De registratie bij Preventel wordt helaas alleen verwijderd als je de openstaande factuur hebt betaald.
Hoe kunt u een registratie beëindigen?
Je hebt blijkbaar je contract voortijdig beëindigd zonder KPN eerst in de gelegenheid te hebben gesteld de problemen die je had met internet/tv.
Een registratie bij Preventel heeft zeer vervelende gevolgen, je wordt straks niet geaccepteerd door onderstaande deelnemende providers.
KPN B.V.
Telfort B.V.
Vodafone Libertel B.V.
Hollandsnieuwe
Odido Nederland B.V.
Ben, een handelsnaam van Odido Nederland B.V.
Yes Telecom Netherlands B.V.
Tele2, een handelsnaam van Odido Nederland B.V.
Je kunt wel bezwaar aantekenen tegen de registratie, zie Hoe tekent u bezwaar aan tegen registratie?
de modem werkte alleen bij de voordeur. en het appartement is boven. de modem werkte niet in het appartement. zodat de modem in het trappenhuis stond, het signaal boven zwak was... de video stopte de hele tijd. wat zou jij in mijn plaats doen? Nog 2 jaar werken met dit soort internet? wij hebben geprobeerd een oplossing te vinden. De monteur is hier 4 keer geweest. Ik heb helemaal betaald. maar het probleem is niet opgelost. Ik wachtte nog even om te zien of het internet goed zou zijn. het werd niet beter. ja, helaas heb ik de contract voortijdig beëindigd.
als de service goed was geweest, was ik bij KPN gebleven, maar dat kon niet, sorry. Ik hou er ook niet van om te switchen tussen contracten en internetproviders. een stuk had goed moeten zijn. Ik zat contract bij KPN, maar in een ander appartement. Daar alles gooed. maar helaas op dit adres, waar ik nu woon, werkt de KPN om de een of andere reden niet goed
Ik ga dit bedrag helemaal niet betalen. wat zijn de gevolgen? Kan ik geen contract afsluiten met de opgegeven dienstverleners?
U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat na het modem komt zoals wifi is voor uw eigen verantwoording. Net als bij electriciteit. De netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor electriciteit tot en met de meter. Alles wat na de meter komt is voor u. Zolang u een negatieve registratie heeft zullen andere providers u niet accepteren.
Oké, dan neem ik contact op met een advocaat. omdat ik niet bereid ben om 2 jaar vooruit te betalen voor waardeloze service.
zolang de modem er was, werd voor het internet ik betaald. maar daarna ben ik niet bereid de 2 jaar vooruit te betalen. en ik gebruik het niet eens meer. Het spijt me dat ik het contract heb verlengd en vertrouwde erop dat de internetservice later beter zou zijn. maar nee.
Dat kost waarschijnlijk meer en gaat niets opleveren. U zegt zelf dat het modem werkte dus heeft kpn geleverd wat ze moeten leveren. Je belt het electriciteitsbedrijf toch ook niet als je te weinig licht hebt in een kamer. Dan koop je gewoon een lamp. Als je te weinig wifisignaal hebt koop je gewoon een wifipunt. Zo simpel is het.
ja er was internet. maar ik zal je een voorbeeld geven: kijk naar de voetbalwedstrijd met een stotterend internet.
Dat kost waarschijnlijk meer en gaat niets opleveren. U zegt zelf dat het modem werkte dus heeft kpn geleverd wat ze moeten leveren. Je belt het electriciteitsbedrijf toch ook niet als je te weinig licht hebt in een kamer. Dan koop je gewoon een lamp. Als je te weinig wifisignaal hebt koop je gewoon een wifipunt. Zo simpel is het.
of repareer het zodat ik de modem in mijn appartement kan opbergen. niet buiten zijn appartement.
Je hebt dus zelf het contract ontbonden?
Dan heb je helaas ook deze kosten.
Als het niet had gewerkt en KPN kon je niet helpen dan kan een contract kosteloos worden opgezegd
Maar bij jouw heb je dus zelf ontbonden terwijl het werkte en dan gaat dat dus niet op
Ik ga dit bedrag helemaal niet betalen. wat zijn de gevolgen? Kan ik geen contract afsluiten met de opgegeven dienstverleners?
Dat klopt, de andere providers zullen je weigeren zolang je geregistreerd staat. Dat telt ook voor mobiele telefonie.
Maar als je het niet eens bent, kun je een klacht indienen bij Preventel, zie mijn eerder gegeven link.
de modem werkte alleen bij de voordeur. en het appartement is boven. de modem werkte niet in het appartement. zodat de modem in het trappenhuis stond, het signaal boven zwak was... de video stopte de hele tijd. wat zou jij in mijn plaats doen?
Een kabel naar boven leggen.
Het is jou huis. Dus jouw probleem. Het is geen reden om het contract te ontbinden. KPN kan er niets aan doen dat je boven woont.
de modem werkte alleen bij de voordeur. en het appartement is boven. de modem werkte niet in het appartement. zodat de modem in het trappenhuis stond, het signaal boven zwak was... de video stopte de hele tijd. wat zou jij in mijn plaats doen?
Het is jou huis. Dus jouw probleem. Het is geen reden om het contract te ontbinden. KPN kan er niets aan doen dat je boven woont.
de kabel is geïnstalleerd. ook daar werkte de KPN niet mee
Dan heb je een verkeerde kabel ofzo. Met een kabel hoor je gewoon een goede verbinding te hebben. Is die kabel door een KPN monteur gelegd?
