Skip to main content

Als ik buiten op mijn telefoon wil staat er si da een paar dagen een E heb ik nooit eerder gehad waardoor heb ik dat ineens want daardoor heb ik buiten huis heel slecht internet 

Ik ben blij dat ik niet de enige ben hierin. Het helpt om de telefoon op vliegtuig modus te zetten, en daarna hier weer af te halen, dan springt hij weer terug naar 5G . Maar dit is uiteraard geen oplossing. Ben benieuwd of iemand van kpn hier op kan reageren. 


Dan ga ik dat in ieder geval proberen kijken of dat bij mij ook lukt bedankt voor de tip moet toch ergens door komen lijkt mij is wel echt heel vervelend 🤗


Ik kwam toevallig het volgende tegen als reactie op hetzelfde probleem als die wij ervaren:

 

 


Tja. Je bent niet de enige. 

 

 

 


Welkom op de community @Olma Kuijpers en @GWW. Er zijn meer topics over aangemaakt inderdaad. De technische dienst heeft dit in onderzoek en wij zijn ook in afwachting. 

Zoals in sommige van de aangehaalde topics al is genoemd, en in het screenshot, kan je onderstaande stappen eerst proberen. Als dat niet werkt kan je ons bellen zodat het naar de technische dienst kan worden doorgestuurd.

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, horen we graag zo veel mogelijk informatie van jullie, zodat de technische dienst het probleem sneller in kaart heeft. Denk hierbij aan merk en type toestel, wanneer en waar je de problemen ervaart, wat ervaar je precies, software informatie over je toestel en dergelijke. Vanuit de technische dienst zal je op de hoogte gehouden worden over je melding. Houdt ook de KPN storingspagina in de gaten. 


Ik wil niet te hard juichen heb de netwerkinstellingen gedaan volgens mij heeft het geholpen 🤞


Dat is goed om te lezen @Olma Kuijpers! Hou het voor de zekerheid even in de gaten, mocht het toch terugkomen kan je ons alsnog bellen om een melding voor de technische dienst aan te laten maken.


@Jasper van KPN Hoi, het probleem met E heb ik al sinds half april. Toen werd er door KPN gezegd dat komt omdat je in het buitengebied sta (stond toen midden in Maastricht)😳 Ze hebben het uitgezocht bij KPN en zou liggen aan werken aan het netwerk. Die duren dus al maanden🤔

Afgelopen weken steeds vaker geen internet op mijn gsm. Als ik bv in een winkel sta kan ik mijn klantenkaart niet gebruiken want weer de E. Echt vreselijk irritant dit. 
ik heb een I phone 12, en lees dat meerdere klanten daar het probleem mee hebben. Maar is er ondertussen al een oplossing?????


Het is in onderzoek @KarinE., als je ons nog niet gebeld hebt om een melding voor de technische dienst aan te maken, raad ik je aan om dat te doen. Jouw situatie kan dan meegenomen worden in het onderzoek met de leveranciers.


Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat KPN steeds een andere oorzaak meldt en het gewoon ook niet weet. Bellen heeft voor mij ook geen zin, want ik heb een zakelijk abonnement en daar gaan ze dan weer niet over.

Het zou goed zijn als KPN een pagina zou aanmaken over dit issue met voortdurende updates over het onderzoek en de oplossing. Deze pagina zou dan niet een verzameling forumberichten moeten zijn, met steeds weer andere, verkeerde antwoorden op vragen.


Er is nog geen oorzaak bekend @Max A'dam, dus wat je gehoord hebt is hooguit speculatie. Als er iets bekend is delen we dat. Tot die tijd geldt wat ik eerder in het groene vak deelde. Daar verwijs ik onder andere naar de storingspagina waar hier een melding over staat.


Ik heb het nu vaker. Netwerk opnieuw instellen helpt maar niet voor altijd. 
 

heb inderdaad een iPhone 12. Wil hem vervangen voor de nieuwe iPhone 15. Heeft deze er ook last van?


Ik heb het nu vaker. Netwerk opnieuw instellen helpt maar niet voor altijd. 
 

heb inderdaad een iPhone 12. Wil hem vervangen voor de nieuwe iPhone 15. Heeft deze er ook last van?

 

Hoi @Ronchi 

Zover bekend, heeft de Apple iPhones uit de series 14 & 15 er geen last van.
Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max en heb nergens last van, heb een zeer stabiele 5G ontvangst waarop ik probleemloos bel en internet.


Dank je wel voor je reactie daar kan ik wat mee. Ja dan wordt het toch tijd om voor een nieuwe Iphone te gaan. Had nog wel even mijn oude willen gebruiken. Ik had al vaker het probleem ook in het buitenland tijdens autorijden, melding geen internet met navigatie is dat erg vervelend. Terwijl mijn vrouw ook kpn en Iphone (13) gewoon 5G had.

We gaan even nadenken wat het wordt zal wel weer een pro max worden.

Nogmaals dank.


Even puur uit interesse.  Waarom de voorkeur voor een Iphone en geen Android bijvoorbeeld?


Ja dat blijft altijd een lastige. Heel lang geleden was ik Black Berry verslaafd maar dat ging stoppen dus ja overgestapt naar een Samsung. Ik kon er niet aan wennen en IK vond heel veel zaken niet handige en niet logisch. heeft eigenlijk niets te maken met Samsung maar het besturingssysteem.

Toen over naar een Apple en dat was gelijk een verademing pure logica en nooit meer afgestapt dus jaren lang een Iphone gebruiker. Nu ook een watch van Apple, dat werkt ook perfect en erg handig.

