Skip to main content

Ik zit sinds 7 december in Libanon en heb de (dure) buitenlandbundel aangezet. maar krijg buiten de WiFi-zone geen contact met het mobiele netwerk. Wat kan ik daaraan doen? De oplosassistent heb ik al ettelijke keren geprobeerd, zonder resultaat. Kan het aan de instellingen van mijn abonnement liggen?

Hey RoBBu, welkom op het forum! Erg vervelend dat het niet lukt om mobiele data te gebruiken. Even een open deur, voor de zekerheid: je hebt mobiel datagebruik en roaming aanstaan? Wat voor toestel heb je? Vul verder ook je forumprofiel in, dan controleer ik ook je netwerkinstellingen even.


Yep, uiteraard alles aan... Forumprofiel ook ingevuld... Leef je uit... 🙂 Samsung S9+


Dank je, Rob. Ik heb gekeken en alles ziet er aan deze kan helemaal in orde uit. Geen blokkades op dingen, de bundel is actief. Dus dat is in ieder geval goed. Kijk nog even naar de volgende dingen:

  • Kijk of je toestel een EU Roaming optie heeft, zo ja, zet deze uit
  • Als het een dual sim toestel is, plaats de sim eens in het andere simkaartslot, ik heb berichten gezien waarbij dit hielp

 

Als die dingen ook niet helpen raad ik je toch aan om eens contact op te nemen, terwijl je nog in het buitenland bent, met de telefonische klantenservice (1200 vanaf je KPN mobiel). Je kunt dan namelijk doorverbonden worden met de technische dienst. Wellicht dat die nog iets kunnen zien.


Geen EU roaming optie op mijn S9+ en simkaart op andere plek werkt ook niet... Ik neem aan dat 1200 bellen kosteloos is? Anders gaat dat stevig in de papieren lopen... Misschien een betere optie dat jullie de gekochte buitenlandbundel uitzetten en het corresponderende bedrag niet factureren? Tenslotte heb ik er geen enkel profijt van gehad... En over een paar dagen ga ik alweer terug richting NL... 

 


Dat is een hele goede vraag. Ik heb het hier even gecheckt en ik denk dat er inderdaad nog wel eens kosten achterweg kunnen komen als je belt. Dus laten we dat dan inderdaad niet doen.

Heb je ook geprobeerd om handmatig met een andere mobiele provider te verbinden? Zo niet, wil je dat nog eens proberen?

 

Ik kan de bundel niet uitzetten. Wat ik wel kan doen is, nadat je terug bent, kijken of verbruik is geweest en de bundel crediteren als dat niet het geval is. Wat ik ook verwacht, aangezien ik tot op heden ook geen verbruik zie hier. 


Ha Erik,

Andere provider had ik al geprobeerd, maar dan gebeurt er ook (helemaal) niks. Automatisch selecteren, handmatig selecteren, het leidt allemaal tot niets; helaas. Ik red het de laatste dagen wel met WiFi-hoppen, denk ik zomaar… :-) Dus zal het wel op crediteren uitdraaien. Ik neem weer contact met jullie op wanneer ik goed en wel in NL terug ben… Bedankt voor de info tot zover.

Hartelijke groet van Rob (die deze conversatie graag wil bewaren)


Jammer dat andere provider ook niet hielp, Rob. Meld je hier dan weer als je terug bent, dan zorg ik voor een credit. Het topic blijft verder gewoon staan hier. We verwijderen over het algemeen niets. 


Komt goed Erik, kan ik dan gewoon een berichtje in dit topic plaatsen? Of is er een andere manier om jullie dat te laten weten…

 


Reageer inderdaad maar in het topic, dan komt hij bij mij weer boven water :thumbsup_tone2:


Ha Erik,

De oorspronkelijke periode van de buitenlandbundel liep tot 7 januari en ik heb er geen gebruik van kunnen maken. Zou je zo vriendelijk willen zijn om het betreffende bedrag te crediteren? Laat eventueel maar weten welke gegevens je verder nog nodig hebt. Alvast bedankt!

Hartelijks van Rob


Ik zie inderdaad geen verbruik hier, dus ik heb de bundel zojuist gecrediteerd. Dit wordt verwerkt op je volgende factuur, in februari.


Dankjewel Erik!