Skip to main content

Ik heb een buitenlandbundel 100Mb voor buiten EU gekocht. Is 31 dagen geldig. Zit nu in Nieuw Zeeland waar bundel op 11-2-2020 inging. Op 7-3-2020 geeft KPN aan dat er 44 Mb over is, maar 0 dagen resterend terwijl geldigheid tot 13-3-2020 zou moeten zijn……… Hoe kan ik op rest aanspraak maken omdat ik nog 6 dagen rechten zou hebben…....

Goedemorgen @Qubiknld, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een buitenlandbundel is inderdaad 31 dagen geldig óf stopt wanneer hij helemaal verbruikt is. Je geeft aan dat je via KPN zag dat er nog 44MB over was. Is dit via MijnKPN? Dit kan namelijk niet real-time bijgehouden worden, hier zit enige vertraging in. Heb je ook een bericht gehad dat je op 75% of 100% van je bundel zat?

Om het een en ander na te gaan en te controleren heb ik wat gegevens van je nodig. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer? Dit is alleen zichtbaar voor jou of KPN moderators (overal waar privé achter staat). 


“Beste klant, u heeft 50% van uw Voordeellanden buiten EU bundel 100 verbruikt. Bij 75% ontvangt u opnieuw een sms. Groet, KPN” was het bericht op 7 maart. Op mijn KPN stond toen de mededeling 44Mb over, 0 dagen resterend. Op 7 maart zouden er toch nog 6 dagen over moeten zijn……....


Klopt, maar nu is het zo dat de bundel is aangevraagd op 5 februari volgens het sms'je en ons systeem. Daarmee was ook de geldigheid van de bundel tot en met 7 maart. Het moment van aanvragen geldt (hij gaat direct in) niet het moment van het eerste gebruik..

Dit bericht heb je op 5 februari ontvangen:
Beste klant, uw bestelling/wijziging van Voordeellanden buiten EU bundel 100 is verwerkt. Voor meer informatie kijk op kpn.com/mijnkpn of in de MijnKPN app. Downloaden via kpn.com/app. Groet, KPN

Dus dan klopt het wel dat je er vanaf dat moment geen gebruik meer van kon maken, helaas. 


Dank je Susan, als dat zo is, dan is het wel knap waardeloos van KPN dat er iets ingaat op een moment dat je er onmogelijk gebruik van kunt maken omdat je nog niet buiten de EU bent……..

Het zou netjes van KPN zijn als je kunt activeren op het moment van noodzaak. 

Moet eerlijk zeggen dat ik mij een beetje begin te ergeren aan KPN. Heb daar telefoon, TV, internet en mobiel. Begin me af te vragen of ik geen andere provider moet gaan zoeken. Er zijn er zat……...


Hi, ik reageer aangezien Susan er een paar dagen niet is. Balen dat je het niet van tevoren wist…

Je kan overigens prima de bundel activeren op het moment van noodzaak. Bijvoorbeeld zodra je daar ergens op WiFi zit en dan via de MijnKPN app, of eventueel via een sms; VOORDEEL 100 AAN naar 1266. In het ergste geval activeer je de bundel vlak voordat je het vliegtuig instapt, maar dat is eigen inschatting natuurlijk.


Het zou netjes van KPN zijn als je kunt activeren op het moment van noodzaak. 

Je kunt die bundel met de sms gewoon v.u. het buitenland aanzetten. Die smsjes kunnen v.a. de hele wereld verstuurd. Mensen die langer dan 31 dagen buiten de E.U. zitten moeten toch na die maand weer een nieuwe (kunnen) nemen:smirk: .


Reageer