  • Kies Recent.
  • Kies en houd een contact.
  • Kies Blokkeren/spam melden.
  • Indien gewenst, vink Gesprek melden als spam uit.
  • Kies Blokkeren.
  • De blokkade is ingesteld.
  • Keer terug naar het Startscherm.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Onder “niet storen” (!) kun je instellen dat je alleen gebeld wilt worden door nummers in de contactenlijst. Voeg daar dan ook nummers bij die je zelf zelden belt maar jou wel met enige regelmaat. Zoals de afdeling van een ziekenhuis ofzo. Anders kunnen die je ook niet meer bereiken.

NOTA BENE. Bellers buiten de contactenlijst krijgen dan wel, direct, je voicemail indien je dat gebruikt. Je kunt het alleen op je toestel blokkeren namelijk.

SexPistols
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 20, 2025

Noordzee blokkeert elke oproep apart, die ken ik maarniet wat ik bedoel.

PeterG heeft het juiste opgegeven hoop ik!

Vandaag wwer 2x gebeld door onbekenden die zeggen door mij gebeld te zijn. 

Ik hoop dat het nou rustiger blijft want ik nam onbekende nummers al niet meer op maar je wordt er toch door gebeld. 

Hopelijk komt er gauw een oplossing voor het bellen met mijn tel.nr. door anderen.