En ja na meer dan 20 jaar Microsoft aanhanger ook zakelijk, over naar Apple en ook dan gaat er een wereld voor je open, ok een beetje overdreven maar zoveel makkelijker en veiliger en sneller en gedoe met langlopende updates allemaal voorbij.

Is het andere slecht nee zeker niet dus hopelijk hiermee geen discussie gestart over welles en nietes want daar gaan we toch niet uitkomen, ha ha ha ha.


Er is nog geen oorzaak bekend @Max A'dam, dus wat je gehoord hebt is hooguit speculatie. Als er iets bekend is delen we dat. Tot die tijd geldt wat ik eerder in het groene vak deelde. Daar verwijs ik onder andere naar de storingspagina waar hier een melding over staat.

Beste Jasper,

Ik had toen ook gebeld naar de KPN, ik ben een zakelijke klant, maar er waren geen storingen bekend en ook geen geplande onderhoud of iets dergelijks dus…………. Wel goed geholpen hoor en met de tip netwerk opnieuw instellen werkt het weer voor een tijdje en dan is het weer einde verhaal en doen we het weer opnieuw. Dus wordt een andere telefoon kopen. 

Voor je informatie, Iphone 12 Pro Max. Locatie toen was het Westland maar buitenland is het vaker. Is het niet meer een Iphone ding van bepaalde typen?

 


Iedereen kan een eigen voorkeur hebben, en dat is het mooie. Er is genoeg variatie op de markt voor liefhebbers van verschillende opties. Ik ben zelf ook een iPhone gebruiker, ik vind 'm heel fijn. Ik heb Android ook vaak genoeg gezien en dat is ook een prima systeem. Ieder maakt die keuze voor zichzelf 🙂


Het was ook niet bedoeld als een discussie punt. Maar zelf ben ik ooit begonnen met een prepaid KPN en een Nokia 3310 en van daaruit gegroeid naar een Android telefoon. Wel interessant om de argumenten te lezen. 😎 Qua intern geheugen en RAM geheugen is er veel veranderd. 🙂


Ja dat blijft altijd een lastige. Heel lang geleden was ik Black Berry verslaafd maar dat ging stoppen dus ja overgestapt naar een Samsung. Ik kon er niet aan wennen en IK vond heel veel zaken niet handige en niet logisch. heeft eigenlijk niets te maken met Samsung maar het besturingssysteem.

Toen over naar een Apple en dat was gelijk een verademing pure logica en nooit meer afgestapt dus jaren lang een Iphone gebruiker. Nu ook een watch van Apple, dat werkt ook perfect en erg handig.

En ja na meer dan 20 jaar Microsoft aanhanger ook zakelijk, over naar Apple en ook dan gaat er een wereld voor je open, ok een beetje overdreven maar zoveel makkelijker en veiliger en sneller en gedoe met langlopende updates allemaal voorbij.

Is het andere slecht nee zeker niet dus hopelijk hiermee geen discussie gestart over welles en nietes want daar gaan we toch niet uitkomen, ha ha ha ha.

 

Hoi @Ronchi 

Ik sluit mij volledig bij je verhaal aan.
Zelf heb ik ook alles (iPhone, iMac All-in-One, Apple TV 4K en Apple Watch Ultra) van Apple in huis, omdat het zeer goed met elkaar samenwerkt (via o.a. de iCloud), en de menu’s zeer overzichtelijk en duidelijk zijn in vergelijking met Android of Windows.


 


Belachelijk om een nieuw toestel te kopen omdat kpn internet het niet doet. We betalen hier toch voor? 
 

hoezo duurzaam?


Hier ook het zelfde probleem. 1,5 maand….. Geen compensatie voor een een contract dat niet gebruikt kan worden. Aan de telefoon is verteld dat het aan het netwerk ligt en niet aan mijn toestel. 

Het zou inderdaad vreemd (zacht uitgedrukt) zijn dat ik door KPN een nieuw toestel moet kopen.

Diegene die het probleem veroorzaakt moet het ook oplossen….. 


Ik heb hetzelfde probleem.

Zelfs midden in de stad, of plekken waar ik normaal gesproken altijd verbinding had, springt mijn mobiele verbinding van 5G of 4G naar E - en werkt niets meer.

Totdat ik vliegtuigstand aan- en uitzet of wanneer ik mobiele data aan- en uitzet. Dit laatste werkt overigens niet altijd. Soms is herstarten de enige oplossing.

Het begint erg vervelend te worden.

Het speelt bij mij sinds 2 weken op iPhone 12 Pro.

 

Een nieuwe telefoon kopen voelt nog niet als de beste optie.


Wel lastig probleem met iphone 11 en 12. En apple zegt dat het aan de servers van KPN ligt sinds de laatste update en adviseert maar ander netwerk te nemen. En bij jullie heb ik vandaag ook erg mijn best moeten doen om het probleem helder te krijgen. Van klantenservice naar winkel naar klantenservice. Had het graag meteen gehoord…

Echter wat ik begrijp voorzie ik geen oplossingen tussen apple en kpn zo. Tja, wat nu? Zo betaal je met kpn wel voor diensten die je niet krijgt en in ons geval kan je bijna niks zo zonder wifi. Fijn voor op vakantie en voor mijn dochter al een tijd buitenshuis. Dus hoe nu verder? 


Mijn telefoon doet het verder gewoon nog prima ! Ik heb twee simkaarten erin zitten van KPN (zogenaamd de betere) en 1 van simpel. Heeft altijd prima gewerkt.

Als ik mobiel internet van KPN aanzet dan werkt het niet echter mobiel internet van Simpel werkt gewoon. 

KPN doe hier wat aan! 


Reageer