Skip to main content
Beantwoord

Buitenland Only Data-bundel in Kosovo wordt niet gebruikt, wel extra kosten

• July 24, 2026
  • 6 reacties
  • 160 keer bekeken

Hallo,

Ik heb in Kosovo een **Buitenland Only Data-bundel** geactiveerd. Hiervan heb ik ook een bevestigingssms ontvangen. Toch zie ik dat er geen MB's van de bundel worden verbruikt, terwijl er inmiddels wel €50 aan extra kosten op mijn rekening is bijgekomen.

Kunt u uitleggen hoe dit mogelijk is? Ik zou graag willen weten waarom mijn databundel niet wordt gebruikt en waar deze extra kosten vandaan komen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Beste antwoord door RBxx

Hoi ​@Ela18   je kan na terugkomst in Nederland kontakt opnemen met KPN.

Geactiveerde bundels kunnen niet geannuleerd worden, ook niet door KPN medewerkers. Die bundels blijven 31 dagen geldig.

Achteraf is voor de KPN klantenservice zichtbaar welke bundels wel en niet gebruikt zijn. Als er bundels niet gebruikt zijn, dan kunnen ze vergoed worden zo gauw ze op je factuur staan en ongebruikt verlopen zijn. Je kunt daarvoor een belafspraak maken (rechtsonder op die pagina). 

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 24, 2026

Hallo ​@Ela18 

Welke bundel heb je precies gekozen en hoe heb je die aangevraagd?

Kosovo (buiten EU) kent maar twee bundels.

100 MB/Min/SMS    voor € 9,99
SMS VOORDEEL 100 AAN naar 1266

500 MB/Min/SMS    voor € 39,99
SMS VOORDEEL 500 AAN naar 1266

Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 25, 2026

Hallo ​@Ela18 

Begin met een sms bescherming aan naar 1266

Hiermee voorkom je buiten de EU verdere kosten die kunnen oplopen tot €60,50 per factuurperiode.

Je zet hiermee de limiet op €0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (sms bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Meer informatie in dit topic:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2026

Hallo ​@Ela18 

Welke bundel heb je precies gekozen en hoe heb je die aangevraagd?

Kosovo (buiten EU) kent maar twee bundels.

100 MB/Min/SMS    voor € 9,99
SMS VOORDEEL 100 AAN naar 1266

500 MB/Min/SMS    voor € 39,99
SMS VOORDEEL 500 AAN naar 1266

Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie. Ik heb waarschijnlijk per ongeluk de verkeerde bundel geactiveerd. Jammer, maar bedankt voor je hulp.

Ik heb een Only Data-bundel van 2 GB voor €19,99 aangezet. Die had ik via Google gevonden en ik denk dat ik hem iets te snel heb geactiveerd.

Met vriendelijke groet,

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2026

.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 25, 2026

Hoi ​@Ela18   je kan na terugkomst in Nederland kontakt opnemen met KPN.

Geactiveerde bundels kunnen niet geannuleerd worden, ook niet door KPN medewerkers. Die bundels blijven 31 dagen geldig.

Achteraf is voor de KPN klantenservice zichtbaar welke bundels wel en niet gebruikt zijn. Als er bundels niet gebruikt zijn, dan kunnen ze vergoed worden zo gauw ze op je factuur staan en ongebruikt verlopen zijn. Je kunt daarvoor een belafspraak maken (rechtsonder op die pagina). 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 1, 2026

Super bedankt voor je hulp Ruud! Ik zal Contact opnemen met kpn bij terug komst.