Dan heb je een verkeerde kabel ofzo. Met een kabel hoor je gewoon een goede verbinding te hebben. Is die kabel door een KPN monteur gelegd?
ja, deze is gelegd door de monteur van KPN. ben hier 4 keer geweest en ik heb 4 keer "niets" betaald
Nog een keer laten komen dan. Net zo lang totdat het goed werkt. Daar heb je recht op. Maar zo te zien is het daar nu te laat voor.
Nog een keer laten komen dan. Net zo lang totdat het goed werkt. Daar heb je recht op. Maar zo te zien is het daar nu te laat voor.
Het is overgedragen aan preventel dus dan is er al langere tijd niks betaald.
KPN is dan waarschijnlijk ook geen partij meer om te communiceren en dat zal enkel via het incasso gaan nog.
Preventel
Als je geregistreerd staat bij Preventel, dan is de kans inderdaad klein dat een andere provider je zal gaan accepteren als nieuwe klant.
Toch zit daar een kleine nuance in, aangezien elke provider opzicht daar zelf een keuze in mag maken, als een aanvrager voor een nieuw abonnement geregistreerd staat bij Preventel.
Het is een advies vanuit Preventel, maar de provider beslist uiteindelijk.
Ik heb heel lang geleden ook een keer bij Preventel geregistreerd gestaan, al was het kort.
Tijdens deze registratie werd ik gewoon als klant verwelkomt bij Hollandsnieuwe, en werd er niets gedaan met mijn registratie bij Preventel.
Dus je kunt nooit van tevoren zeggen, dat je nergens meer klant kunt worden, dit hangt helemaal af hoe streng de provider is met het aansluiten van nieuwe klanten.
Bij Budgetproviders, waar je een goedkope sim only kunt bestellen zullen hier minder streng ernaar kijken, dan de grote premium providers zoals KPN, Odido en Vodafone.
Preventel
Als je geregistreerd staat bij Preventel, dan is de kans inderdaad klein dat een andere provider je zal gaan accepteren als nieuwe klant.
Toch zit daar een kleine nuance in, aangezien elke provider opzicht daar zelf een keuze in mag maken, als een aanvrager voor een nieuw abonnement geregistreerd staat bij Preventel.
Het is een advies vanuit Preventel, maar de provider beslist uiteindelijk.
Ik heb heel lang geleden ook een keer bij Preventel geregistreerd gestaan, al was het kort.
Tijdens deze registratie werd ik gewoon als klant verwelkomt bij Hollandsnieuwe, en werd er niets gedaan met mijn registratie bij Preventel.
Dus je kunt nooit van tevoren zeggen, dat je nergens meer klant kunt worden, dit hangt helemaal af hoe streng de provider is met het aansluiten van nieuwe klanten.
Bij Budgetproviders, waar je een goedkope sim only kunt bestellen zullen hier minder streng ernaar kijken, dan de grote premium providers zoals KPN, Odido en Vodafone.
Als ik dit bedrag niet betaal, wordt het dan verhoogd?
Als ik dit bedrag niet betaal, wordt het dan verhoogd?
Dit is los van een aanmelding bij Preventel. KPN heeft zeker al een incasso bureau ingeschakeld en dat wordt na ieder aanmaning verhoogd tot een dwangvolstrekking door een deurwaarder. Daarom is het verstandig een advocaat in dienst te nemen en officieel tegen de aanmelding en het afkoopbedrag aanvechten (is KPN in gebrek bij aanleveren van afgesproken diensten?)
Bovendien is Preventel eigenlijk illegaal, je hoef niet veel aandacht ervoor te geven.
Stichting Preventel: Misbruik door telecomproviders
- Overtredingen Algemene Verordening Gegevensbescherming
- Overtreding vergunningsplicht gebruik zwarte lijsten
- Overtreding verbod op het nemen van geautomatiseerde beslissingen
- Overtreding Wet op het Financieel Toezicht (WFT)
- Overtreding Telecomkredietcode
- Overtreding Handelsregisterwet
U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat na het modem komt zoals wifi is voor uw eigen verantwoording.
Hier ben ik het niet mee eens. Bij de installatie is de bekabelde aansluiting van minimaal één apparaat (meestal TV ontvanger) inbegrepen en daar is in deze situatie niet aan voldaan.
En als het een monteur tot vier keer toe niet lukt om een oplossing te bieden dan moet je je echt afvragen of KPN kan voldoen aan haar leveringsverplichting. Ik zou dan ook graag iets meer coulance zien vanuit KPN.
Ik heb zo'n vermoeden dat er alleen een coaxkabel van de technische ruimte naar het appartement loopt, klopt dat @Darocziraptor?
U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat na het modem komt zoals wifi is voor uw eigen verantwoording.
Hier ben ik het niet mee eens. Bij de installatie is de bekabelde aansluiting van minimaal één apparaat (meestal TV ontvanger) inbegrepen en daar is in deze situatie niet aan voldaan.
En als het een monteur tot vier keer toe niet lukt om een oplossing te bieden dan moet je je echt afvragen of KPN kan voldoen aan haar leveringsverplichting. Ik zou dan ook graag iets meer coulance zien vanuit KPN.
Ik heb zo'n vermoeden dat er alleen een coaxkabel van de technische ruimte naar het appartement loopt, klopt dat @Darocziraptor?
Het was een utp-kabel...
En wat was het probleem dan met die UTP kabel?
Waarom kon die monteur de boel dan niet in jouw appartement aansluiten?
Bij welke provider zit je nu?
Met de getrokken kabel kunt u het modem aansluiten. maar het signaal kwam niet door de kabel. dat was het probleem. zelfs met de kabels in de muren!