Skip to main content
Beantwoord

Buiten Europa bundels niet meer zichtbaar in MijnKPN app

• June 9, 2025
  • 15 reacties
  • 173 keer bekeken

Onderwerp: Klacht/feedback – Buiten-EU bundels niet meer beschikbaar in de KPN app

Beste KPN,

Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over het feit dat de buiten-EU bundels van 100 MB en 500 MB/min/sms niet langer beschikbaar zijn via de KPN app. Voorheen kon ik deze eenvoudig aanschaffen binnen de app, maar nu ben ik gedwongen om via SMS te werken, wat omslachtig en onduidelijk is — zeker als je in het buitenland zit.

Deze wijziging is wat mij betreft niet klantvriendelijk. De app is juist bedoeld om zaken snel en overzichtelijk te regelen, maar nu wordt een belangrijke functie bewust beperkt. Dit voelt als een stap terug in gebruiksgemak.

Ik verzoek KPN dan ook dringend om deze bundels weer beschikbaar te maken via de app, zodat ik (en andere klanten) eenvoudig en veilig gebruik kunnen maken van roaming buiten de EU.

Met vriendelijke groet,

Robert Jan

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Het activeren van extra bundels kan nog steeds via de MijnKPN app ​@Rob54.

In de app kies je voor Extra bundel kopen en dan heb je 2 tabbladen: Binnen Nederland & EU en een tabblad Buiten de EU. Klik je op het blauwe plusje, dan kun je het gewoon via de app activeren. En handig: in het tabblad ‘Buiten de EU’, zoek je het land op waar het om gaat, en krijg je gelijk de juiste bundels te zien. Ook daar geldt: dat het geactiveerd kan worden via de app.

Kijk je op onze website kpn.com/buitenland: Dan heb je de optie om het te activeren via de app of per SMS. Dus je kunt zelf kiezen wat jij de handigste manier vindt.

15 reacties

• June 9, 2025

Zijn de grotere bundels wel beschikbaar? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Zijn de grotere bundels wel beschikbaar? 

Ik weet niet voor welke landen het bundel 500 beschikbaar is. Maar b.v. voor China zijn alle 2 bundels 100/2000 via app of SMS te bestellen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 10, 2025

Hallo ​@Rob54 ,

Het klopt dat voor bepaalde landen onlangs de bundels zijn gewijzigd. Zo kun je voor bv Marokko alleen nog kiezen voor 3000 MB’s en 6000 MB’s. 

Maar je hebt nog steeds de mogelijkheid om de MijnKPN-app daarvoor te gebruiken naast de tweede mogelijkheid per sms. 

Op deze website zie je de mogelijkheden per land: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Maar je kan de bundel met belminuten en mb’s niet meer in de app activeren, alleen met sms naar 1266

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 10, 2025

Pas op ​@Rob54 .  Stuur die ‘oude’ sms niet meer !!

Er zijn geen gecombineerde data/min./sms bundels meer voor Marokko.

Op 27 mei zijn bij veel buiten-EU landen de bundels gewijzigd. Ook Marokko heeft nieuwe (grotere) data-only bundels gekregen. De oude bundels waren op dezelfde dag meteen niet meer beschikbaar.

Erger nog: ook lopende bundels werden (onbedoeld) afgebroken. Daarvoor is ondertussen een vergoedingsregeling getroffen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze community ​@Rob54.

Per 27 mei 2025 hebben wij inderdaad nieuwe roamingbundels geïntroduceerd. Daarmee zijn de oude voordeelbundels per direct vervangen en is eventueel resterend tegoed hiervan niet meer geldig. Voor meer informatie over de nieuwe bundels en om per land te zien welke bundels beschikbaar zijn, zoals Noordzee al tipte, kan je kijken op: kpn.com/buitenland.

Dank dat je het signaal aan ons doorgeeft. Ik kan geen toezeggingen doen over of de bundels (op korte termijn) weer aangepast worden, maar ik zorg dat je feedback meegenomen wordt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2025

Alexandra, bedankt voor je antwoord. Dat er per direct bundels worden aangepast zonder dit te communiceren vind ik ronduit slecht en kan voor mij een reden zijn om te gaan winkelen. Hoe kan  het dat een bundel alleen met sms geactiveerd kan worden en je het verbruik in de app moet volgen. Leg klanten dit maar eens uit. Of stop met deze bundels of laat ze als ze waren. Dit is halfslachtig beleid en KPN onwaardig. Ik hoop dat ik snel duidelijkheid krijg, zodat ik verder kan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Je kunt nu verder. Door simpelweg een sms te versturen. Dat is toch veel sneller dan die app induiken. 

Bij veel landen kwam je bij kiezen van een bundel in de app al in de sms functie. De extra handeling via de app is er nu niet (meer). Komt dus hopelijk weer terug, maar misschien ook niet. 

Voor nu verder door eenvoudig een sms te sturen. En goed nieuws! De nieuwe bundels zijn veel goedkoper! Grotere inhoud voor vaak zelfde bedrag. Of soms lager. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het activeren van extra bundels kan nog steeds via de MijnKPN app ​@Rob54.

In de app kies je voor Extra bundel kopen en dan heb je 2 tabbladen: Binnen Nederland & EU en een tabblad Buiten de EU. Klik je op het blauwe plusje, dan kun je het gewoon via de app activeren. En handig: in het tabblad ‘Buiten de EU’, zoek je het land op waar het om gaat, en krijg je gelijk de juiste bundels te zien. Ook daar geldt: dat het geactiveerd kan worden via de app.

Kijk je op onze website kpn.com/buitenland: Dan heb je de optie om het te activeren via de app of per SMS. Dus je kunt zelf kiezen wat jij de handigste manier vindt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2025

Bellen, sms’en en mb’s uit een buitenlandbundel voor Suriname kan niet meer, niet in de app of met een sms. Wie roept dat dit wel kan moet het maar eens uitleggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Ik denk dat je nog de oude codes gebruikt ​@Rob54 . Die werken sinds 27 mei niet meer.

Dit zijn ze nu:

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2025

Peter, het gaat mij om de belminuten, die zijn weg. De mb’s heb ik al voldoende met mijn unlimited abonnement (25gig)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Oh. Je hebt al het nieuwe SuperUnlimited. 

Het is me bij de nieuwe bundels al bij meer landen opgevallen dat er alleen nog MB bij staat. En niet meer MB/minuten/sms. Vind ik ook typisch. 

Voor bellen in Suriname kom ik nu op onderstaande. Maar naar familie, in Suriname én Nederland, bel je natuurlijk via WhatsApp. Audio only is maar 1 MB per 4 minuten, dus u-u-uren bellen met 25 GB. Beeldbellen is 4 MB per minuut. Beeldbellen via Google schijnt iets minder MB te zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2025

Peter, bedankt voor de tarievenlijst, die was mij ook bekend. Ik stap nu over voor bellen naar Nederland op een lokale provider, 30cent per minuut. 
Wat mij betreft kunnen we afsluiten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

Peter, het gaat mij om de belminuten, die zijn weg. De mb’s heb ik al voldoende met mijn unlimited abonnement (25gig)

Tsjaaa, dat is een keuze van KPN. Dat was al zo voor een aantal landen en sinds 27 mei 2025 is dat bij veel meer landen ingevoerd. 

Ik stap nu over voor bellen naar Nederland op een lokale provider, 30cent per minuut. 
Wat mij betreft kunnen we afsluiten.

Dat is vaak de goedkoopste optie als je niet via bv Whatsapp wilt/kunt bellen.