Skip to main content

Goedemiddag,

 

Vandaag werd ik onaangenaam verrast door de factuur van mijn mobiele KPN abonnement. Vanwege het vele thuiswerken afgelopen maand en de daarbij horende telefoontjes ben ik flink uit mijn bundel gegaan. Blijkbaar geeft KPN daar geen waarschuwing voor (geen SMS of e-mail) en rekenen ze daar een magistraal bedrag voor van 0,25 cent per minuut.

 

Bij data gebruik krijg je diverse waarschuwingen en al ga je erover heen betaal je niet extra. Waarom is dit bij bellen zo anders? Ik krijg ruim twee weken na einde maart pas te horen, via de factuur, dat ik flink uit mijn bundel ben gegaan. Omdat ik dat dus niet wist ben ik nu al uit mijn bundel met nog twee weken te gaan.

 

Ik heb 600 minuten en de laatste jaren nooit uit mijn bundel gegaan. Waarom is de service zo beroerd en waarom zijn deze kosten zo magistraal hoog? Voor mijn abonnement van 600 minuten en 10 gig met spotity betaal ik 22 euro p/m en nu 300 minuten uit de bundel is een afrekening van 75 euro..!!!

Is dit goed te praten of is dit iets voor de consumentenbond?

 

Dan meteen het punt meenemen dat wanneer je opbelt met een oud TV/internet abonnement waar je lang teveel voor betaald (omdat er goedkopere abonnementen beschikbaar zijn) de medewerkers aan de reguliere (1e) lijn niks kunnen doen. De opzeglijn van KPN kan echter altijd korting geven en doet dat ook zonder aarzelen (en heeft geen 10 minuten wachttijd).

 

Groeten,

Bram

@BB1990 Welkom hier! Wat gek dat je voor je databundel wél verbruik sms’jes ontvang, maar niet voor de belbundel. Wij sturen namelijk voor beide bundels sms'jes. Ik wil dit graag even voor je controleren en eventueel wijzigen zaanzetten] zodat dit in de toekomst niet nog eens gebeurd. Het klopt inderdaad dat bellen buiten de bundel duur is. Maak je gebruik van de MijnKPN App? hier kun je actueel zien hoeveel bundeltegoed je nog hebt. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even na of de verbruik sms'jes goed aan staan. 


@BB1990 Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag.:blush:


Reageer