Skip to main content
Vraag

Buiten heb ik geen mobiel bereik, alleen voor noodoproepen

• May 20, 2026
  • 9 reacties
  • 55 keer bekeken

ik heb mobile abonnement 

nu ga ik met telefoon op net werk thuis

maar als ik naar buiten ga heb ik geen bereik alleen nood oproepen

maar ik heb een abonnement hoe krijg ik die 

wat doe ik fout

9 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Heb je een fysieke simkaart of een e-simkaart?

hoihoi

een gewone fysieke simkaart

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Heb je hem al een andere telefoon geprobeerd?

nee

maar is er wat met de instelling van de mobiel of wat anders

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Nee, je doet de simkaart erin, je zorgt dat hij geactiveerd is, en je meteen bellen. Voor gebruik heb je de simkaart wel geactiveerd?

zeker weten

zit er al een tijdje in

had alleen laatst 3 x verkeerde code ingetikt en moest de pik code invoeren

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Probeer eens een andere simkaart in je telefoon. Dan weet je of je telefoon de oorzaak is, of de simkaart. Er is vast wel iemand in jouw omgeving die jou hierbij wilt helpen. 

verkoopt kpn ook losse toestellen refurbished  ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@brammetje9665. Vreemd dat je ineens geen bereik meer hebt met je toestel.

Het kan mogelijk wel te maken hebben met dat je de PUK-code moest invoeren. Heb je deze nog eens gecheckt in de MijnKPN app? Daar zou je nog wel bij moeten kunnen komen op de Wifi. Als je een iPhone hebt, wil het nog wel eens helpen om een belpoging te doen naar een nummer en dan komt mogelijk het invoeren van de PUK-code weer naar voren. 

Als dat niet helpt, dan is het toch het handigste om de tip in dit topic op te volgen en je simkaart in een ander (wellicht oud) toestel te stoppen. Dan kun je checken of je daar wel de PUK kunt invoeren of dat je wel bereik krijgt. Kan het misschien ook nog zo zijn dat je 10x foutief de PUK-code hebt ingevoerd? Dan is je sim definitief geblokkeerd en heb je een nieuwe nodig. 

Ook kun je even bellen (met een andere telefoon) met onze helpdesk voor ondersteuning van dit probleem. Zij kunnen even wat zaken met je controleren en zo nodig je een nieuwe sim toesturen. Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Als je nog hulp van ons nodig hebt, geef het dan aan! Dan denken we weer met je mee. 

verkoopt kpn ook losse toestellen refurbished  ?

Dat zou dan in de KPN Winkel moeten zijn. Dan kun je het beste daar even langs gaan.